[FOTO] Bloemen en rozet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

[FOTO] Bloemen en rozet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 12:39

Ik ben vandaag voor het eerst even met de spiegelreflex digi aan de gang gegaan. We hebben hem al een tijdje en ook wel wat paardenfoto's geschoten, maar het werd nou toch is tijd voor wat anders!
Ben zelf nog niet echt tevreden, maar wilde er een paar toch even met jullie delen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Tips zijn altijd welkom
*Edit, het lijkt door het uploaden net of er wat vlekken opzitten Beetje jammer!!

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:48

De bloemen spreken me niet zo aan, ik vind ze wat gewoon.

Het rozet vind ik heel erg leuk!! Goed idee

__Robijn__

Re: [FOTO] Bloemen en rozet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 14:29

ik ben het eens met cocochanel.. de bloemen zijn niet zo bijzonder.. misschien als je er 1 van heel dichtbij neemt.. is het wel leuk.. en die rozet vind ik wel leuk bedacht

lekker door blijven schieten

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 14:34

Ja ben het ook met de voorgaande eens. Zeker niet slecht voor eerste keer toch!?

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 14:56

Die foto van het rozet is idd mooi Anouk! Blijven oefenen.

Butterfly14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:29

ben het helemaal met iedereen eens

mandy101

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:31

ook mee eens
mooie kleurijke fotos

FrontC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:51

Overbelichtheid krijg je niet alleen vaak bij witte objecten in combinatie met zonlicht, maar ook met andere kleuren.
Overbelichtheid is als het object dat je fotografeert te veel licht terugkaatst waardoor details onzichtbaar worden. Vaak komt dat voor bij felle zon; daarom geef ik de voorkeur aan bloemen fotograferen in de schaduw. Geen idéé waarom, maar bloemen kaatsen veel licht terug en in de schaduw is er minder terugkaatsbaar licht.
Als je dan in photoshop je foto zonniger maakt en opkrikt, krijg je hetzelfde effect. [edit] ik heb nog zelfgemaakt lesmateriaal op mijn computer staan, hier een voorbeeldje *klik* van hoe je je foto toch mooi krijgt. Let niet op het feit dat de achtergrond een zooi is en dat het bewerkte wat over the top is, maar anders zie je het verschil minder goed.[/edit]

Die overbelichtheid zie je bij jouw bloemfoto's, denk ik, maar ik ken het orgineel niet dus ik weet niet wat er aan bewerkt is.
Ik vind het overigens jammer, want wat jij doet is hetzelfde als een voetballer met heul veel potentie in dienst nemen en hem nooit trainingen geven en alleen met wedstrijden laten spelen. Sorry dat ik het zeg en ik doe dit alleen om je te helpen (: maar je nabewerking is vrij prut. Je foto's kúnnen veel mooier, namelijk!
1 is veel leuker en spannender te croppen, net als 2 en 3 en met wat simpele handelingen is je foto mooier. Ik heb even wat geprobeert met foto 2 maar ik heb er niet veel van gebakken, want de bloemetjes zijn te donker e.d. maar 't gaat om het idee:

Afbeelding

Even een snelle scan:
1: rommeligheid, denk ik gelijk. Twee verschillende kleuren achtergrond, voor de rest heeft alles dezelfde kleurschakeringen, en die overbelichtheid... Is met een cropje een stuk mooier!
2: zie mijn gecropte versie. Het is ook een rommeltje hier. Ik denk dat dat meer ligt aan het object dat je hebt gekozen om te fotograferen, want daar valt sowiezo weinig moois van te maken.
3; wéér een rommeltje leer werken met de clonetool in ps/psp en werk dat spindraad ding weg en doe iets aan dat rechtsbovenin. Verder een leuke foto, al zeur ik weer over de nabewerking!
4; mooi licht! (: maar wéér kan de foto mooier met de nabewerking.
Je hebt het jezelf lastig gemaakt met de gouden letters want die reflecteren. Verder zit het hier goed met je scherpte e.d.

Enneh, ik weet niet wat je nu doet van nabewerking? Maar durf eens te croppen en te experimenteren, je foto's zijn wat voorzichtig.
Vat dit niet op als afkraking (: van je fouten leer je het meest en je bent goed opweg. Je boft met de mooie camera, daar kun je vast héél goed mee oefenen!
Vragen oid mag je altijd stellen!

ooh en upload je foto's als .bmp of .png. Je hebt last van jpeg-artifact, wat zich uit als vertekening en vlekken.

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:33

Mooi Nouk, ik vind de laatste het mooist.

Mandyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:03

De laatste is mooi Anouk!
De andere hebben ook wel wat.

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 18:37

Gearl schreef:
Enneh, ik weet niet wat je nu doet van nabewerking? Maar durf eens te croppen en te experimenteren, je foto's zijn wat voorzichtig.
Vat dit niet op als afkraking (: van je fouten leer je het meest en je bent goed opweg. Je boft met de mooie camera, daar kun je vast héél goed mee oefenen!
Vragen oid mag je altijd stellen!

ooh en upload je foto's als .bmp of .png. Je hebt last van jpeg-artifact, wat zich uit als vertekening en vlekken.

Heel erg bedankt voor de tips, ideaal!!
Ik heb voor de rest niks bewerkt, alleen verkleind en een randje omheen gezet

Hvj_Artos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 19:38

Wel Gaaf

Hvj_Artos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 19:39

Ik vind het wel mooi die bloemen van dichtbij

joortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:15

Leuke fotos nouk die laatste is het leukst vind ik.
Ze zijn goed voor de eerste keer met SRL