[FOTO] Apenheul

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

[FOTO] Apenheul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 11:47

Ik ben gisteren naar apenheul geweest, natuurlijk veel foto's gemaakt.
Een beetje teveel om allemaal in dit topic te laten zien, dus de iets mindere maar toch leuke foto's staan er als link

De kwaliteit is iets minder omdat ik ze toch weer via photobucket heb geupload, af en toe wordt het dus wat pixelig.

1. Geen idee hoe deze aapjes heten, maar oh, wat een mooie oranje vacht! Ik heb weinig scherptediepte gebruikt om de achtergrond iets vaag te krijgen, maar jammer genoeg is de boom ook niet helemaal scherp geworden.
Afbeelding
aapje van voren:
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CT0059.jpg

2. Volgens mij is dit een lemuur of zoiets, weer een mooi kleurcontrast Jammer genoeg niet perfect scherp.
Afbeelding

3. Voedertijd.. De kuif is net iets overbelicht..
Afbeelding

4. Dit is een of ander dwergaapje, echt lief! Deze aapjes zaten binnen, en de foto's zijn door het glas gemaakt, maar daar is gelukkig niets van te zien.
De achtergrond werd mooi donker, alleen jammer dat het fruit zo overbelicht is..
Afbeelding

5. Afbeelding

http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CT0072.jpg

6. Deze apen liepen los rond. Ik vind deze compositie wel leuk, jammer dat die aap niet omhoog wilde kijken. Toch heel boeiend blijkbaar, die takjes
Afbeelding

7. En deze beestjes zaten er ook, soort van kleine vosjes maar de naam weet ik niet meer. Hier is de boom en t beestje wel helemaal scherp Jammer dat de ogen zo donker zijn.
Afbeelding

http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CT0051.jpg

8. En... De gorillas Prachtige dieren. Hier heb ik echt heel veel foto's van, de zon kwam gelukkig van rechts, precies goed!
Hier heb ik scherpgesteld op de voorste.
Afbeelding

9. Heb ik wat van je aan
Afbeelding

10. Een deel van de groep, dit is een familie.
Afbeelding
en nog een paar links van de gorilla's bij het water:
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CT0048.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CT0049.jpg

11. Dit zijn dacht ik een soort maki's. Jammer dat de vacht wat overbelicht is, en het touw stoort me iets.
Afbeelding

Dat waren ze. Erg veel, maar ik moest een selectie maken uit 150 foto's
Wat vinden jullie ervan? Over de aapjes mogen jullie natuurlijk ook wat zeggen, maar het gaat me vooral om de fototechnische kant

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:42

zeker is foto 1 natuurlijk er mooi! mooi centraal, wazige achtergrond en knallende kleuren! Daarnaast vind ik foto 7 ook mooi. De andere zijn mooi scherp, maar vond deze 2 er vooral uitspringen.

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:43

Mooie foto's hoor!

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:47

Oh, mooie foto's. De lemuren waren geweldig toen ik er was, die gingen de hele tijd bij me zitten zonder dat ik eten had met hun enge scherpe tanden. De kleinere aapjes waren dan weer erg irritant omdat ze steeds op me gingen zitten, deden ze dat bij jou ook?

De foto van de eenzame gorilla vind ik echt het mooist: die blik en houding. Met felle zon kun je proberen de schaduwen wat minder hard te maken met de flitser. Nadeel daarvan is dat veel dieren daar van kunnen schrikken. Ik vind het verder nette foto's en sluit me aan bij het commentaar dat je zelf al hebt gegeven met betrekking tot belichting en dergelijke.

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:47

SultanLove schreef:
Mooie foto's hoor!

Hier heeft de TS niks aan, motiveer ff, want one-liners (een paar woordjes) zijn niet toegestaan op bokt.

