[foto] Eerste foto's met nieuwe camera!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

[foto] Eerste foto's met nieuwe camera!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 18:50

Heej,

ongeveer 2 weken geleden hebben we thuis een nieuwe camera, een panasonic FZ30.. Echt een heerlijk ding om mee te werken en zooo snel!

Maar dit zijn mijn eerste foto's die ik zelf wel goed gelukt vond, ik zou hier graag commentaar en tips voor willen

owja het was niet zo'n geweldig weer, maar moest en zou foto's maken

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3. Jammer niet in het midden en de draad erachter..

Afbeelding
4. Jammer van de staart en het been van een ander paard...

Afbeelding
5.

Afbeelding
6. Jammer van de hand, plus longeerlijn

Afbeelding
7.

Afbeelding
Afbeelding
Deze twee heeft ons mam gemaakt, ik zit hier op mijn bijna 4-jarige merrie, twee weken echt onder het zadel

Maar tips zijn heel erg welkom, de foto's waren écht haarscherp, maar ik weet niet waar ik ze anders kan uploaden, want deze halt echt veel scherpte weg...

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:31

Foto's sowieso niet bij mijnalbum uploaden, in de eerste plaats irriteert dat copyright en het vréét aan kwaliteit

Beter kun je je foto's bij de volgende uploaden
www.flickr.com --> wel een limiet per maand, maar anderen kunnen je foto's bekijken en reacties geven, vind ik erg leuk!

www.photobucket.com
www.imagecave.com

Om nu even op de foto's terug te komen, je camera maakt inderdaad mooie scherpe foto's, maar geen van alle foto's doet me echt iets

Het zijn vooral kiekjes, en fototechnisch gezien eigenlijk niet zo goed. Let goed op de achtergrond en zorg dat je je onderwerp zó plaatst dat je aandacht daar naartoe gaat.
Let er ook op dat, zoals bij de laatste 2 foto's, het onderwerp de foto niet in-of uitloopt, met andere woorden: dat je een stukje staart of hoofd mist...

Ik raad je aan vooral veel te oefenen, en je er in te verdiepen. Op internet kun je genoeg info vinden over de basisbegrippen van fotografie, en daar kom je dan al een heel eind mee

Succes

rink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:40

www.imageshack.us ben ik erg te srpeken over grappige foto's heeft niet echt wat bijoznders.. maar voor een expiriment met je camera.. geslaagd toch??

ps ben niet zo'n foto expert

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: [foto] Eerste foto's met nieuwe camera!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 09:52

Heej, dankje voor de tips, ik ga ze nu even uploaden bij een andere...

Maar het was ook pas de eerste keer dat ik dit ding in me handen had!

Edit:

Ze worden vééél te groot!

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:45

Dan moet je de optie 'verkleinen' aanvinken.

Als je bij sommige foto's bijvoorbeeld de hand irritant vind, snijd die er dan af in een fotobewerkingsprogramma. Zelfde geld voor de koeien: als je die in het midden wil hebben, is dat heel makkelijk te doen