[Foto] Lepelaar in de straat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

[Foto] Lepelaar in de straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 08:38

hoe vaak maak je dit mee in je woonwijk een lepelaar in de sloot, is al de tweede keer, ze worden steeds makker.
hier een paar foto`s van dit mooie beestje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nou zeg nou zelf is het geen mooi beestje
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-06-06 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:19

Prachtig beestje.

Maar, de foto's vind ik wat minder. Op de één zit veel ruis, en op de ander is die niet helemaal scherp. Bij de derde foto vind ik er wat té veel water opstaan aan de bovenkant. En de vierde foto, is scheef. Anders was dat een hele mooie foto geweest ..

Butterfly14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:33

wowie! een lepelaar zo dichtbij!

de kwaliteit van de foto's is inderdaad wat minder, ik zal hier wat tips geven om de volgende keer een beter resultaat te krijgen

Foto 1: vooral op het gras veel ruis. het is een beetje vreemd hoe de kwaliteit hier is, heb je hem digitaal ingezoomd? er zou ook wat meer ruimte boven het hoofd mogen en wat minder gras. als je bijvoorbeeld op je buik gaat liggen, krijg je ook al een veel beter resultaat.
Foto 2: deze heeft minder ruis en is scherper, maar hij is teveel van bovenaf genomen.
Foto 3: deze heeft geen mooie compositie van de lepelaar, en er is inderdaad teveel water.
Foto 4: jammer dat deze foto niet goed scherp is! heeft die trouwens een soort rode vlies onder zijn kin?

ik denk dat er drie dingen zijn waar je de volgende keer op moet letten;
zet je iso (als het zonnig is) zo laag mogelijk, dat voorkomt ruis.
zoom niet digitaal, het lijkt dan beter te worden, maar achteraf krijg je rare foto's.
ga op je buik liggen zodat je een betere compositie krijgt, en neem er de tijd voor. (je mag best heeel veel foto's schieten, maar ga alleen als je er wat langer de tijd voor kan nemen, nu ziet het er nog uit als snel geschoten plaatjes.)

succes met dit prachtige beestje!

ps: waar woon je ergens?

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 20:57

butterfly 14 bedankt voor je tips, de eerste foto is inderdaad heel erg ingezoomt vandaar dat die ruis er zit, en die andere zijn inderdaad even snel geschoten. Ga inderdaad in mijn boekie kijken hoe het zit met de iso

pipanda

Re: foto`s lepelaar in de straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:37

butterfly14 schreef
Citaat:
ps: waar woon je ergens?

Ze woont midden in wateringen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:48

CB --> UK.

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:58

de enerlaatste foto is echt heel mooi gedaan!!
Mooi water etc.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:53

Bijzonder hoor

Ik vind de laatste foto helemaal niet bijzonder, de lepelaar is meer op de achtergrond, terwijl de foto juist daarom draaide.. En dat kan ik niet zien bij deze foto..

Verder vind ik foto 1 en foto 2 wel mooie foto's, hier draait het ook echt op de lepelaar

Boemba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 19:36

ik vond het bij de laatste foto zo leuk dat ze steeds tammer worden vroeger waren ze zo schuw en nu gaan ze gewoon door met hun ding en trekken ze de woonwijken in, ik woon namelijk niet in de polder maar in een plaatsje naast den haag.

Zunzuncito

Re: [Foto] Lepelaar in de straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:42

Wat grappig dat hij zo maar voor je neus aan het eten is. Ik moet helemaal naar de Blauwe Kamer in Wageningen om er één te zien, en die blijft dan ook nog eens mijlenver weg staan. In een mangrovebos in Centraal Amerika zag ik een keer een lepelaar in het super roze...heel gay, zelfde idee.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:19

Vind de foto's zelf niet bijzonder, maar een tijdje terug kwam ik er ook één tegen vlakbij delft. Wist niet wat het was maar het is dus een lepelaar

Boemba

Re: [Foto] Lepelaar in de straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 22:02

ik woon vlak bij delft soms zien we er drie tegelijk, staan altijd op de zeflfde plek volgende keer eens camera mee nemen, moet alleen een foto vanuit de auto worden want kan er niet lopend bij komen