19:38, 5 januari 2068
Het is heet, heel heet. Buiten zie ik mensen die zich kapot zweten, maar daar hoor ik niet bij. Ik, zit gelukkig binnen. Binnen hebben we een airconditioning. Gelukkig maar, want het is 38 graden.
Dit is de warmste dag van het jaar.
Oké, dat is ook wel logisch, het is ook pas 5 januari. Ik doe het raam open en kijk naar buiten. Ik kuch meteen. Pff, wat een vieze uitlaatgassen hier allemaal, maar ik ben niet anders gewend. Ik zie een man en een vrouw, die een oud vrouwtje beroven, en herken ze meteen. Het zijn mijn ouders…
Demi loopt naar de computer en meld zich aan op MSN 21.0. Ze ziet dat haar lerares Geschiedenis online is, Ellemieke Grondkap. Het is normaal als je leraren in je MSN hebt, want leraren zijn nu altijd bereikbaar. Demi begint een gesprek met Ellemieke.
***demieejj*** zegt: Hallo mevrouw Grondkap
Ellemieke zegt: Hallo Demi!
***demieejj*** zegt: Heeft u het proefwerk al nagekeken?
Ellemieke zegt: Ja, en je hebt een 9.8, het hoogste cijfer van de klas! Maar ja, dat ben ik ook wel gewend van jou!
***demieejj*** zegt: Wauw, ik ben trots op mijzelf
Ach ja, het proefwerk was ook niet zo moeilijk…Ellemieke zegt: Nouhou, er zijn wel 12 onvoldoendes gevallen hoor, van de 22 leerlingen, dusse, niet zo bescheiden meisje!
***demieejj*** zegt: Maar het was super makkelijk! Bedankt voor het melden van het cijfer, wat zouden we moeten zonder leraren op msn…
Ellemieke zegt: In 2005 had er nog niemand hun leraar op MSN, dat was schending van privacy. Ik vind het wel handig dat ik mijn leerlingen op MSN heb, handig om iedereen eraan te herinneren om hun huiswerk te maken!
***demieejj*** zegt: Vertel nog eens wat meer over vroeger…
Ellemieke zegt: Nou, vroeger, in het jaar 2005, toen bestonden er nog bloemen, en was er nog veel groen in de natuur. Oké, minder dan dáárvoor, maar het was er op veel plekken nog steeds mooi.
***demieejj*** zegt: Wauw… Ik wou dat het hier net zo was… Vertel er nog eens meer over…
Ellemieke zegt: Ik kan je wel een boek lenen Ik geef het je morgen op school als je geschiedenis hebt…
***demieejj*** zegt: Super bedankt! Maar ik ga nu even leren voor Frans, ik denk dat ik morgen een so heb…
21:17, 5 januari 2068
Ik ben blij, mevrouw Grondkap wil mij een boek lenen over hoe het was in 2005. Het lijkt mij echt superinteressant, en super mooi, ze hadden toen zelfs nog bloemen! Daar heb ik wel eens over gehoord, over die bloemen. Ze zeggen dat die er waren in allerlei kleuren, rood, geel, oranje, paars, blauw, roze… Mijn moeder heeft zelf ook een bloem in een potje, je weet wel, zo een op sterk water. Ik verheug me echt heel erg op morgen!
Verder?