[tek] nra

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yabloko

[tek] nra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 21:45

Afbeelding

Afbeelding

National Rifle Association.

Elanor

Re: [tek] nra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 06:57

*volgens mij ontgaat dit me een beetje* ´T is nog vroeg.

Wat is de National Rifle Association?

In de eerste zie ik een bloem met een bijtje, in de tweede een ijsbeer, een geweer en een jager.

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 07:02

De eerste is een jager met 'n dode eland [moose], de tweede jager met dode beer.
Tamelijk gruwelijk, maar mooi neergezet met die simpele, bijna onschuldige lijnen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 07:09

Citaat:
De eerste is een jager met 'n dode eland [moose],

Oh, nou zie ik hem!

Nou, ik was warm hoor! (en ik moet eerlijk zeggen dat ik van mijn interpretatie wel een stuk vrolijker wordt op zo´n lentedag als deze.)

Die NRA is zekers een jachtvereniging?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:09

Hoe kunstig ik het ook vind dat met zulke simpele lijnen deze afbeeldingen zijn gemaakt, ik kijk niet graag naar afbeeldingen van dode dieren...

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 13:58

"Of all the rights NRA fights for, few are as important as Right-to-Carry," Froman said. "You have the fundamental human right to protect yourself, to not be a victim and to not fear for your safety in your daily life."

bron: http://www.nra.org/Article.aspx?id=5467

"In addition to competing in a national championship, participants will attend a round of seminars designed to help shooters improve their skills and advance to higher levels of competition. Topics this year include: college opportunities, equipment maintenance, air gun programs, the parent's role in the shooting sports, traveling with shooting equipment, youth programs, match preparation, and shooting etiquette."

bron: http://www.nra.org/Article.aspx?id=5380

En we hebben het hier over moordwapens. En toch kan een organisatie het krom banketstaaf. Ze doen alsof er niets verstandigers en verantwoordelijkers is dan een vuurwapen bij je dragen. Maar als puntje bij paaltje komt, is er alleen een kogel en een gewonde dan wel dode.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 15:56

De NRA komt ook niet al te positief voor in Bowling for Columbine, niet te geloven hoe er door die mensen over wapenbezit gedacht wordt...

Ik vind je tekeningen heel treffend Teken je altijd op deze manier?

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:05

Yep, jij maakt werk waar ik 3 keer over na moet denken: wat vind ik hier nou van?
Het is zeker treffend werk wat mij raakt, dat de tekeningen met n plakbandje aan de achtergrond vast zitten, speelt daar ook in mee.
Ik vind het met enkele lijnen een zeer heftig beeld...
Wel knap dat je me met enkele lijnen 10 minuten laat nadenken wat ik hier nou allemaal van vind en hoe je hier zo'n heftig iets op zo'n simpele wijze neer kan zetten .

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 11:46

Justy: Blij dat het je aanspreekt
ik heb nogal een slecht constante hand. Meer werk kan je vinden op mijn site (staat in profiel).

En tja, BfC is natuurlijk weer een ander uiterste van propageren

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:45

Het spreekt mij ook aan, je moet eerst goed kijken voor je er iets in ziet, en dat vind ik een erg krachtig en sterk punt van jou tekeningen.
Heel apart, en ongelovelijk orgineel.

Ik ben fan!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:22

Ik snap het alleen niet zo goed, Paraat... Uit je post met quotes maak ik op dat je absoluut niet achter de NRA staat? Howcome dan deze tekeningen?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:23

Remy schreef:
Ik snap het alleen niet zo goed, Paraat... Uit je post met quotes maak ik op dat je absoluut niet achter de NRA staat? Howcome dan deze tekeningen?

Dus toch.
Ik dacht ook al zoiets, maar leek mij onwaarschijnlijk.
Maar nu jij het ook zegt/het jou ook is opgevallen.

Ik vraag het me ook af, Paraat!

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 19:55

Om de leegte na het schot te laten zien.

-kabang-
stilte

Het gaat mij hier niet zozeer om dierenleed, maar meer om de macht van een kogel. De ene keer huppelt er een hert door de wei, de andere keer is het een mens die er eentje in zijn rug krijgt. Het is de milliseconde van een kogel die een scheiding maakt tussen leven en dood. En dat vind ik beangstigend.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:12

Wat voor jou een beangstigend beeld is hangt bij een ander als trofee aan de muur. Jij ziet het als de leegte na de kogel, de ander ziet het als `de buit is binnen`en zou dit werk, maar dan als foto, graag als pronkstuk hebben. En of het nu om mensen of dieren gaat, het principe blijft hetzelfde, anders bestond dit soort stichtingen niet.