[Verhaal] A Normal Life?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

[Verhaal] A Normal Life?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 17:04

Ey Storie's-addictes!
Ik hoop dat jullie mijn vehraal leuk vinden en dat ook soms zeggen want dan weet ik dat ik verder moet!
This is my Storie!::

Een beetje landuitgezakt zat Tessa op de bank Tv te kijken. "Tessa, dek de tafel eens" riep Tessa's moeder, Deborah, uit de keuken. "Jaaaaaah" riep Tessa terug met rollende ogen. Ze stond op en slofde met haar voeten. De laatste paar dagen was ze erg moe, misschien werd ze wel ziek. Dromend zette ze de borden op tafel. Haar moeder was druk bezig met koken en haar vader, Peter, kon elk moment thuis komen van het werk. De thuistelefoon ging. "Ik neem wel op" en Tessa rende naar de telefoon. "Met Tessa van der Vink" zei Tessa met hoop dat het een van haar vriendinnen was zodat ze niet meer de tafel hoefde te dekken. Maar na enkele seconde een mannenstem gehoort te hebben draaide haar buik om, het was Jack. Jack was een collega van mijn moeder op het werk. Een collega, pffff...ik geloof er niks van. Soms ging ik wel met me moeder mee naar de Overblijfzaal en toen stond hij zo flirtend naar mijn moeder te kijken en was mijn moeder aan het bloosen. Ik kookde dan van woede van binnen, mijn vader had niks in de gaten, maar ik wel! Voordat ik kon zeggen dat mijn moeder druk bezig was, stond mijn moeder al naast me. "Geef maar aan mij,lieverd" zei ze. "Je moet eens van die kwallebak af, mam" riep ik met zelfvertouwen en met een toon dat niemand mij iets kon maken. "Waar heb je het over, schat?" roep mijn moeder met een onschuldig toontje. "Als papa dit te weten komt, gaat jullie hele relatie kapot...en mijn leven" schreeuwde ik. "Als wat ik wat weet?" riep me vader doordringend en boos.....Tessa draaide zich om, dit was een slecht teken. Hoe moest ze zich nu hieronder uitzeiken!

" Als ik wat weet?" herhaalde me vader. Tessa stamelde. "Nou, uhm...ja uhm..." Tessa had een brok in haar keel en voelde dat ze op ieder moment in huilen kon uitbarsten. Intussen keek mijn moeder naar beneden om niet haar rode gezicht te zien. " Tessa? Deborah? Wat is hier aan de hand" zei hij met een boze stem. " Liefje, het is niks. Tes maakt zich druk over niks, kan ik er wat aan doen dat Tom mij steeds opbelt" stamelde me moeder. Je zag aan mijn vaders gezicht dat hij helemaal rood werd van woede " THOM! wAT! MOET JE WAT SOMS VAN HEM WAT OFSO0W?" schreeuwde me vader boos. Enja, hoor...daar ging het. Mijn tranen rolde over me wangen en ik rende de kamer uit, naar de trap, op me kamer ; de slot erop. Ik liet me vallen op het bed en huilde hard. " Het is weer eens mijn schuld" fluisterde ik snotterend tegen mezelf. Je hoorde het geschreeuw van mijn vader van beneden, en het gejank van me moeder. Na zeker een kwartier te hebben geruziet hoorde ik de voordeur dichtklappen. Ik rende naar beneden en zag alleen me moeder nog jankend op de bank zitten van verdriet. " Heb je nu je zin, mam? Is dit wat je wilt?" riep ik boos naar me moeder. Mijn moeder begon nog harder te huilen en snotterde vol in haar snotdoek. Ik deed snel me jas aan en mijn schoenen en rende naar buiten, achter mijn pa aan. "Papa,wacht!!" Schreeuwde ik. "Papa!!!!" Mijn vader hoorde me wel maar stopte niet. Na enkele minuten te hebben geschreeuwd en gerent te hebben kwam ik eindelijk heigend en pijn aan me keel van het schreeuwen aan bij mijn vader. Hij had tranen in zijn ogen...

" Pap" en ik knuffelde hem. "Het spijt me"! Me vader veegde zijn tranen af die vervult waren met verdriet maar hij houdde zich moedig voor mij. "Kindje, jij kan er niks aan doen. Mama...tja...kom laten we ergens gaan eten" zei voldaan. Het verstandigste leek mij om me mond dicht te houde en samen met mijn vader te gaan eten ergens anders, ik had tenslotte honger. "We gingen een restaurant binnen, het was redelijk druk. Een paar oude mannen aan de bar gezellig aangeschoten,2 verliefde paren, en een stel best wel leuke jongens. Ze keken me aan en ik lachte terug, natuurlijk. Me vader en ik gingen een hoekje zitten, en met een ooghoek zienbare tafeltjes leuke jongens. We bestelde onze eten en drinken. Met me glas in mijn hand keek ik naar de jongens. Eentje had blons haar met stekeltjes, hij had een klein neusje maar wel hele mooie bruine ogen, daarin tegen die jongen ernaast was donkerbruin als huidskleur en was zeker als afkomst naar India toe. Ik richte me weer naar me vader toe. "Papa, wat nu?" vroeg ik me bezorgt maar heel voorzichtig. "Tes, ik weet het niet. Wat je moeder deed is niet vergefelijk." zei mijn vader met een koele stem. "Maar alleen Thom zat haar achterna maar niet andersom...denk ik" Dat laatste had ik beter nite kunnen zeggen daardoor voelde ik me nog meer schuldig wat ik allemaal veroorzaakte. "Ik weet het ook niet, zullen we eerst maar rustig eten en dan kijken we thuis wel" hij knikte naar de serveester die het eten kwam brengen. "Oke, papa!" zei ik moedeloos. Tijdens het eten was het stil, niemand zij wat. Soms keek ik stiekem naar de jongens toe om misschien een glimp van de jongens te krijgen maar tevergeefs. Na 45 minuten lekker hebben te gegeten vraagde me vader de rekening. "pak jij even de jassen, tes" vroeg me vader. Ik knikte. Ik liep langs de tafeltjes door, en keek het "lekkerding" aan. Hij knipoogte. Ik smolt helemaal weg. Bloosend liep ik met een glimlachend gezich weg. Ik gaf de jas aan mijn vader en deed zelf die ook aan. Me vader had betaalt, we waren richting vertrekken. "Kom we gaan, Tes!" zij me vader. Ik keek nog een keer om, om een glimp van de jongens te krijgen maar tevergeefs.........
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-05-06 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Juiste tag in titel, svp geen eigen tags verzinnen.

Anoniem

Re: [Verhaal] A Normal Life?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:20

Gezien je verhaal te weinig woorden bevat (minimaal 1500 woorden) hier een slotje. Mocht je meer geschreven hebben, dan kun je me een pbtje sturen en pas ik je bericht aan en gaat dit topic terug open.