[FOTO] Perfect Nature

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elanor

Berichten: 6788
Geregistreerd: 25-08-04

[FOTO] Perfect Nature

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 13:57

Aangezien alles weer groeit en bloeit ben ik er toch maar eens op uit gegaan met m'n camera. Ik heb de drie leukste uitgezocht.
Ik ben geen foto expert, maar vind het wel leuk om zo nu en dan eens wat te frutselen. Commentaar zeer welkom, mijn eigen opmerkingen staan bij ieder foto. Op de rand/eventuele tekst na is er behalve de eerste foto niets bewerkt.
Gemaakt met een Sony Cyber-shot.

Foto's zijn wat groot, maar binnen het toegestane formaat.

Foto 1: Gentle Nature?
Ben zelf érg tevreden met deze foto. Het contrast tussen de zachte, jonge, nieuwe uitloper en de oude, scherpe harde doorns geeft deze foto iets heel moois vind ik. Bovenin stond nog een berkenboom, die heb ik toch maar weggewerkt, hij trok teveel aandacht. Nu is hij wat rustiger en is de jonge scheut echt het middelpunt.
Afbeelding

Foto 2: Perfect Nature
Deze vind ik ook prachtig; de wazige, kleurrijke achtergrond geeft iets heel warms. Misschien vinden jullie het huisje links in beeld storend, maar dat is onze boomhut. Voor mij is dat meer een grapje in deze foto, het is zo namelijk echt ónze tuin. Mooi scherp, foto genomen op een mooie hoogte. Voor de geïnteresserde: dit is een 'kievitsei'.
Afbeelding

Foto 3: Geen titel.
Tja, ik ben er nog niet echt over uit wat ik nu van deze vind. Het begin zou iets scherper hebben gemogen. Nu is de tweede knop scherp, maar de eerste (onscherpe) zit daar half voor. Ik vind het wel weer mooi hoe je hem naar boven ziet klimmen, het donker in. Die 'plakvoetjes' waarmee hij aan de muur zit zijn zo leuk. Van dat donkere stuk weet ik kom ik niet af, toen ik hem cropte ging de hele diepte weg, en dat maakt hem nou juist zo leuk. Iemand een ideetje?
Afbeelding

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:02

mooi!!

Melisjee

Berichten: 8755
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Den Bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:45

ArabLoverr: daar heeft ze niet bepaald veel aan.

Foto 1: Heel erg mooie foto, alleen bij mij stoort dat kronkelige randje bij de vervaagde bomen een beetje...
Foto 2: Hier stoort het sprietje onderaan best wel bij mij, verder erg knap dat de steel ook nog lekker helder is!
Foto 3: Deze vind ik wat minder, hij is nogal onduidelijk en vaag

Sorry da ik zoveel kritiek heb (A)

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:57

Foto 1 is opzich wel een grappig idee, maar heb je hem geflitst? Vind de kleuren nl erg flets en mag wel wat meer contrast in.

Foto 2 vind ik eigenlijk niks, vind de achtergrond te druk, het onderwerp springt er niet echt uit.
Ik had liever een close up gezien van een beetje onderaf van de bloem al is dat ieder voor zich.

foto 3 is opzich ook wel leuk, had liever de eerste knop erg scherp gezien dat die er een beetje uitspringt. verder zou je evt de horizon nog kunnen rechtzetten.

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:41

Het zijn erg mooie foto's! Alleen missen ze de knallende kleuren die de aandacht trekken. Ze zijn nu nog wat te soft.
Het is LENTE. Laat de kleuren knallen!

De composities zijn erg mooi!
Pas op voor de scheve horizon op foto 3.

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:49

Ik heb even wat voor je geprobeerd zoals ik de foto's liever zie. Misschien vind jij het 3 keer niets...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ilsiie

Berichten: 8226
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:04

vind de 1e van de 2e serie zegmaar (bewerkt) eerlijk gezegd beter

verder ga ik helemaal met smeetjoew mee

Elanor

Berichten: 6788
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [FOTO] Perfect Nature

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 18:48

Wauw, Smeetjoew, dat maakt inderdaad een verschil! Ga ik zeker onthouden voor de volgende keer, ze zien er zo een stuk levendiger uit!