[Verhaal] Mishandeling: Damage!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

[Verhaal] Mishandeling: Damage!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 15:27

Een verhaal wat meesleurend is en met veel liefde is aan gewerkt. Vele reacties en tips is welkom!

Veel leesplezier!

De zonnestraaltjes schijnen tussen de gleuf van het gordijn. De zon schijnt op mijn gezicht, een golf van warmte. De vogeltjes kwetteren in het vroege ochtendlicht, de bomen rasen en de blaadjes vallen geluidloos op de grond, de geur van de bloemen die open zijn. Ik doe langzaam me ogen open en realiseer dat het eindelijk vakantie is, zomervakantie. De blijheid komt naar voren en ik rek me uit. De vermoeidheid wat ik de laatste tijd toch had viel weg en ik stapte uit bed. Ik keek op mijn digitale klok en realiseer dat het pas kwart over 7 is. Ik vind het niet erg ik ben toch een vroege vogel. Ik schoof de gordijnen helemaal opzij en deed het raam open. Het zachte briesje en de zon is een gevoel van liefde die je dagelijks wel tegenkomt. Op straat, als je weer eens zo´n lekkerding ziet of op tv, die knapperd van een acteur. Ik liep verder het balkon op en ging op mijn favoriete stoel zitten om te genieten van de zon. Ik legde mijn voeten op de leuning van het balkon, gemaakt van mooie witte pilaren in een Romeinse stijl. Zo zat ik daar te genieten van de ochtend van de 1e dag van de vakantie. Na een tijdje te hebben gezeten en lekker opgewarmd te zijn stond ik op en trok mijn blauwe-wit gestreepte joggingbroek aan. Samen met mijn rode spaghettitruitje combineert mijn stijl precies. Ik maak mijn haren in hoge paardenstaart en liep de badkamer binnen. De grote spiegel in een eivorm schreeuwde om aandacht. Wat zag ik eruit zeg! Dit is niet bekend dus ik gooide wat ijskoud water in mijn gezicht. Ah…dat lucht op! En gelijk kreeg ik mooie roden wangetjes. Ik deed mijn lenzen en ging voorzichtig de gang in en de trap af. Ik ging vervolgens de keuken in en smeerde me een boterham. Ik propte die in me mond en nam Max mee, onze hond. De jonge hond moet nog veel leren, maar ze gaat altijd met mij mee joggen. Ik floot tussen mijn vingers en binnen 2 seconden stond ze voor me. De zwart bruine hond keek met zijn twinkelige ogen aan. Hij wist al hoe laat het was. Ik deed mijn renschoenen aan en deed mijn huissleutel in mijn broekzak. We verlieten het huis en we liepen eerst. Zo kon Max eerst zijn eigen werk laten doen en zal ik eerst van de omgeving genieten. De straat was opzich leeg, naast een paar fietsers en, net als mij, vroege joggers was de straat aardig leeg. De buitenwereld is mijn visie. Hier kan ik tot rust komen en kan ik alles op een rijtje zetten. De bloemen staan vol in bloei, het gras van de buren is mooi gemaaid. Zo af en toe komt er een windje langs en dan zie je de bomen mooi mee bewegen. Enkele blaadjes vallen dan naar beneden of het stuifmeel zwoegt mee met de wind. Ik nam eens diep adem en sloot me ogen. Zo, laten we maar beginnen. “Kom, Max!” riep ik. En Max kwam aanrennen.
Ik nam mijn pas groter en ging ik over in een kleine renpas. Ik doe dit ongeveer al een half jaar en het bevalt me wel. Ookal ben ik tevreden met mijn lichaam, vind ik het nog fijn om in de buitenwereld te zijn. Mijn lichaam is vergeleken met andere een mooi strak lichaam en ik mag zeker niet klagen. Met mijn sterke en lange bovenbenen, een zwiepige blonde paardenstaart en een mooi strak buikje met hier en daar wat buikspieren heb ik toch soms wel aandacht van de jongens. Mijn aansprekende groene ogen, volle lippen en goedgevormde gezicht zie ik eruit als een spontaan en natuuruitziend meisje. Ik versnelde mijn pas en Max ging met mij mee. Zo doe ik dat dan elke morgen 1 uurtje, wat is dat heerlijk! Ik ren altijd verschillend, nooit hetzelfde. Deze keer zal ik door het bos rennen en dan even een pauze nemen. In het bos heb je een mooie grote vijver zodat je lekker kan genieten van de kleine eendjes met hun moedereenden die samen voedsel aan het zoeken zijn. Max was blij en rende dan ook vaak ver voren zodat ik hem terug moest roepen. Vele mensen kwam ik naderhand nog tegen. Mevrouw Bakker, al 67 jaar, ging ook haar eigen ochtendloopje doen, en ik begroette haar vriendelijk. Meneer Knoosters en Melissa, een klasgenoot, zag ik nog in een flits. Zo ben ik toch al driekwartier onderweg en ben ik beland in het einddeel. Ik las een pauze in en genoot van de vijver. Max liet ik zijn vrije gang gaan en hij snuffelde alle plekjes om zich heen. In de verte zag ik nog een verliefd koppel zitten. Zelf werd ik er blij van, leuk is dat toch. Moet je die 2 toch zien. Samen,arm in arm, verliefd kijkend naar elkaar toe, niets kan beter. Al heb ik zelf geen geluk in de liefde, maar ik vind het totaal niet erg. Enkele jongens kijken wel een paar keer om maar ik geef geen aandacht aan die jongens. Ik besloot om terug te gaan en binnen 20 minuten zag ik mijn huis al in de verte.

