[FOTO] Manegepaardjes ITP: Caroline, Wessel en Verne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Manegepaardjes ITP: Caroline, Wessel en Verne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:10

Kritiek en commentaar is welkom
[edit-1] Dit is UK, trouwens, dus fototechnisch commentaar lijkt me wel zo prettig Ty! [/edit]

1. Caroline:
Afbeelding

Eigenlijk een flutfoto, maar ik was allang blij dat ik een foto had waarbij ze niet met d'r neus helemaal in het gras verborgen zat.. hoewel ze nu met d'r hoofd net omlaag duikt om 't gras weer in te springen vind ik de foto toch wel leuk

2. Wessel
Afbeelding

Jammer van het halster.. en met die oren is 't net een ezeltje

3. Verne en Wessel
Afbeelding

Achtergrond stoort me een beetje rechtsonder, en ik vind de foto een beetje 'krap' ogen, helaas.

[edit-2] 4. Verne
Afbeelding

Op een of andere manier is de scherpte hier zo vreemd in mijn ogen, net als de kleuren en het contrast
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-06-06 21:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:13

Hmm, er lopen fatsoenlijke paarden rond op je manege, vooral Verne

Foto's zijn mooi, en ooit, ooit krijg ik dat ook uit m'n Fuji geperst

loetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:16

wow die verne wow mooi koppie (A)

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:18

_Nikki_ schreef:
Hmm, er lopen fatsoenlijke paarden rond op je manege, vooral Verne

Foto's zijn mooi, en ooit, ooit krijg ik dat ook uit m'n Fuji geperst

net alsof manegepaarden nooit fatsoendelijk zijn?

Maargoed, mooie foto's zijn het

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:21

xXVeronaXx schreef:
net alsof manegepaarden nooit fatsoendelijk zijn?

1. Fatsoenlijk
2. Sarcasme
3. Ik ken een paar maneges...
Laatst bijgewerkt door Kikka op 07-06-06 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:21

Oke dan heb ik het miss verkeerd opgevat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:59

Nikki bedoelde er inderdaad niets mee (daar ga ik althans van uit ) Oja, en dat ga jij heus wel uit je Fuji krijgen hoor

Bedankt voor de reacties alle drie!

Chrystal

Re: [FOTO] Manegepaardjes ITP: Caroline, Wessel en Verne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:00

Hele mooi gemaakte foto's! Vooral van de eerste foto ben ik helemaal weg, hier laat je het onderwerp heel erg mooi naar voren komen.

- Chrystal

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:56

Dankjewel! (hehe, terwijl ik de eerste dus wel leuk, maar eigenlijk wel 1 vd minste vind )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:12

Ben niet helemaal weg van de belichting.
Maar ja, kan je ook niet heel veel aan veranderen.
Vind het leuke foto's, mooie modellen ook!

Vladeli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:45

Wauw! gafe foto's zeg! Echt onwijs mooi!

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:57

Wauw je maakt prachtfoto's
Wat een leuke paarden ook!

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:03

Wat is die varolien (oid) een prachtpaard zeg!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:10

Je foto's zijn een beetje laat in de middag gemaakt, zo te zien?
Dat geeft altijd mooie zachte belichting, zoals bij foto 1, zeker mooi als je het voor elkaar krijgt de achergrond in de schaduw te laten vallen.
Maarr, dat kan al vlug zorgen voor rommeligheid in een foto, zoals je ziet bij 2. De schaduw van het rechteroor loopt schuin door het rustpunt in de foto, wat míj irriteert, net als de schaduw van het oog die loopt door het lichtste gedeelte van de bruine haren, wat ook verveeld. Door de lage stand van de zon krijg je namelijk meer slagschaduw (wat jij vást allang wist en voor diegene die dat niet deden; zet een object op een blanke ondergrond, doe het licht uit en belicht van verschillende kanten, van steil boven je object tot ernaast.), wat kan zorgen voor rommeligheid, want ieder klein dingetje krijgt zijn eigen schaduw.

Mijn enige minpuntje aan 1 is dus de schaduw bij de kin en achter het oor. En verder kijkt 't paardje wat leeg en ongeïntresseerd, maar zo te zien aan je eigen commentaar is dat toch al geen fotogeniek exemplaar xD

Bij twee heb ik net al verteld, de schaduw. De belichting daar is sowieso niet optimaal, de rug is veel lichter dan het hoofdobject. En ik had de lichte haren in de oren weg gecloned of donkerder gemaakt.
En de linkerhelft van de foto is behoorlijk rommelig met die uitspringende boom en dat grijzige dakding.

Drie had ík anders gefotografeerd: horizontaal namelijk. Dont ask why, maar dan lijkt het mij een veel gezelligere foto, nl een afbeelding van twee paardenvriendjes zie gezellig samen staan, nu is het meer een bruin paard met een grijze-die-ook-wel-op-de-foto-wil. Je had hem eventueel ook anders kunnen croppen, nl vierkant waarbij je de zij- en onderkanten zo laat en de bovenkant wegkieperd.
Was op deze foto de zon net even weg? Want deze komt bij mij een stuk soberder(bestaat dat woord?) over.
Ook jammer van de overbelichte bles v/d bruine, komt dat door het contrast dat je verhoogd hebt of issie oorspronkelijk zo? Als het komt door het fotosoepen, dan heb ik een leuk truucje: dupliceer de oorspronkelijke laag en gum met een softe brush de hele handel weg, behalve de bles. Zorg dat het een beetje uitloopt, zodat de overgang niet te abrupt is en je geen pielewerk hoeft te doen met uitknippen e.d. . Bewerk dan de onderste laag en doe niets aan de bles zelf en voeg ze op het einde weer samen. Handige tip is dat (:
En gooi dr even een unsharp mask overheen op de manier waarop ik hieronder heb uitgelegd, dan issie mooier!

Vier: whoei, hij geeft licht xD
Je foto is op te krikken met wat simpele handelingen, met dit als result: Eerst de hele boel donkerder gemaakt met de burn tool, net zolang klikken totdat 'ie mooi is en dan een unsharp mask doen, het eerste balkje helemaal rechts trekken en de tweede en derde helemaal naar links. Dan de tweede naar rechts trekken totdat je van die lelijke scherpterandjes krijgt en dan het eerste balkje langzaam naar links trekken totdat 'ie mooi is.
Nu is de foto wel wat harder &stuff, maar grijze paardjes zijn sowieso al lastig te fotograferen omdat ze veel soort pigmentvlekjes hebben. Mijn resultaat is dus vrij rommelig maar dat wastie al dus dat maakt niet zóveel.
Verder een leuke foto, erg gewoontjes en braaf, maar desalniettemin een leuke foto!

Jongejonge wat miereneuk ik weer
Ik hoop dat je iets kunt met mijn commentaar, zo te zien ben ik de eerste die fototechnisch iets zegt dus dat zalwel.
Ga zo door Nikki

Butterfly14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:07

@ Gearl: wow, daar zal ze zeker wat aan hebben! ik zelf trouwens ook, je zegt een hoop nuttigs
ik hoor je commentaar nog bij veel te weinig andere topics

dus voor jou Wildwings; ik ga met Gearl mee

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 01:32

Dit is niet de plaats voor een discussie over het rijden. Uit de kunst is om de techniek van het fotograferen te bepraten of tips te geven. Vandaar dat ik enkele reacties verwijderd heb.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:09

Wauw... wat een schitterende foto's... Vooral die eerste vind ik subliem gewoon... echt knap!!!!!