[tek] Fries

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

[tek] Fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 09:32

Oei. Dus. Ik ben er lang niet geweest wegens persoonlijke omstandigheden en dan kom ik terug met zoiets. Digitaal. Computertekening. Ai. Nu ja, het is een werk in opdracht, digitaal geschilderd. Mocht er interesse voor zijn dan kan ik de opzet ook even erop zetten, zodat je een idee krijgt hoe dit in zijn werk gaat. Ik heb een foto erbij gehouden, meer voor compositie en spieren dan wat anders maar uiteindelijk lijkt het er verder totaal niet op (tintgebruik, manen, staart, behang, etc is totaal anders). De foto is niet van mij, anders zou ik hem wel even plaatsen. Als je hem perse wil zien kan ik er wel een stuk van plaatsen. Ook lijkt het eindresultaat er nauwelijks op dus ik denk dat ik verder wel veilig zit mocht ik hier veel geld uit willen slaan (wat ik overigens niet van plan ben). Het is in een nogal losse stijl gedaan, wat vooral goed te zien is in het detailschot. Zo zie je maar dat wanneer je op belachelijk groot formaat werkt (enkele duizenden pixels en meer dan een tiental MB) het uitgeprint toch nog best realistisch uit de digitale verf komt.

Afbeelding

Detail:
Afbeelding

Commentaar en opmerkingen zijn welkom: dan kan ik er nog enige vervelende fouten uithalen. Ik heb mezelf hier een beetje blind op gestaard, vandaar. Er zitten toch wel enkele uren in, inmiddels.

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:43

Erg mooi gedaan! Alweer zo'n prachtwerkje van jou.
1 klein puntje; Je kunt zien bij de detail foto, dat je het bij de witte weerspiegeling iets té weinig hebt uitgeveegd. Al stoort het in het geheel niet echt. Ik heb wel interesse in die opzet. Ben wel benieuwd. Heb je dit trouwens met zo'n Wacom Tekentablet gedaan? Ik ben wel benieuwd hoe zoiets in zijn werk gaat. Als je mij een uitleg zou willen pb'en?
Nogmaals, erg knap gedaan!

Elanor

Re: [tek] Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:50

Wauw, JoSav, dit is wel eens weer iets héél anders!

Wat gaaf dat je zo met de computer een verfstructuur hebt kunnen benaderen zeg, heel speciaal! Ook knap dat je ondanks dat dit compleet anders is hier zo duidelijk jouw ´teken´stijl inziet.

Lichtinval en schaduwen vind ik helemaal super, misschien zijn de schouder/rug iets meer belicht dan het hoofd, dat zou naar mijn gevoel ´witter´moeten zijn. Maar verander dat alstjeblieft niet, dat hoofd is zó gaaf!

En ik ben héél benieuwd naar wat je als opzet hebt gebruikt en hoe dit ongeveer in z´n werk gaat. Het ziet eruit alsof je gekleurde vlakken eindeloos hebt zitten uitvegen. Ik geloof absoluut dat er een hoop werk in zit.

Staat z´n staart er op het orgineel wel op?

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:21

Ik kan hier echt niks over zeggen, ik weet niks van digitale kunst af. Ik hoop dat jij ons daar meer over gaat leren???
De effecten zijn heel mooi. Is dit nu veel moeilijker als een tekening?

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:56

Heb er ook absoluut geen verstand van. Maar het lijkt me moeilijker dan een tekening. Erg mooi gedaan!!
Ik zie niks wat niet klopt

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:26

Ik heb ook totaal geen verstand van digitale kunst maar vind deze fries helemaal prachtig .
De bruine accentjes er in maken hem helemaal af, knap werk!

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:49

waaaauw
ik vind hem supermooi!
hoe krijg je dat voor elkaaaar?!
*jaloers*

superfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:53

ik vind het ook een superplaatje, maar heb ook het idee dat er iets bij de staart niet klopt, alsof ie iets te laag zit ofzo... Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen

RoWi

Re: [tek] Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:03

Ik vind hem echt geweldig! Supermooi gemaakt! Wil je die foto's van hoe je hem gemaakt hebt misschien ook plaatsen? Daar ben ik wel benieuwd naar

Ansjuuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:46

Wauw wat mooi!
Zou het zelf niet kunne.

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:50

Prachtig, echt waar! Alsof ie zo van je scherm komt draven. Mijn enige puntje is dat stukje onder zijn maantop, dat is zo licht dat het lijkt weg te vallen, terwijl daar lijkt mij wat schaduw moet zitten. En in het grotere plaatje lijkt het nu net alsof daar een gat of een kuil zit oid, ziet er beetje raar uit. Maar verder echt prachtig, net echt!