Ik nam een sprintje en Max ging met me mee, hij was duidelijk moe, zijn tong hing uit zijn bekje en hij was wat langzamer. Ik lachte en stopte met rennen en ging over in een loopje. Ikzelf ging van de dorst en was blij dat ik weer terug was. Ik graaide in mijn broekzak naar de sleutel en deed de deur open. Net als ik dacht Max hetzelfde, regelrecht naar de waterbak wat ik dus ook deed. Ik pakte een glas en vulde die met water. Zo dronk ik 3 glazen water achterover en kwam nog even bij. Ik gaf Max nog wat voer en ging naar boven. Daar kwam ik mam nog tegen die ook al wakker is. “Lekker gerend, Tes?” zei me moeder en ze gaf me een kus. Voordat ik kon antwoorden liep ze al de trap af en keek ik haar nog naverbijsterend na. Ochtendhumeur? Dacht ik. Ik haalde mijn schouders op en ging richting badkamer. Ik kleedde me uit en zette de douchekraan aan. Het water kletterde en het galmde door de badkamer. Ik stapte de douchecabine in en ik spoelde het zweet van me af. Ik stapte alweer naar 10 min eruit en droogde me af. Ik wikkelde het om me heen en liep naar me kamer. Ik keek nog na dat ik niet waterdruppeltjes op het tapijt liet vallen want je weet hoe moeders kan zijn! Maar gelukkig was dit het geval niet! Ik trok mijn fleurige oasekleurige zomerjurkje aan en ging weer naar beneden om mijn 2de maaltijd naar binnen te werken. Eenmaal onder zat pap al de krant te lezen en mam was koffie aan het maken. “Goedemorgen, mijn zonnestraaltje” zei mijn vader en gaf me een kus op het voorhoofd. Ik lachte het uit en gaf hem een kus terug! “Goedemorgen, Sire!” zei ik met een net stemmetje. Mijn moeder moest ook lachen en schoof me een boterham aan. Ze schonk me koffie in en ik begon aan mijn boterham. “Gabrielle heeft nog gebeld.” Zei mijn moeder met in haar ene hand koffie en in haar andere hand de ochtendkrant. Ik schoof haar de stoel opzij zodat ze kon zitten en zei tegelijkertijd: “Zozo, zij is ook vroeg op. Ik zal haar zo bellen!” zei ik verbaasd maar toch heel erg blij. Toen ik mijn boterham op had en de krant had uitgelezen stond ik op en ging richting telefoon. “Schat, Gabrielle klonk ietsje gespannen. Ik weet niet wat er is maar ik zal maar met haar gaan praten. Ze klonk niet zo blij!” zei me moeder met een gespannen blik. Mijn gezicht verstijfde. Had ze toch niet weer last van die enge kerel…!

Een lange stilte…! “Tes? Schatje?” mijn moeder stond nu bezorgd voor me. “Gaat het wel goed?” Ik knipperde een paar keer met mijn ogen en keek haar verward aan, mijn gedachten waren helemaal verzonken naar Gabri. “Huh? Wat? Uhm…Jaja!” en ik duwde haar opzij. Misschien wel een beetje te ruw maar op dit moment kon me het even niet schelen! Mijn handen waren aan het trillen. Waarom was ik zo gespannen? Misschien is er wel wat anders aan de hand of misschien helemaal niks! Kom op,Tess! Stel je niet zo aan! Ik pakte de telefoon en draaide het nummer in van Gabri. Ik wachtte,wachtte en wachtte. Maar geen gehoor. Oh verdomme Gabri dacht ik bij me zelf! Neem nou op! Ik legde de hoorn neer en probeerde het opnieuw. Weer geen gehoor! Verdomme! Ik besloot om maar naar toe te fietsen. Ik gebaarde wat naar mijn ouders en sprintte naar de garage om mijn fiets te pakken. Ik fietste zo snel als ik kon maar waarom eigenlijk? Ik zit hier wat te stressen voor mijn vriendin terwijl ik helemaal niet waarvoor!? Langzamerhand stelde ik mezelf gerust. Ik begon ook wat langzamer te fietsen en ik kwam tot rust. Het was toch een fijn afstandje fietsen naar Gabri. Eenmaal bij Gabri in de straat zag ik een zwarte Mercedes voor het huis.

