@ Fairie: niet liegen, jij hebt een a6 
Hele grote tabletten zijn eigenlijk alleen handig voor mensen die hebben geleerd vanuit de schouder te tekenen, die halen er dan ook uit wat je eruit kan halen. De meeste mensen tekenen vanuit hun pols en dan heb je meer aan een kleinere variant. Voor gewone fotobewerkingen en tekeningen volstaat een a6je al. Ik gebruik mijn a6 constant. Mijn muis ligt er maar nutteloos bij, gebruikt hem alleen nog als mijn pen op de grond is gevallen en ik te lui ben hem te pakken 
Ik studeer voor grafisch vormgeven en ik merk echt dat ik het vervelend vind om op school met een muis te moeten werken. Op school hebben ze in sommige lokalen ook tabletten liggen, dit zijn a5jes en eigenlijk vind ik die te groot om mee te werken, kan zijn omdat ik mijn a6je gewend ben. Ik lees dat jij niet echt wilt gaan tekenen, dan raad ik het je echt af. Een a6 of a5 (groter zou ik echt niet gaan) neemt ook niet zoveel plaats in beslag, geloof me, dat doet ertoe. Mijn kleintje ligt af en toe zelfs nog in de weg 
@JoSav; mensen die een kleiner tablet hebben en die minder intensief gebruiken kan goed kloppen, maar dit heeft meer met motivatie te maken. Als je echt graag door wilt met dergelijke dingen maken met de wacom wil je meer geld uitgeven voor een degelijk product, en logica vertelt ons dat meer geld meer kwaliteit levert, daarom hebben 'de echten' vaak een grotere. Over 'echte' gesproken, ik ben ooit op een studio geweest (Ladds, een heel bekende ontwerpstudio in Nederland) en daar gebruikten ze alledrie een a6 wacom tablet.
Eigenlijk doet de grootte er niet toe, met een kleintje kun je net zo bevredigend werk maken als met een grote
Het is wat de gek ervoor geeft.