Ik keek mee op de laatste dagen van haar leven, en zag haar lichaam verlangen. Ik pakte haar hand en was bij haar, zag wat ze door maakte nu ze zo oud was. Ik voelde haar angst en pijn, hij laatste dagen kwamen opeens. Ze liet het gaan, strijden kon ze niet meer. Ik keek naar haar oude dunne gezicht, ik zag een ander mens. Opeens riep ze “ik kom er aan!” geschrokken keek ik op, voelde haar lichaam ontwaken. Vroeg geduldig “waar gaat u heen” ze antwoorden zacht “naar de mensen die mij roepen aan de andere kant van het kolkende water. Ik keek geschrokken, het water wat ze moest over steken naar het beloofde land, het hemelse paradijs. Ik keek haar aan de rust keerde weder, ze liet alles even gaan. Ik voelde rust, ze was er klaar voor. Ze was klaar om haar ziel van haar lichaam te bevrijden. Ze liet haar leven los, een traan rolde. Ik voelde een sterke drang, ik wou haar redden. Maar toch ook weer niet, ik liet haar gaan naar een leven waar ze beter heen zou kunnen gaan. Ze vroeg ons te bidden, te bidden om haar op te nemen naar het hemels paradijs. Ik riep God aan, mijn tranen liepen vrij en onbedwongen. Ik vroeg God “God mag ze met U mee gaan” even viel ik stil. Een vraag die dubbel was, ik gunde haar het leven daar boven maar zou ik haar al kunnen missen. Als ik even terug naar haar keek zag ik haar verdwijnen en verlangen naar Gods liefde en redding. Ze spreidde haar armen en riep “God pak me op, neem me mee!” ik keek stil toe en zag haar roeping ze wou met Hem mee gaan. Ze liet al los. Haar adem werd rustig, ze was al onder weg ze was niet meer bang, niet bang voor de dood. De dood die haar leiden naar het eeuwige leven. Ze blies haar laatste adem uit, overleed. Nee ze werd geboren. Geboren door een nieuw leven en leven bij de eeuwige redder, de redder van hemel en aarde. Ze gaf haar lichaam aan de aarde, maar haar ziel aan God. En wij gaven een plekje in ons hart.
wouw... :| geweldig...... ik ben zelf helemaal niet gelovig en ik geloof ook niet in dit soort dingen,,,maar het komt heel erg geloofwaardig over:) maar je schrijfstijl is echt geweldig... best ontroerend ook wel... heel mooi !