Omdat de eigenaresse voor zover ik weet niet op Bokt zit en bij mij niet bekend is, kan ik de foto er niet bij plaatsen.
Hier is Primo, A4 grafietstift:
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Het oor lijkt platter zegmaar.

Misz_J schreef:wauw! Dat je dat zo kan tekenen zeg!![]()
En je hebt het met grafiet gedaan? Ik denk dat ik dat ook maar eens ga proberen![]()
Kun je me misschien wat tips geven? Ik ga binnekort beginnen met bepaalde HB potloden, voorheen tekende ik met de simpele schoolpotloden.. Niet zo mooi werd dat
. Dat is anders dan grafietpotloden die een kern van grafiet hebben. Grafietstiften zijn door en door grafiet en zijn een stuk zachter en vettiger dan grafietpotloden. Ik heb mij wel eens laten vertellen dat het verschil komt door een hoger of lager percentage klei dat met de grafiet vermengd is. 

.
.
Prachtige glans en diepte zit erin. Ik moet daar nog steeds mee oefenen.

oneilltje79 schreef:Die glans is het eerste wat opvalt. Is dat het resultaat van die grafietstift? Ik heb dat zelf ook, maar daar kwam niet zulk werk uit, heel mooi.
P.s. veel tekeningen blijven plaatsen hoor!!!
Ik doe m'n best, ben hard bezig geweest met m'n website maar nu ben ik weer aan het tekenen

Echt super!
Hij kijkt me echt aan! Citaat:Om heel eerlijk te zijn heb ik bij elke tekening (grafiet én pastel) een bepaald moment dat ik denk dat het echt he-le-maal niks gaat worden en dan moet ik me er echt overheen zetten om de tekening niet te verscheuren.

Stimuleert weer om door te gaan
(hoewel ik dat bij jou nooit verwacht had
)
Toch is het grafiet een leuke afwisseling en dwingt het me om goed naar de schaduwpartijen te blijven kijken.
Ik probeer regelmatig wel om wat "rauwer" te tekenen, ik vind dat namelijk heel erg mooi, juist in potlood. (Ik zag ook alweer zo'n fantastische tekening van Fnanne voorbijkomen, met veel uitstraling) Maar op de één of andere manier krijg ik die gewoonte om op elk haartje en stukje vel te poetsen, er niet uit. Ik heb me er onderhand bij neergelegd dat het kennelijk mijn stijl is (en onderdeel van mijn karakter
).