[Sch] Acryl op doek: Silly Unicorn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[Sch] Acryl op doek: Silly Unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 14:19

Tja.. ik had besloten om maar eens wat met verf te gaan klodderen. Ik wil toch eventjes iets anders dan potlood, beetje kleur.

Laat me heel: 't is m'n eerste acrylwerkje op doek. Even wennen, maar het werkt toch wel heel leuk.

Het is een beetje een uitprobeerplaatje geworden (wolken zijn 'gestipt', lucht is gemengd) maar ik vind het toch wel een gezellig geheel.

Over het onderwerp: ik geloof niet dat jullie Silly al kennen. Silly komt vaak langs als ik me verveel, dan staat hij ineens op papier. En toen hij op m'n engelsproefwerk langs kwam galopperen stond erbij 'just a silly unicorn'. Sinds dien heet hij Silly.

Oh, en het figuurtje op z'n rug: dat stel ik voor. Beetje jonger dan nu, maar wel het plaatje: sprieterig en lang bruin haar in een paardenstaart. Beetje stripachtig maar dat past wel.

Allehande tips over technieken en de hele hupsafladder zijn méér dan welkom!

Doek is trouwens 30X40 cm.

Afbeelding

Stukje vliegen?
Afbeelding

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:24

Dit klinkt misschien een beetje raar, maar ik ben nog het meest weg van de achtergrond.
Ik vind het een mooi geheel en het is weer eens wat anders.

Silly is erg leuk geworden, dat heb je prima gedaan!
Er is alleen één dingetje waar ik me aan stoor; de vleugel.
Op het eerste gezicht dacht ik dat het iets was wat uit zijn neus kwam...
Ik weet dat je daar weinig aan kunt doen door zijn houding, maar dat viel me even op.

Ik kan er eigenlijk niks zinnig over zeggen, want ik heb er zelf absoluut geen verstand van.
Al helemaal niet van schilderen en het gebruik maken van doeken...

Ik vind het er goed uitzien.

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:30

Wat een sprookjesachtig geheel, ik zie hem zo al op de cover van n boek staan .
De vleugel is mss nog n beetje leegjes. Misschien zou deze mooier zijn als ie iets meer facetten had zoals bij bijv een libellevleugel?
Ik vind je schilderij iig stikke mooi .

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:02

Betekent dat dat je een hele serie werken van Silly hebt? En komt er in elk werk een klein beetje gelijkenis in Silly terug? Dat zou geweldig zijn.
Ik heb ook 2 stenen tuineekhoorntjes gehad, die ik overal op de foto zette, ze hebben hele reizen gemaakt onder alle weersomstandigheden, er ligt een dik pak foto`s van. Binnenkort wil ik eens een porseleinen mannetje een internetalbum laten openen waarin hij overal op bezoek gaat.
Wat ik wil zeggen: Houdt die lijn erin, ooit wordt Silly je handelskenmerk.