[foto] Wilde Konikpaarden in de Ooijpolder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kkkaren

[foto] Wilde Konikpaarden in de Ooijpolder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 23:49

Vandaag een aantal foto's gemaakt van de wilde Konikpaarden in de Ooijpolder. De jonge hengsten waren af en toe echt aan het brallen en het gegil en gehinnik klonk over het water, echt een spektakel om te zien!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:32

Mooie foto's!
Ze ademen echt een natuurlijke sfeer uit: de luchten, de groene omgeving, de paarden in ongedwongen houdingen

1. Mooie plaat, vooral die blik van dat paardje en de prachtige achtergrond. Fijne compositie. Heb wel het idee dat deze foto flink ingezoomd is, klopt dat?

2. Vind ik eigenlijk 1 van de minste foto's. Saaie compositie, te veel van bovenaf genomen en te veel water & groen op de foto.

3. Leuke foto, ook weer prachtige achtergrond en natuurlijke sfeer. Persoonlijk zou ik de volgende keer een iets lager standpunt innemen, waardoor het paard meer op ooghoogte komt

4. Prachtige sfeerfoto, zo met die stoeiende paarden en dat avondzonnetje. Jammer van die boot links, maar kun je weinig aan doen natuurlijk

5. Dit is mijn favoriet denk ik, alleen eeuwig zonde van de struik voor het hoofdje van het linkse paardje (ook weer iets waar je weinig aan kan doen). Compositie is heel mooi, evenals het licht en de gehele sfeer

6. Naar mijn idee teveel groen & lucht en te weinig paard. Ik zou hem nog een beetje croppen, waardoor een stuk onscherp groen aan de voorkant wegvalt, daar wordt de aandacht nu teveel op gevestig vind ik

7. Ook deze zou ik croppen, de voorgrond is saai en de paarden trekken nauwelijks mijn aandacht. Wel is de lucht heel mooi, dus als 'ie gecropt is denk ik dat het een heel ander beeld geef

8. Leuke foto, maar vind 'm verder niet heel bijzonder.

Kkkaren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 12:02

Bedankt voor je commentaar!

Ze zijn inderdaad allemaal fink gezoomd en sommige zijn al wat gecropt. Verder croppen levert vaak een te onscherp plaatje op, ik had al het en en ander geprobeerd.
Ik durfde niet echt heel goed dichtbij te komen, de jonge hengsten waren echt flink aan het kwajongen en in de open vlakte kon ik niet snel ergens achter een boompje gaan staan. Vandaar dat de meer dichtbije foto's van de rustige paarden zijn haha. Het bootje zou ik nog wel kunnen weghalen met photoshop.

Deze is helaas helaas onscherp, eeuwig zonde! (ik heb net mijn nieuwe camera en moet 'm nog beter leren kennen)
Afbeelding

Prinnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:04

Wauw, mooie plaatjes hoor. Erg mooi plekje daar hè? Ben er regelmatig te vinden, en vind dat je deeltjes van het groepsproces leuk hebt vastgelegd, mooi met het licht gespeeld ook.

Kkkaren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 12:07

Het is bij de Bizonbaai in de Ooij, het was er gisteren echt schitterend met het wegvallende licht en de paarden die daar aan het spelen waren.
Inderdaad een prachtige plek, leuk dat dat nog bestaat in Nederland met de 'wilde' Koniks en Galloways.

pipanda

Re: [foto] Wilde Konikpaarden in de Ooijpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:52

Super leuk dat die paarden daar zo rond huppelen.Foto's zijn ook erg mooi gelukt. Heel erg jammer van die ene foto dat ze aan het stoeien zijn.Foto technies heb je niet zo veel aan mij(ik zie alleen of ik iets mooi vindt of niet maar ik weet dan vaak niet waar het aan licht)Groetjes pipanda.

