Wat is het verschil tussen ps CS en ps Elements?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

FrontC

Wat is het verschil tussen ps CS en ps Elements?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 09:28

Zoals de titel al zegt.
Ik ga deze week een photoshopcursus geven, en de klant heeft zelf al Photoshop Elements. Ik werk zelf met CS, en als ik deze zonder extra kosten op de computer van de klant wil krijgen moet ik eerst een ingewikkeld kunstje uitvoeren. Het zou dus makkelijker zijn als ik elements zou kunnen gebruiken.

Het gaat er voornamelijk om dat alle functies die in cs zitten, ook op elements zitten. Dus de meeste filters en functies en vooral de blending options enzo. Als er meer dingen zitten op elements is dat geen probleem.

Wie kan mij helpen met deze vraag?

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:37

Elements is voor zover ik weet lang niet zo uitgebreid als photoshop.
Je kunt er wat standaard bewerkingen mee doen, licht, contrast, kleur aanpassen en dergelijke en wat standaard filters gebruiken, maar de mogelijkheden zijn toch beperkt.
Het is een leuk programma voor beginners, om je eigen foto's te kunnen bewerken, ander achtergrondje, contrast aanpassen ed. Blending options zullen er ook wel bij zitten, maar dat weet ik niet zeker, ook weet ik niet meer of er wel met lagen wordt gewerkt.
Het is iig niet voor niks dat CS wel 10 x duurder is dan elements

Fnanne

Re: Wat is het verschil tussen ps CS en ps Elements?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:56

Elements is inderdaad een uitgeklede versie van bijv Photoshop 7.0
Ik heb Elements zelf ook op de pc zitten, functies zijn veel minder uitgebreid, maar voor simpele basishandelingen volstaat het prima.