fotoshoot Diesel [tips gevraagd]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

panache

fotoshoot Diesel [tips gevraagd]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 09:23

nou mensen dit is eigenlijk de 1e shoot die ik serieus goed heb geprobeerd. Wat vinden jullie er van ? en hebben jullie tips?
btw foto's zijn gemaakt door een niet al te beste fototoestel die pas flitst na 5 sec

1.Afbeelding

2.
Afbeelding

3.Afbeelding
deze foto vind ik zelf ietsjes minder

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6.Afbeelding

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:25

ooeeh lieff hondjee die 2e foto vind ik echt schattig, eigenlijk allemaal.... alleen 1 vind ik ietsie minder

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:29

1; Mooi dat koppie zo, goede achtergrond gekozen[?], zo komt diesel er mooi uit. Vind het alleen jammer dat de kont een beetje overbelicht/wazig is.
2; Leuke foto, maar jammer dat z'n tong en een stukje van z'n neus overbelicht is. Ik had bij deze foto erzelf voor gekozen, om z'n hele doekje [die rode] erop te zetten, en waarschijnlijk dan ook zijn pootjes erbij. Heb je hier de macrostand proberen te gebruiken? Dat vind ik dan niet zo goed gelukt, de achtergrond is wazig, maar niet wazig genoeg zegmaar.
3; Deze vind ik juist beter, alleen jammer dat de achtergrond overbelicht is.
4; Jammer van de bewegings onscherpte !!
5; Prachtige foto, de mooiste. Volgende keer misschien iets meer ruimte overlaten aan de onderkant van de foto, want z'n bekkie staat er net niet helemaal op. En de copyright is hier opeens wel heel groot ..
6; mm, leuke positie, maar de achtergrond stoort me en hij staat er deels niet op.

Oefening baart kunst.

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 09:32

Jaduuh schreef:
1; Mooi dat koppie zo, goede achtergrond gekozen[?], zo komt diesel er mooi uit. Vind het alleen jammer dat de kont een beetje overbelicht/wazig is.
2; Leuke foto, maar jammer dat z'n tong en een stukje van z'n neus overbelicht is. Ik had bij deze foto erzelf voor gekozen, om z'n hele doekje [die rode] erop te zetten, en waarschijnlijk dan ook zijn pootjes erbij. Heb je hier de macrostand proberen te gebruiken? Dat vind ik dan niet zo goed gelukt, de achtergrond is wazig, maar niet wazig genoeg zegmaar.
3; Deze vind ik juist beter, alleen jammer dat de achtergrond overbelicht is.
4; Jammer van de bewegings onscherpte !!
5; Prachtige foto, de mooiste. Volgende keer misschien iets meer ruimte overlaten aan de onderkant van de foto, want z'n bekkie staat er net niet helemaal op. En de copyright is hier opeens wel heel groot ..
6; mm, leuke positie, maar de achtergrond stoort me en hij staat er deels niet op.

Oefening baart kunst.

dankje voor de tips t enigste wat ik kan met mijn camera is : inzomen + uitzomen (dan worden ze meestal nog is wazig ) en filmpjes...
wat is macrostand ?

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:37

Mm, 1 tip. Ga dan niet inzoomen, dat krijgt altijd een heel raar effect en word niet scherp.
Macro stand is dat je 1 voorwerp hebt dat je scherp houdt, en de rest heel wazig krijgt op de achtergrond. Dit word meestal aangegeven met een tulpje.

__Robijn__

Re: fotoshoot Diesel [tips gevraagd]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:50

Ik vind ze niet zo mooi. ik ben het vooral met Jaduuh eens. Ook bij foto 4 vind ik het jammer dat dat sprietje voor zn hoofd staat. Het zijn ook niet erg scherpe foto's.

Maar gewoon lekker door blijven oefen!!