[foto] foto's van in de tuin toen ik me verveelde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

[foto] foto's van in de tuin toen ik me verveelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 20:15

Hooi! Ik verveelde me, dus ik ben de tuin ingedoken met mijn camera. Ik zou graag willen weten wat jullie van deze "pracht" foto's vinden en tips willen geven voor de volgende keer.
1.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
5.Afbeelding
6.Afbeelding
7.Afbeelding
8.Afbeelding
9.Afbeelding
10.Afbeelding

Bedankt voor het kijken en ook alvast bedankt voor het commentaar/tips!
doeggies! BijouCharlie
Laatst bijgewerkt door Eline op 04-05-06 21:56, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: maximaal 10 foto's , tag toegevoegd titel, titel verduidelijkt.

Anoniem

Re: Commentaar en Tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:15

Tag vergeten, ik tem wel even, dan zetten de mods hem er misschien nog bij..

Ik ga geen commentaar op je foto's geven, daar ben ik niet zo goed in namelijk. sorry

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:55

Er zitten jammer genoeg onscherpe foto's bij. Ga niet te dichtbij staan me je camera en ik zou een onscherpe foto al niet eens plaatsen. Probeer echt alleen het onderwerp op de foto te krijgen en geen storende dingen op de achtergrond. Je eerste foto is overbelicht, die had je misschien vanuit een ander punt moeten nemen. Foto 2 en 3 heb je te hoog genomen...ga op gelijke hoogte staan/zitten met je onderwerp. Foto 6 is ook overbelicht. Komt door de flits. Maak je foto's bij genoeg (dag)licht zodat je geen flits nodig hebt. Bij foto 7 weet ik niet wat je onderwerp is. Bij 8 komen de kleuren niet goed uit en 9 & 10 zijn onscherp. 11 is overbelicht en 12 is raar omdat er een plantje onscherp op de voorgrond staat. 13 is ook overbelicht en niet in het midden. 14 heeft ook een storend dingetje en 15 is weer onscherp. 16 had je wat meer op gelijke hoogte mogen nemen. 17 had ik iets verder af genomen zodat het plantje en het wiel er helemaal opstaan. 18 staat er ook niet helemaal op en hij is uit een verkeerde hoek genomen. 19 is qua belichting niet goed en niet helemaal in het midden. 20 is weer overbelicht en 21 is te donker vanwege het raam aan de linkerkant..

En eigenlijk vind ik de foto's ook niet bijzonder en een beetje saai...de tuinfoto's hebben ook weinig kleur...

Zo, advies genoeg?

Sjit, weer edit: nu heb ik advies gegeven over foto's die er niet meer staan.... Maar goed, je weet vast nog wel over welke foto's ik het heb...

Marjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 22:23

haha! okeej is goed ik verveelde met gewoon en ik wilde weten wat jullie ervan vinden!

xAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:55

Huh? Bij mij gaat het maar tot 10.. Ben ik zo blond?

Nou ja, advies: Scherpstellen Die blauwe druifjes bijv. is mooier als je vanuit een andere compositie, bijv. heel dicht bij en dan aan een zijkant van de foto 1 of 2 van die dingetjes in beeld, daar dan op scherpstellen en de rest wordt dan wat vager... Begrijp je t nog?

De foto's spreken me niet echt aan... Dit is meer het type foto: Even iets vastleggen bv. een leuke gebeurtenis. Niet een mooie natuurfoto ofzo...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:01

Amigotjuhh schreef:
Huh? Bij mij gaat het maar tot 10.. Ben ik zo blond?

Nou ja, advies: Scherpstellen Die blauwe druifjes bijv. is mooier als je vanuit een andere compositie, bijv. heel dicht bij en dan aan een zijkant van de foto 1 of 2 van die dingetjes in beeld, daar dan op scherpstellen en de rest wordt dan wat vager... Begrijp je t nog?

De foto's spreken me niet echt aan... Dit is meer het type foto: Even iets vastleggen bv. een leuke gebeurtenis. Niet een mooie natuurfoto ofzo...

Hij ging eerst ook tot 21...totdat een Mod de overtollige had verwijderd...

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:33

ik vind de foto's een beetje te donker.. en inderdaad niet erg scherp! maar voor de rest, mooi gedaan hoor

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:20

De foto's zijn inderdaad helemaaal niet scherp. De laatste bijvoorbeeld had ik meteen gewist.. dat soort foto's heb je niets aan. Verder zijn de kleuren/contrasten niet echt mooi.. de plaatjes zijn nogal gewoontjes.. geen mooie achtergrond