Niet kopieren zonder toestemming!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-06 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst toegevoegd.

Ontana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:39

Spannend!! Ik ben benieuwd wat er komt! Ik zal het zeker volgen!

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:10

idd spannend, ik blijf het ook volgen, ben benieuwd wat er precies aan de hand is.

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:14

Wauw Ontana had gelijk Echt een mooi verhaal, heel mooi met al die detaild!! Ik ga het volgen! *zet het meteen bij haar favorieten*

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 16:40

Ik zie dat er vele kijken maar niet reageren. Dat vind ik erg jammer. Want ik zie dat ik al vele mensen in spanning laat wachten! Want hoe eerder we naar pagina 2 gaan des te sneller krijgen jullie het volgende stuk!

Heel erg bedankt voor jullie positieve reacties!

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:20

ik heb het ook gelezen hoor... spannend
ben benieuwd hoe het verder gaat..

Ynske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:20

graag ik wil graag verder horen echt goed ga zo door
benook heel benieuwd hoe het verder gaat

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:18

leuk verhaal!
ik ben ook heel erg benieuwd hoe het verder gaat

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:44

Als ik jou was zou ik je verhaal nog even flink nakijken, Saskia
Er ontbreekt het een en ander aan interpunctie, tijden worden door elkaar gebruikt en ook het Nederlands is lang niet altijd correct.

Anoniem

Re: [Verhaal] Mishandeling: Damage!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:46

Elk verhaal-deel moet minimaal aan 1500 woorden voldoen, vandaar hier een slotje.

Je verhaal begint leuk, maar let erop dat je wat meer tempo creëert, het kabbelt nogal rustig en langzaam voort. Mooie beschrijvingen van alles, maar hier en daar nogal lang. Ook doet het me aan diverse andere boeken denken die ik ken. Geloof dat je hier en daar ook even op het Nederlands moet nakijken
Citaat:
maar ik geef geen aandacht aan die jongens. Ik besloot om terug

tegenwoordige tijd, verleden tijd te kort op elkaar.
Citaat:
Ikzelf ging van de dorst en was blij dat ik weer terug was.

Je vergaat van de dorst... enkel ging kan niet
Citaat:
Ik nam eens diep adem en sloot me ogen

mijn ogen

Verder zeg je nog eens dat 'ze' altijd meegaat, terwijl de hond Max heet

Enfin, mocht je meer geschreven hebben, dan kun je me een pbtje sturen, en dan pas ik het even in het beginbericht aan, en heropen ik het topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:17

Terug geopend.

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 19:19

Nou, dus commentaar welkom! En tips! Hoe sneller pagian 2 des te sneller een nieuw stuk van 1500 woorden!

SuperSuup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:31

gelukkig hijs weer open vind m leuk, ga het zeker volgen!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 19:37

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:15

gelukkig is hij weer open
komt er pas een nieuw stuk als een pagiina vol is?
dat duurt veel te lang

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:37

Gelukkig
Ja haha zelfde vraag als kippiej
Het is zo'n leuk verhaal dat je meteen meer wilt

Mich_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:23

Hee,

Super leuk verhaal.
Wel enkele foutjes.
Misschien kan je voordat je het plaatst het even na lezen?

Gr. Michelle

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 06:55

Ja, ik weet het! Ik wil jullie vol in spanning houden,hihi! Ben toch ook een plagerd!
Michelle, ik lees het altijd na maar toch zie ik het niet. De volgende keer zal ik het echt rustig nakijken!

xAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:36

Leuk verhaal! Ik had het al eens gelezen maar toen was hij op slot Nou ja, leuk geschreven, veel details Alleen soms vergeet je een woordje ofzo...

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 14:45

Ja, in het volgedne stuk (op de toekomstige pagina 2:P) zal ik het zeer goed nakijken! Bedankt voor de reactie!

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:33

Nou ben iig benieuwd wat die zwarte mercedes betekent en wat 'die kerel' dan allemaal met haar uitspookt

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 16:59

Haha, ja! Ik probeer het zo leuk en spannend genoeg te maken!
We zitten volgens mij bijna op de 2de pagina.

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:57

leuk verhaal
ga het zeker volgen

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 19:05

Charlie_pony: Heel erg bedankt!
Met 26 berichtjes zitten we volgens mij op de 2de pagina.
En met mijne erbij zitten we op de 23e bericht. Dus hopen dat ik vanavond laat eentje kan plaatsen anders word het morgenavond!

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:29

gelukkig hij is weer geopend, kon ni wachten ben benieuwd
tjah hopen dat je snel naar de 2e pagina gaat