2D beweging weergeven, een idee?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

2D beweging weergeven, een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 18:24

Oké, huiswerk topics mogen niet, maar dit is geen direct huiswerk. Dit is vrijwillig opdrachten maken. En de opdracht is in 2D een beweging weergeven doormiddel van een of meerdere basisvormen. Er moet een patroon ontstaan.

Het moet op A3 tekenvel uit te voeren zijn doormiddel van potlood en in kleur.

Al van alles op papier staan maar bij gebrek aan inspiratie komt het niet allemaal op 1 papier tot zijn recht. Zelf dacht ik aan een krullend lint of iets met vierkantjes die vervagen.. maar het moet in 2D

Mick_G

Berichten: 1019
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Ter Aar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:27

wat ik heb geleerd is dat diagonale 'dingen' (zoals wegen ed, beedlijnen) beweging inbeelden.

Nienkeee_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Venlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:56

Beweging krijg je door schuine strepen of horizontale strepen, misschien dat je daar wat aan hebt?

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 17:00

Ja, ik had van uit een punt in de hoek van het papier lijnen getrokken tot een soort piramide, daar haaks op weer lijnen, werden het vierkantjes die steeds groter werden. 4 kleuren die dan steeds een hokje versprongen en en paar blokjes op het eind die 'los' waren.
Vrijdag moeten presenteren en volgens iedereen zat er veel beweging in, die losse blokjes waren juist iets té, de piramide gaf al genoeg beweging aan

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re: 2D beweging weergeven, een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:46

Afbeelding

Niet echt 2d. Maar misschien brengt het je op ideeen. Het zijn vlakjes waar een verloop in zit. Dus de rondjes worden kleiner of groter. leur wordt lichter of donkerder. Of er is grijs bij gemengd en steeds wat meer.

Is trouwens 3 formaat, gemaakt met plakkaatverf op papier.