[FB] Ik en mijn kat ineen geplakt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

[FB] Ik en mijn kat ineen geplakt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 00:36

Eerst heb ik een foto van mezelf gemaakt. Wilde er namelijk een recht van voren. Daarna een plaatje van internet gehaald. Beetje spelen met overgangen etc. En dit was het resultaat

Afbeelding

Toen bedacht ik me dat ik er ook wel een kon maken van mij en mijn kat. Natuurlijk had ik daar ook geen geschikte foto van. Dus 'even' gemaakt.
Daarna de ogen bewerkt want die waren door de flits natuurlijk niet echt wat ik wilde. Toen mezelf erin geplakt.

Afbeelding

Het is eigenlijk heel simpel. Zorgen voor de juiste formaten van de foto's. Dus dat de ogen en de neus op gelijke hoogte zitten. Dit kun je doen door van 1 foto uit te gaan en de ander daarop aan te passen. Dan een scheidingslijn gummen. En een beetje de neus schaduw bij beide aanpassen. Zo dat het ergens op lijkt.

Best leuk om te doen.

Het was natuurlijk mooier geweest als ik me een beetje had opgemaakt en mijn wenkbrauwen had geepileerd. Maar dit was alvast een mooie oefening. Wat vinden jullie?

Marja1988

Re: [FB] Ik en mijn kat ineen geplakt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:49

ik vind het erg leuk gedaan.

Foto 1 vind ik spannender, mysterieuzer en het lijkt daar meer alsof je er echt zo bijloopt.

De 2e is wat harder en komt minder echt over.

Maar ik vind ze allebei leuk Verder kan ik het bewerkingstechnisch niet echt beoordelen want daar heb ik weinig verstand van.

CindySarina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:30

Zoals Marja1988 ook al zei foto 1 is spannender en mysterieuzer omdat het mooi overloopt bij de 2e is dat minder maar wel leuk verzonnen.

Ik vind ze erg leuk !

Heike
Mede-oprichtster

Re: [FB] Ik en mijn kat ineen geplakt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 10:44

Afbeelding
In grijswaarden dan.

Ik heb niet echt heel veel tijd besteed. Ik was gewoon wat aan het rommelen. Ik misschien beter het deel van lucky dat aan "mijn" kant zit in de kleur van mijn haar (van je wenkbrauw) te maken. En andersom wat elementen van de kat overbrengen naar mij. Bijvoorbeeld het typische zwarte puntje van z'n neus.

Mzz_emmatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:52

Wat gaaf.. Het ziet er wel raar uit, ik had niet gelezen
en zag toen de foto!
Maar wel leuk gedaan, origineel!

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:07

CindySarina schreef:
foto 1 is spannender en mysterieuzer omdat het mooi overloopt bij de 2e is dat minder maar wel leuk verzonnen.
Ik vind ze erg leuk !

mee eens!
maar ik vind dat het witte van de kat in de 2e bewerking te veel opvalt en daardoor het een minder passend geheel wordt.
die eerste is echt super!!!

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:51

Je gezicht komt met die flits of licht of wat dan ook wat flets over, zonde.
Je zou je gezicht ook eens kunnen proberen `katachtig`te schmincken, misschien geeft dat ook een mooi resultaat. Met wat zwarte lijnen zoals je in de kat ook weer tegenkomt en een zwarte lijn rond je oog en opvullen met de zelfde kleur als de kat die je hierbij gebruikt.
Het idee is je goed gelukt.