[tek]+[sch] arabian foal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MlieZ88

[tek]+[sch] arabian foal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 15:03

*kugh* *kugh*
ik kwam er dus achter dat Crea Bea nu alleen voor de kleine bokkers is dus moet ik nog even hier mijn tekening posten.. wist ik niet

hier een tekening van veulentje dat ik op internet vond..
ben erg trots op de tekening, wat minder op het schilderij maar schileren is niet mijn sterkste kant haha
tek: A4
sch: A3
hier zijn ze!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips!?

groetjes,
Mlies

MlieZ88

Re: [tek]+[sch] arabian foal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 15:53

normaal ben ik niet zo ongeduldig.. maar...; NIEMAND?????

romanzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:56

Tja die tekening is onwijs gaaf goed gelukt echt super en de schildering is ook wel mooi maar idd niet zo goed als de tekening

nOukjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:59

De tekening is echt super mooi!Het schilderij is ook mooi, maar de tekening vind k mooier

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:00

ALlebei mooi! Ik vind de tekening het mooist Mooi gedaan!

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 16:12

wow dank u
nog ff vraagje:
ik zelf vind het hoofd en de kont iets te groot bij het schilderij... maar me pa vind het hoofd eerder te klein:S... wat vinden jullie ??

rink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:42

ik vind je tekenign mooi maar het schilderij niet sorry.. de verhoudingen zijn niet goed.. vind ik jammer want je potlood tekening is heel mooi gelukt

edit. ik vind het hoofd ook eerder te groot zijn neus is echter wat lang, waardoor het nog eerder lijkt alsof het hoofd te groot is.. .. maar de kont valt ook erg uit verhouding dus deze lijkt recht van achter gechilderd te zijn terwijl deze schuin op de foto staat en hij is wat te rond., en de scherpe punt op zijn borst, die stoort ook erg in de juiste verhoudingen.. jammer..

wat een boel commentaar het is opbouwend bedoeld hoor!! en niet om je werk af te kraken .. ik hoop dat je er iets mee kunt

Sabinee__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:42

wahaha, die billetjes.
En hij heeft punt tieten.

Overgings vind ik de hoeven super mooi gelukt,
en het hoofdje!

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:51

Tip voor bij het schilderen: als je het werk opgezet heb, doe dan eerst de achtergrond. Dat voorkomt dat je 'slordige' strepen om het veulen heenkrijgt zoals je nu wel heb.

En ik zou als ik jou was je werk wat beter presenteren. Zo'n slordige foto met stukken kamer erop + het mijnalbum copyright doen gewoon af aan de kwaliteit van je tekening + schilderij.

_Stampie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:58

De tekening is idd mooier bij het schilderij is het veulen een beetje te puntig

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:24

Ik sluit me aan bij de opmerkingen van rink en ellende. De tekening is veel rustiger van opzet en de verhoudingen zitten daar veel beter in elkaar. Je werkt heel erg in vlakken, en ik moet zeggen dat ik dat stiekem erg leuk vind.

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 19:01

@rink: ik sluit mij ook helemaal aan bij jouw commentaar.. tis altijd jamemr dat ik er pas achter kom dat dingen niet kloppen als ik al bijna klaar ben met schilderen:P

@ellende: ik baal heel erg van de foto's ja.. maar er kwam telkens een schaduw van mijn camera op de tekening en ik moest hem zo houden dat de schaduw dan iig naast het veulen kwam....
waar zie je mijnalbum copywrite??

@josov: wat bedoel je met vlakken:)? ik doe het maar op een eige maniertje heb nooit lessen gehad ( staat wel in de planning, maar me portmonnee wil neit meewerken:Y) maar ben dus wel benieuwd wat je dan met die vlakken bedoeld die je stiekem leuk vind:P

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:45

Als je kijkt naar zowel de tekening als het schilderij (bij het schilderij komt het nog iets duidelijker naar voren, meer omdat die foto scherper is) zie je bij voorbeeld op de onderbuik een heel donker gedeelte naast een heel licht gedeelte, wat een scherp contrast vormt en zo dus geen enkele overgang kent waardoor het sterk afgebakende vlakken worden. Je lichte en donkere gedeeltes geven vlakken aan omdat ze vrij zijn van nuancering en overgang (langzaam steeds lichter of donkerder) en zo krijg je vlakvorming, wat het niet realistisch maakt maar wel net weer iets artistiekers mee geeft.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:34

Ik van dat kontje echt geweldig!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:42

[quote="MlieZ88"]@rink: ik sluit mij ook helemaal aan bij jouw commentaar.. tis altijd jamemr dat ik er pas achter kom dat dingen niet kloppen als ik al bijna klaar ben met schilderen:P

>>> Ik leg mijn werk tussendoor regelmatig weg en ga dan met een ander doek verder. Als ik er dan op terugkijk zie ik regelmatig iets wat ik daarvoor niet zag. Ook maak ik tussendoor foto`s die ik op mn laptop bekijk. In een kleiner formaat vallen andere foutjes soms net wat meer op.

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 16:33

oneiltje: das een goed idee! die ga ik onthouden jij maakt ook leuke dingen zeg!

Idineb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 16:37

ik vind ze erg mooi! alleen op het schilderij heeft hij een beetje puntige borst en een dikke kont;) maar hij is wel grappig en heel erg mooi!!

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 16:26

ja ich weiss haha
maar bedankt

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:41

die tekening vind ik super! vooral het hoofdje lijkt er super op!
het schilderij vind ik minder goed omdat daar kleine details niet heel erg goed kloppen zoals de borst is te puntig die is op de foto en op je tekening vloeiender
mooi gedaan hoor!!