[FOTO] Portretten, aparte belichting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jettie

[FOTO] Portretten, aparte belichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 17:35

Ach ja.. apart. Ik weet niet. Ik ben niet de eerste die het doet.

De foto's; je moet er van houden denk ik. Het zijn zelfportretten btw. Morgen ga ik in deze stijl verder aan de slag, 5 vrienden en ikzelf fotograferen op deze manier, en van alle stelletjes een bewerking maken, idee heb ik precies in m'n hoofd. Het resultaat komt op bokt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En even een ander type blik;
Afbeelding
[hier zullen vast hele verschillende meningen over komen. misschien vind je het mooi, misschien hou je er totaal niet van. kom maar op ]

Ik vind zelf geen één echt top. Misschien hebben jullie een hele goede tip. Alles is welkom!

Butterfly14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:49

hmm... 3 vind ik wel mooi, maar vooral de compositie. de belichting weet ik daar niet echt. aan de ene kant vind ik het juist mooi, aan de andere kant juist niet...

de rest vind ik niet echt... ik vind ook dat je met close-ups geen makeup zou moeten dragen, en zeker geen opvallende...

bij de laatste foto vind ik het raar hoe het puntje van je neus belicht is... net een druppeltje ofzo...

zeker geen slechte foto's, maar ik zou geen zelfportretten nemen. als je hier namelijk voor kiest, is het veel moeilijker om je belichting ed goed in te stellen. bij de 2e vind ik bijvoorbeeld dat het veel te veel een spot is...

ben wel heel benieuwd naar de resultaten van morgen!

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 17:51

Je hebt wel gelijk hoor En die make-up.. haha ja ik zat te klooien voor een ander idee met foto's maar dat is wat anders gelopen, klopt dat het hierbij niet mooi meer is.

Ik vond ze zelf ook niet je-van-het, denk dat het morgen beter gaat omdat ik dan zelf de compositie en belichting beter kan regelen.

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:46

1. vind ik het mooiste, qua belichting&jijzelf.
2. Gaat, komt door de belichting en je gezicht vind ik in een niet zo mooie houding zitten. Weet niet hoe het komt.
3. Jammer dat je rechterhelft van je gezicht zo plotseling wegvalt, je kijkt trouwens wel heel mooi.
4. Heel mooi. (op de een of andere manier doet je houding me aan Anne Frank denken )
5. Nee. Je kijkt te boos, zo ben je helemaal niet.

Escha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:06

Ik ga voor foto 1, die heeft iets ik weet niet precies wat maar hij trekt me wel aan
Voor de rest is het commentaar al gegeven, hier en daar storen de overbelichte plekjes een beetje
En ik kom het niet laten om foto 1 te bewerken