[Tek] Ozzie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xManon_

[Tek] Ozzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 17:58

Heeyy

Tijdje terug had ik deze tekening al is geplaatst, alleen dan nog zonder oog en niet afgewerkt. Heb hem nu af, dus vandaar dat ik hem weer even op bokt zet! Het is mijn eerste tekening, en ik weet niet zo goed hoe ik schaduw kan tekenen
Afbeelding

Kom maar op met tips

Owja, de originele foto: http://i32.photobucket.com/albums/d50/O ... G_0568.jpg

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:04

je ziet dat het paard donker is. teken je tekening donkerder! durf te kleuren! en natuurlijk wat wit is wit laten. ook de manen zijn een beetje apart kleur die ook donkerder in. veel suc6

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 07:46

Kijk goed naar het voorbeeldje, de vlecht in de maneen klopt niet zo goed kijken en tekenen wat je ziet en niet wat je dnekt dat je ziet

Probeer eens in een raster te tekenen, dus rasterm op de foto die je natekent en op je tekeneing, dan kun je heel precies zien waar alles hoort

Je tekening is heel ergh licht, kijk ook eens naar tekeningen vaan een andee, hoe tekenen zij de schaduwen, het is niet de bedoeling dat jeiemand na gaat doen, maar het is zeker handig om ook eens andere tekeningen kritisch te bekijken

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:48

Je tekening heeft wel al n heel lieve uitstraling .

Probeer iets meer in de richting te kleuren waarop de haren vallen.
Bijv de manen vallen iets schuin ipv horizontaal.
Schaduw geef je aan met donkere en lichte tinten. Probeer als oefening anders eerst in vlakjes de donkere plekken (schaduw) aan te geven, en de lichte stukken laat je licht.
Daarna kun je dan de schaduwen meer in elkaar over laten lopen met een tint die daar net tussen zit .

Appelflapje

Re: [Tek] Ozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:37

Mooi handschrift

Ik vind het een hele leuke tekening, maar iets gedetaileerder kan geen kwaad. Gewoon nog beter kijken naar structuur en schaduwen..

Ik vind het heel knap dat je de houding wel heel goed hebt nagetekend. Dat is al een teken dat je er wel aanleg voor hebt, want als je ziet hoeveel mensen dat niet eens kunnen!

Mzz_emmatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:31

zoals mijn voorgangers al zeiden, heb het zelfde commentaar.
Wel een leuk begin

xManon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 13:00

Bedankt iedereen voor de tips! Ik ben er mee aan de slag

mijntjuhh schreef:
je ziet dat het paard donker is. teken je tekening donkerder! durf te kleuren! en natuurlijk wat wit is wit laten. ook de manen zijn een beetje apart kleur die ook donkerder in. veel suc6

Uhh.. ik heb dit dus als eerste gedaan, en nu krijg ik dit effect, hoe kan ik dat in godsnaam normaal krijgen?? Het is echt vreselijk

Afbeelding

Owja ik teken hier op een houten tafel, kan ik beter een plank kunststof ofzo zoeken om te tekenen?