Kkkaren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 13:24

4. Bootje weg...
Afbeelding

5. gecropt
Afbeelding

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:00

Wow, die laatste is super nu, nu 'ie gecropt is
En bootje is plots ook gezonken

Wat ook nog wel eens wil helpen met croppen, weet niet of je dat al toepast, is de foto eerst flink vergroten. Tel bij de afmetingen van je foto 1000 pixels op, crop de afbeelding, en breng het formaat dan weer naar normale normen terug. Vaak scheelt dat in ruis en onscherpte

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:35

Wat een ontzetttttttttttttend mooie foto's! wauw! compositie van sommige foto's is echt al goed... als dit het begin is en je je camera nog aan het verkennen bent dan ben ik heel benieuwd hoe ontzettend goed jouw foto's dan wel niet zijn als je je toestel door hebt!....mooi oog voor detail ook!

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:04

Prachtige foto's zeg!
Stralen echt warmte uit

klunsmuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:07

Wauw! Schitterende foto's!!! Ik kan wel geloven dat het mooi was dat te zien!

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:17

Schitterend!
echt heel mooi gedaan.
de paardjes zijn erg mooi en de foto's zijn zeer scherp !
echt super

Macario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:31

Mooie foto's hoor!!
Voor die paarden daar moet je inderdaad uitkijken.. Vooral die hengsten kunnen er wat van.
Doordat ze daar de paarden uit gezet hebben heb ik nu veel minder rijgelegenheid, wel heel jammer!

Kkkaren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 21:16

Maethoriel: heb ik inderdaad nog nooit gedaan, ik zal het eens proberen, bedankt voor de tip! Ik vond het al heel wat dat er dit nog overbleef na 12x (optische) zoom en croppen.

Macario: inderdaad jammer dat je nu minder plek hebt om te rijden, waar sta je dan met jouw paard?

Iedereen bedankt voor de complimenten.. Ik ben echt verliefd op mijn nieuwe camera, had eerst zo'n naamloos dingetje van de Aldi en nu Canon Powershot S2.
Ben 'm al de hele week overal mee naar toe aan het sjouwen, alleen jammer van het weer nu!

Roane

Re: [foto] Wilde Konikpaarden in de Ooijpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:17

kun je die zes ook kleiner maken, die vind ik leuk. Kiekeboe!

Kkkaren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 21:24

Zal het eens gaan proberen met de tip van Maethoriel

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 06:30

5 is mijn absolute favoriet!! De foto's zijn echt heel erg mooi! Jammer dat ze hier en daar een tikke onscherp zijn. Maar, foto 5 is echt dé foto!! Petje af!

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:17

Oei, wat zitten daar kwijlfoto's tussen (kan er ook aan liggen dat ik een ontzettend zwak heb voor wildkleur). De laatste die je gepost hebt is echt om te smullen. Die wil ik inlijsten *grijns* De eerste vind ik ook erg leuk.

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:12

Foto 1; Mooie foto, maar hij lijkt niet helemaal scherp.
Foto 2; Vind de compositie niet zo mooi. Het paard lijkt nu wat sloompjes erbij te hangen.
Foto 3; Achtergrond is erg mooi. Jammer dat hij aan de poep ruikt en niet even opkijkt.
Foto 4; Erg gave foto. Jammer dat hij een beetje bewogen en overbelicht is.
Foto 5; Ik had liever alleen het rechter paard willen zien, of het andere paard had ook op moeten kijken. Weer lijkt hij niet helemaal scherp. En de gecropte versie vind ik mooier.
Foto 6; Weer onscherp en je ziet alleen een hoofdje.
Foto 7; Achtergrond weer erg mooi, maar paarden zijn te ver weg.
Foto 8; Compositie een beetje saai en paard heeft nogal saaie houding.
Foto 9; Doodzonde dat hij niet scherp is.

Al met al, wel leuke foto's maar ik vind de kwaliteit van alle foto's helaas slecht.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:14

wauw!!
daar kan ik niks over zeggen, écht prachtfoto's!!

Ansjuuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:56

Wauw das wel erg mooi om te zien!
Heel mooi

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:59

he leuke foto's komt me allemaal bekent voor,
Bij foto 3 dat is gendt aan de ove kant of niet want daar woon ik en rij ik met me haflinger altijd langs het water op.