[FOTO] Kasteeldomein baron Dufour

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joel

[FOTO] Kasteeldomein baron Dufour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 17:28

moeilijke topic titel maar het is een simpel parkje en vijver rond het kasteeltje in het dorp (Retie België) ,mensen waren zelfs zo vrij dat ik foto's van het kasteel zelf ook binnen het privaat gedeelte mocht maken

al mijn vorige foto's waren ietswat bewerkt met contrast ofzow , ditkeer heb ik ze volledig orgineel gehouden, aangezien ik wat meer functies op me camera heb bijgeleerd

ps: op de zwaan was behoorlijk boos omdat ik op zijn grond was

hier 15 foto's van de 152

01.Afbeelding

02.Afbeelding

03.Afbeelding

04.Afbeelding

05.Afbeelding

06.Afbeelding

07.Afbeelding

08.Afbeelding

09.Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding

12.Afbeelding

13.Afbeelding

14.Afbeelding

15.Afbeelding

16.Afbeelding

17.Afbeelding

18.Afbeelding

19.Afbeelding

20.Afbeelding

alvast mijn eccuses dat ik meer dan 10 foto's heb gepost

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:47

Hele mooie foto's! Vooral foto 4 van de zwaan vind ik erg mooi. En mijn eerste gedachte was: dat je daar zo dicht in de buurt durft! Boze zwanen zijn best eng...

Verder vind ik foto 13 en 14 erg aanspreken. Die geven behoorlijk wat statigheid aan het kasteel. (En zo vreselijk groot is het niet)

Naar mijn smaak hadden sommige foto's nog iets contrastrijker gekund, maar van de andere kant is dat met dat heiige weer waarschijnlijk niet echt te doen.
Dat wordt dus teruggaan op een heldere dag met winderig weer als alle bomen nog meer in bloei staan en het avondlicht een mooi kleurtje aan het geheel geeft

Je zou op sommige foto's (de closeups) misschien nog iets meer met de scherptediepte kunnen spelen? Ik denk dat dat nog net wat meer leven in je foto's brengt.

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:18

Ik vind er hele mooie foto's bij zitten, vooral die van de zwaan heeft iets. Die spreekt me het meest aan

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 20:55

Shadow0 schreef:
Hele mooie foto's! Vooral foto 4 van de zwaan vind ik erg mooi. En mijn eerste gedachte was: dat je daar zo dicht in de buurt durft! Boze zwanen zijn best eng...

geloof me dat beest is achter me aan gegaan na een paar foto's, dat beest bleef mer zowat op het water volgen, en met het beetje zoomen dat ik kan kreeg ik toch die mooie close up, maar hey damn dat beest was snel maar ik sneller geloof me haha

Shadow0 schreef:
Je zou op sommige foto's (de closeups) misschien nog iets meer met de scherptediepte kunnen spelen? Ik denk dat dat nog net wat meer leven in je foto's brengt.

normaal gezien speel ik in fotoshop een beetje met het cotnrast enzow, en ik heb nu dus de foto's volledig orgineel gehouden zoals ze op de camera stonden.

Kana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:59

Bijna overal is de horizon scheef, is dit extra? Of gewoon een foutje? Ik vind het namelijk erg storend.

Voor de rest vind ik het erg leuke foto's.

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:02

@ Kana, dat wou ikook net opmerking.. Mss iets beter op letten, verder mag het contrast wel wat meer

En de zwaan is wel mijn favoriet

Miiessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:31

Onwijs mooie foto's
Foto 10 vind ik persoonlijk het mooist...

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 15:07

is een evenwichtsfout denk ik die scheve horizon van mij, ik heb daar gewoon altijdt problemen mee gehad

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:49

Ik vind dat ze wat meer contrast mogen hebben, en ik heb het idee dat sommige gebouwen iets te scheef lijken, zeker ook de horizons zijn nogal scheef. De foto met het bankje vind ik heel klassiek, erg mooi.

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:31

Foto 12.

Ik vind ze allemaal erg mooi, alleen had ik ze liever iets meer contrastrijker gezien, en horizon's zijn beetje scheef. Maar dat wist je al.
Verder heb ik eigenlijk weinig commentaar.
Probeer de foto's de volgende keer eens iets spannender te maken? Ben benieuwd naar je volgende serie...

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 11:04

dankjewel alvast voor jullie reacties

jullie spreken veel over "meer contrast brengen" in de foto's, aangezien ik nog veel moet leren op die vlakken, wil ik vragen of jullie me tips of trucks kunnen meegeven om de volgende keer uit te testen, want het enige "contrast" dat ik ken regel ik bij fotoshop soms

eknein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:26

Mooie foto's! Boze zwanen leveren vaak mooie foto's op . Verder vind ik de kasteel foto's erg mooi, straalt een soort van macht uit .

Laurierhaag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:24

Wat een mooi gebouw