Was ook de eerste keer met gebruik van veterbaleinen

Hij lijkt misschien wat saai van kleur, maar hij is bedoeld om gedragen te worden over en bij een outfit van witte stof met zwarte pin-streepjes
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Wat zijn veterbaleinen precies?

Heel stevig!
dank je wel

Dank je wel

Ik verwacht begin juli ook veterbaleinen te gaan verkopen, ik heb momenteel een aantal maten hier zelf liggen, om de (meest gebruikte) maat te testen en daar zal ik dan mee beginnen qua verkoop. Als er genoeg interesse is dan zal ik ook de andere maten gaan bestellen
ik kan ze altijd tussendoor bestellen als men echt een andere maat zou willen.

Het zit er op genaait. En een goed corset sluit niet geheel aan, dan is hij te groot, je behoort ongeveer tussen de 8 en 10 cm ruimte over te houden, dit geeft dan ook speling bij wisselingen van het gewicht. Ik heb hem nu onregelmatig geregen gisteravond snel, maar normaal heb je dus allemaal kruisjes aan de buitenzijde. Daarbij sluit deze ook in het 'midden', hij sluit op de taille met 'ezelsoren' die ik gemaakt heb van de veters in het midden (een soort lussen door een gaatje verticaal ipv diagonaal naar beneden te gaan met de veter) als je goed kijkt kun je dat ook zien, daarna loopt hij door naar onderen waar hij dan nog eens sluit.
dus heb ik mijn Burberry sokken aangetrokken

Het is inderdaad satijn dat witte, het heeft een beetje een aparte glans in het licht. Het is niet de meest fijne stof om mee te werken. Duchesse satijn is fijner en mooier 
Die kennis zie ik ook weleens voorbij schuiven op een community inderdaad 

Citaat:En een goed corset sluit niet geheel aan, dan is hij te groot, je behoort ongeveer tussen de 8 en 10 cm ruimte over te houden, dit geeft dan ook speling bij wisselingen van het gewicht
*denkt aan de joggingbroek* 
de veterbaleinen zijn stugger dan baleinen aan weerszijdes grommets, dus ik zal hem een beetje in moeten dragen. Hij moet ook even overnieuw geveterd worden