[TEK] Wise Guy

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: [TEK] Wise Guy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 18:13

Wat een positieve reacties! had ik niet verwacht.

Remy schreef:
Wat voor papier heb je hiervoor gebruikt? Glad of met een lichte structuur?

Ik vind hem steeds mooier worden, moet ik zeggen. Ik moest even wennen aan het oog maar eerlijk gezegd neem ik mijn eerdere opmerking terug, ik zou hem zeker zo laten als hij nu is
Dat hoge contrast van je scanner geeft hem trouwens wel extra "bling"

Ik vind hem echt ontzettend mooi, complimenten!


Het is vrij glad papier. Natuurlijk heeft het wel meer structuur dan een printpapiertje, want dat neemt bijna geen potlood op. Ik werk (zeker met potlood) liever op gladder papier dan het groffe. In het echt ziet de tekening er 'zachter' uit.
Het oog lijkt hier omlijnd en verder vrij glazig zonder uitstraling.
Ook dat ziet er in het echt anders uit.

Misschien dat een foto nog een iets realistischer beeld geeft, zal het eens proberen.

Het oog lijkt misschien wat klein, maar een paardenoog is niet zo heel groot. Vooraf had ik een schets gemaakt met een groter oog, maar daardoor werd alles uit verhouding.

Die glans vond ik echt heel moeilijk, daar ben ik niet tevreden over.

Wat wilde ik nog zeggen? Geen idee.
Ik ga nog wel even een foto maken.

mandy101

Berichten: 1274
Geregistreerd: 26-09-04

Re: [TEK] Wise Guy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:52

mooi

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:45

Ben benieuwd naar de foto dan
Wise heeft ook in het echt een vrij klein oog hoor

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 15:59


Het lukt me niet een goede foto te maken.

Het is een kruising tussen de scan en de foto...
Afbeelding

Het oog is meer zoals op de foto, maar op de foto is het papier ook grijs geworden, waardoor Wise er niet mooi uitspringt.
Dat lijkt beter op de scan.
Ik vind dat de foto wel een veel 'zachter' beeld geeft, dat klopt aardig met de werkelijkheid.

*zucht*
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 25-04-06 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:01

Ik blijf het geweldig mooi vinden

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:51

Citaat:
Wat moet ik nog veranderen?


Hoezo wat moet ik nog veranderen?
Mag wel iets positiever over je eigen werk
"Zou ik eventueel nog iets moeten veranderen naar jullie mening?"



Ik vind hem mooi, al iets te vlak. Naar mijn idee mogen er meer details en zo in.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:04

Ben blij dat je ook een foto geplaatst heb, vind het van de scan moeilijk af te zien.

Ik weet niet precies wat je nog mist: het is een nette tekening, anatomie is prima in orde, gelijkenis is er, allemaal goed. Wat ik zelf minder vind is het oog: Ik vind de glimmer te groot waardoor je een 'mensenoog' idee krijgt ipv een paardenoog.

Om de tekening nog mooier te maken en jezelf dus naar een hoger niveau te trekken denk ik dat je moet gaan werken aan meer detail. En ik denk niet dat je dat in deze tekening nog helemaal voor elkaar krijgt, maar dat is meer iets om in het vervolg aan te denken: pak ook een potlood met een heel fijne punt om scherpe punten en details te tekenen: de bolletjes waar de wimpers uit de huid komen, de wimpers zelf, de haren rond de ogen, de neusharen, de fijne rimpeltjes en gootjes rond de mond, individuele haartjes in de voorpluk en oren... allemaal dingen die op zich niet nodig zijn (zoals je nu ziet) maar die je misschien mist als je deze tekening naast die van een professional legt.

Wat je misschien nog wel zou kunnen doen is de overgang tussen 'haar' en 'neus' duidelijker maken, dus meer de overgang tussen de structuur van het haar en de zachtheid van de neus zichtbaar maken.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 12:28

Oh Ellende, ik ben je echt dankbaar!
Het is goed commentaar. Hier kan ik wat mee.

Ik ben, zoals je al zei, waarschijnlijk te laat om er nog veel meer details in te kunnen tekenen, maar ik kan natuurlijk wel iets doen.

Dit moet ik goed onthouden.