Hoe bewaren jullie je tekeningen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

8Eveline

Hoe bewaren jullie je tekeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 11:22

Zoals de titel al zegt, hoe bewaren jullie je tekeningen en andere dingen zoals schildersdoeken enz?
Ik heb ze nu maar allemaal op een stapel liggen, en een speciale teken map om ze te vervoeren naar school enz.
Maar omdat ik het op een stapel laten liggen niet z'on goede oplossing vindt zoek ik naar een andere mogelijk heid vandaar dus deze vraag

Groetjes Eveline

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:26

Mijn schilderijtjes hang ik op, en mijn pastels heb ik in een aparte map dan de potloodtekeningen.

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:55

bij potloodtekeningen haarlak overspuiten, dan gaat de houtskool er niet van af en zijn ze langer te bewaren.

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:43

Ik heb ze ook allemaal op een stapel, maar ik wil me zo'n rek gaan maken of kopen om tegen de muur te bevestigen met een aantal vakken.
Ik heb ook eens zo'n rek gezien voor tegen het plafond aan, dat kon je omlaag uitschuiven en weer inklappen als je klaar was, heel handig!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:45

Ik heb een multomap met van die insteekmapjes erin, en daar bewaar ik al mn tekeningen in.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:55

joel schreef:
bij potloodtekeningen haarlak overspuiten, dan gaat de houtskool er niet van af en zijn ze langer te bewaren.

Met haarlak heb je echter wel grote kans dat het papier vergeelt, dus als je daar niet zo gecharmeerd van bent gewoon fixeerspray van de tekenzaak gebruiken.

Bij mij is mijn hoeveelheid tekeningen altijd anders. Dan ligt alles weer op een grote stapel, dan gooi ik weer de helft weg en vervoer de rest naar het academiegebouw.

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:55

In een mapje in een klapper

NancyW

Re: Hoe bewaren jullie je tekeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:07

das verschillend; overal en nergens :p het ligt er ook aan op welk papier ik teken.... als ik op losse blaadjes teken doe k ze tegenwoordig in me tekenmap (voor me vjaardag gekregen ), maar k teken ook vaak in mijn schetsboeken (die overal en nergens liggen ).. sommige dingen hangen aan de muren... moet alleen nog een lijst vinden voor me laatste werk is nogal groot (a)..

suc6 nog !

8Eveline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 14:28

Paraat schreef:
joel schreef:

Met haarlak heb je echter wel grote kans dat het papier vergeelt, dus als je daar niet zo gecharmeerd van bent gewoon fixeerspray van de tekenzaak gebruiken.

Bij mij is mijn hoeveelheid tekeningen altijd anders. Dan ligt alles weer op een grote stapel, dan gooi ik weer de helft weg en vervoer de rest naar het academiegebouw.

Dat is wel slim van die spray, denk dat ik die ook maar eens moet aanschaffen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:46

Anoniem schreef:
Ik heb een multomap met van die insteekmapjes erin, en daar bewaar ik al mn tekeningen in.

Ja dat heb ik ook. Ben een poosje terug nog tekeningen tegen gekomen van 10 jaar terug ofzo, dat is wel erg leuk om terug te zien (ik ben nu 15, dus dat waren tekeningetjes uit (na) m'n kleutertijd)
Ik spuit ook altijd haarlak over m'n potloodtekeningen, al moet ik zeggen dat het bij houtskool niet erg werkt bij mij.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:00

Ik heb een mapje waar ik alles in bewaar, de schilderijen staan op een rijtje in mijn moeders studeerkamer.

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:06

babe schreef:
Mijn schilderijtjes hang ik op, en mijn pastels heb ik in een aparte map dan de potloodtekeningen.

Ik zou mn schilderijen ook wel allemaal op willen hangen, maar dat is niet zo praktisch ivm grootte en hoeveelheid. Bovendien woon ik op een stal en ik wil niet zomaar andermans muur vol spijkers slaan en ik heb ook al mn springfoto`s aan de muur...
Optie: zoveel mogenlijk verkopen, schilderijen horen aan een muur en niet op de veel te grote stapel zoals ik ze heb.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:49

Niet goed.. aangezien ik er veel te veel met slechte randjes heb oid.. Mappen zijn vaak net te klein of te veel op elkaar.. Binnenkort maar eens een echte grote kopen..

Sinds een paar weken woon ik in ons 'eigen huis' en de zolder wordt straks lekker omgetoverd tot hobbyruimte.. (atelier is te chique voor een beginner;) uiteindelijk hoop ik daar alle tekeningen etc kwijt te kunnen

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:06

In een grote opbergmap. Daar kunnen er erg veel in, dus da's wel handig.

Schildersdoeken staan met de beschilderde kant naar de muur gericht, tegen het stof en zonlicht (staan overigens in een donkere, koele ruimte).

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:25

Zit je?

1; (grote) pastels (en enkele grote grafieten) in een A2 map, allemaal met schudvellen tussen de tekeningen, met tekenoppervlakten op volgorde van grote (als je bijv. een kleine tekening op een grote legt op het tekenoppervlak is de kans groot dat je strepen krijgt over de grote tekening, zelfs met schudvel ertussen) pastels fixeer ik nooit tenzij ik ze oningelijst moet versturen.

2; grafieten en aquarels van 25x35 (formaat wat ik heel erg veel gebruik) in een kleinere map, allemaal gefixeerd omdat deze bij mij nogal snel afgeven en uitvegen (sneller dan pastel )

3; grafieten en aquarels in een A4 map, ook gefixeerd

4; schetsen in een A4 map

5; tekeningen waarmee ik bezig ben in een A3 draagkoffer (opdrachten liggen gewoon op mijn tekentafel)

6; schilderijen staan gewoon achter elkaar tussen wat kastjes en veel in vuilniszakken in de kelder.

en verder heb ik nog 2 grote A2 draagkoffers vol met oude tekeningen en schoolwerken en een A4 porfoliomap met wat oude tekeningen.
En er komt binnenkort nog een grote A2 map voor mijn huidige portfolio (illustraties).

Ik heb helemaal niets van mezelf aan de muur hangen, enige zichbare zijn een ingelijst paardenportret (andalusier, staat ook op mijn site) voor de show als mensen langskomen en het zwart/rode schilderij met de witte eenhoorn (staat ook mijn site) omdat ik dat zelf een mooi schilderij vind, de rest kan ik écht niet naar kijken.

rink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 22:23

ik fixeer mijn pastels wel. omdat ze adners vervagen.. ik heb een speciaal fixeermiddel.. (heeeeel duur :S ) weet niet hoe het heet heb de sticker van de verpakking er ooit uit verveling af getrokken

potlood tekeningen liggen hier netjes in een mapje in insteekhoesjes met beschermvellen ertussen.

pastel ook alleen met een dikker beschermvel ertussen

en de acryls staan hier verspreid door de kamer liggen onder het bed en liggen boven op de kast overal dus

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:20

In een grote verharde A3 map.
Kleinere oude tekeningen zitten in een andere map..

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:27

Anoniem schreef:

Same here.

IcePrincess schreef:
Ik heb helemaal niets van mezelf aan de muur hangen ... de rest kan ik écht niet naar kijken.

Komt me bekend voor
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-06-06 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:04

En ik heb ook in een grote map met insteekvelletjes.
Schilderijtjes liggen ergens te vallen in de kast.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:07

Uhh hele goeie vraag waar ik die laat.. Clown

Ze liggen zo'n beetje overal.. Bloos!