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 17:12

@Josav, bij ons kwam er niet een aapje op ons zitten, best wel jammer eigenlijk. Er stonden wel wat medewerkers met waterspuiten, en als de aapjes lastig werden kregen ze de volle laag
Er was wel zo'n jongetje die pinda's had, daar zaten opeens een stuk of 6 aapjes op, jongetje helemaal in paniek haha eigen schuld

De tip om schaduwen wat zachter te maken, dat is n goeie! Nu zaten de meeste apen te ver weg of achter glas, maar ik ga het zeker eens proberen, bedankt!

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:27

1. Hele fijne compositie, lekker rustig, alle aandacht gaat naar het aapje. Zoals je zelf al zegt wel jammer dat boomstam ook niet helemaal scherp is, en ik lijk wat ruis te zien op de foto (of komt dat door uploaden?)

2. Leuke foto, maar zonde van beetje overbelichte kuifje en niet helemaal scherp.

3. Hele leuke compositie, goed gezien van de ruimte rechts, de kant waar het aapje opkijkt! Jammer van overbelichte kuifje, maar verder vind ik 'm erg geslaagd!

4. Heel zonde van overbelichte stukje fruit Maar plaatje op zich is erg lief en schattig, vooral die nageltjes links zijn mooi scherp, jammer dat dat rechts niet het geval is.

5. Jammer van groene blaadje, maar kun jij natuurlijk niks aan doen Ook weer dat overbelichte, maar dat zei je zelf al

6. Compositie vind ik hier juist weer niet zo geslaagd, weet niet precies waarom, heb het idee dat de boom eerst komt en dat je dan pas naar de aap kijkt. Misschien ook omdat de aap naar beneden kijkt, maar ook hier kun je niks aan doen natuurlijk

7. Ook weer zo'n fijne compo! Het beestje en de stam waar hij op ligt lopen parallel en diagonaal. Aangezien het diertje al geen beweging vertoont, geeft dat diagonale nog enigzins een levendig beeld, horizontaal zou heel saai zijn in dit geval denk ik. Goed gezien dus

8. Erg leuke foto! Ik had persoonlijk scherpgesteld op alletwee de apen, nu wordt de één naar achter verbannen, terwijl die juist zo'n leuk detail in handen heeft, een stukje fruit

9. Dit vind ik absoluut de beste foto! Práchtig, die blik van die aap, alsof hij een beetje verlegen en tegelijkertijd ondeugend is
Mooie, rustige compositie waardoor alle aandacht naar hem uitgaat en je echt een mooi portret hebt

10. Gewoon gezellig familieportret. Weinig op aan te merken.

11. Idem. Leuke foto, touw vind ik wel mee vallen hoor! Apart beest trouwens!

Met welke camera fotografeer je? Vind het erg mooi foto's, mijn complimenten!

8nnemiek

Re: [FOTO] Apenheul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 17:47

Bedankt voor al het bruikbare commentaar, fijn!

Ik fotografeer met een Konica Minolta Dimage Z20. Goeie camera, heel fijn die 8x optische zoom!
Maar ik ben wel aan t sparen voor een Nikon D50 met n paar goede lenzen

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:54

Minolta's zijn heerlijke camera's! Heb zelf de Z10, die ik naast mijn Fuji Finepix s5600 echt nog regelmatig gebruik

En tsja, ik spaar inmiddels ook alweer hard voor een Nikon D50 of Canon EOS 350D...waarom zijn die krengen + lenzen zo duur

8nnemiek

Re: [FOTO] Apenheul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 18:05

Ja, zeker fijne camera's! Snel opgestart, makkelijk te bedienen en met die 5 megapixels ben ik ook heel blij Alleen heeft die van mij nogal wat moeite met binnen en 's avonds fotograferen.

Mja die digi spiegelreflexen zijn zooo gaaf! Maar zo duur idd, en een goede lens kost al snel net zoveel als een nieuwe camera! Grrr niet eerlijk
En zelfs tweedehands zijn ze bijna niet 'goedkoop' te vinden..