[tek] Buitenritje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi21

[tek] Buitenritje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 17:19

Als nr 10 van mijn to-dolijstje dit stelletje .

As usual heeft mijn scanner, verkleinen en t uploaden tot kwaliteitsverlies geleid .
Zelf ben ik iets minder tevreden met t gezicht van de man, de wangen zijn daar iets groter geworden dan op de foto. Dat hoofd is algeheel te groot geworden denk ik zo.
Mensengezichten hebben nog wat oefening nodig bij mij .

De tekening (30x25) is in twee delen gescand. Op het aan elkaar geplakte geheel is de achtergrond gepaint vanwege de scanrand .

De tekening als geheel:
Afbeelding

En de twee losse scans waar je wat meer op ziet:
Afbeelding

Afbeelding

En de gebruikte foto:
Afbeelding

En tips zijn altijd welkom!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:21

wow hij is supermooi!
ik heb eigenlijk geen tips, vind hem echt super!

Remy

Re: [tek] Buitenritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:22

WOW Naomi Was een goed idee om hem pas te mogen zien nou hij af is, nou heb ik echt weer zo'n wow gevoel!!

Om te beginnen heb je de paarden echt super getekend! Alles klopt, kleur, verhoudingen, glans! Echt super mooi

Over de mensen... wat ben jij vooruitgegaan zeg
De lichamen kloppen gewoon, en wat kan jij toch mooi kleren tekenen. Die stof, die plooien, ik doe het je niet na, hoor!

De gezichten, ook daar ben je ontzettend in gegroeid! De vrouw herken ik er echt in, die heb je heel goed neergezet. Dat de man ietsjes minder lijkt merkte je zelf al op, al vind ik helemaal niet storend.
Het gehele plaatje straalt precies het gevoel uit als op de foto: een viertalletje, lekker kwebbelend en genietend van een relaxed buitenritje

Ik vind dat je met deze tekening weer een stapje hoger bent gekomen, daar mag je best héél erg trots op zijn. En ik heb nu dus besloten dat je Noa helemaal ten voeten uit mag tekenen, want dat kun je echt ontzettend mooi! Complimenten

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:13

Echt een eigen stijl, als je jouw naam er niet bij zou zetten zou iedereen toch meteen zien dat het van jou komt. Heel mooi.
De grootte van het hoofd van die man komt toch vrij veel overheen, al had de neus wat minder ver naar onder door mogen lopen, waardoor de kin eerder zou beginnen. Maar je ziet er de uitstraling van die man in terug en dat is het belangrijkste. Ze zullen die tekening toch nooit naast de foto ophangen.
Het valt wel op hoeveel detail je in de hoofden van die ruiters terug laat komen, dat zie ik bijna nooit bij anderen. Bij de meeste paardenportretten die ik op internet vind zie ik een vaag hoofd met slechts een paar schaduwen terug. Die combinatie portret persoon + portret paard, daar zit zeker veel handel in.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:51

ZOOOOO... Hij is al af! Wat ga jij snel héé! Ik kan je niet meer bijhouden.. Ik heb net een PB'tje naar je gestuurd..

Zoals Remy al zei, is het vrouwenhoofd heel erg goed gelukt! Het mannenhoofd iets minder, maar de rest is zo mooi dat het niet eens meer opvalt!
Echt ontzettend knap werk zeg! De tekening is echt heel veel mooier dan de foto!

Nu moet ik heeeel even muggenzifteren.. en dat is dat het achterste paard één oor heeft op de tekening. Dat klopt ook wel, maar het oogt niet zo mooi.. De diepte klopt niet helemaal...
Maar, nu ben ik erg aan het muggezifteren hoor!

Nogmaals, petje af voor jouw knappe werk!

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:44

Zoals je al weet vind ik em echt helemaal super geworden!

Hij lijkt echt perfect !!
Alleen misschien zijn toch, nu ik de foto erbij zie, de beentjes wat te dun Maar dat is totaal niet storend

Maar echt hartstikke bedankt dat je dit voor me hebt gemaakt wat zullen Hans en Joke ( die 2 mensen op de foto) hier blij mee zijn!! Misschien komt ie in de kantine te hangen op de manege

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:46

vind hem ook mooi!! ziet er netjes uit!!

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:56

Ik vind persoonlijk het hoofd van de man niet zo mooi, vind het iets anders dan op de foto, maar misschien omdat je de details nu niet goed kunt zien. Maar ik kan gelijk zien dat het ´n tekening van jouw is! Mooi! ik teken in ieder geval geen mensen

Lopeja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 07:20

Ah daar zijn de 8 benen
Ik vind het heel mooi geworden! Ik heb er niks op aan te merken.
Echt heel erg mooi Alleen dat dat hoofd van die man een beetje raar is.

IrisDH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 07:24

heb je hem niet stiekem overgetrokken waaaaaauuuuuwwww wat mooi zeg echt naja hartstikkke moooi!!!!!!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 07:29

Goodmorning!

Iedereen bedankt voor de leuke berichtjes!

Hihi Smeetjoew: dat oortje klopt idd . Volgens mij bespeurde ik op de foto nog n heel klein oorpuntje van t achterste oor . Maar ik heb t maar zo gelaten na n tijdje, dat ene oortje wilde maar niet meedoen op de tekening!

Cyntje: t mannenhoofd is ook niet zo mooi geworden. Ik was vooral in de war gekomen met waar de snor ong zou beginnen/eindigen. Hihi, gaan de dames beter, komen er mannen met snorren!

Nanda: hihi nee, hoewel dat vast sneller had gewerkt!

Purmerburger: dus ik heb ze toch goed geteld?

Yes, ik heb t wow-effect bereikt bij Remy!

1234: graag gedaan! En ik is stik happy dat je tevreden bent met t eindresultaat . Ik zal de beentjes nog even nachecken, hoewel ik denk dat t zonder de foto erbij helemaal niet opvalt .

Lopeja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 07:33

*heeft nog even nageteld*
Jaaa! Klopt haha, echt mooi

Yuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:18

wouw moooi:D

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:35

Naomi, wanneer komt ie richting huis? *is te lui om pb-tje te sturen en gaat nu dan naar haar nest *

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:46

Welja, das wel heel erg lui!
Ik stuur wel ff n pbtje .

Thanx Purmerburger en Yuzu!

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:39

haha Was gewoon te moe
Ik heb je Pb-tje ontvangen

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:04

Vet mooi gemaakt zeg. Lijkt me lastig om te tekenen, zitten best wel wat details op...
Erg goed!

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:00

helemaal met Remy eens
toppie !

(offtopic: Remy wat heb jij een ontzettend leuke en vrolijke avator! en naomi jij hebt ook een mooie avator zeg!!

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 01:58

Oh ik vind hem leeeuuuk!

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:47

waauw wat mooi! die jassen! gewoon vast te pakken! geweldige shading daar.

verder vind ik dat je hard vooruit gaat met mensen! met paarden ben je al goed, dat mag niemand ontkennen, maar je mensen! steeds beter!