[FOTO] het Prinsenpark

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joel

[FOTO] het Prinsenpark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 22:38

vandaag een zeer rustig en zwoel dagje gehad, me grootmoeder vertelde me over haar belevenissen in het Prinsenpark van toen ik ben het maar onmiddelijk in de namiddag gaan opzoeken met deze selectie als resultaat.
ik vind sommigen best knap gelukt, het is niet altijdt wat ik wilde maar toch mooi gelukt en jullie mening?

1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding

8Afbeelding

9[img][/img]

10Afbeelding

eknein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 07:07

Hele mooie foto's! Ik zit hier echt commentaar te bedenken, maar ik vind ze zo goed dat ik eigenlijk niet veel kan bedenken . Al moet ik wel zeggen dat de eerste en de laatste niet helemaal scherp zijn. En verder ben ik helemaal verlieft op de 2de en 3de foto .

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:20

erg mooie foto's...
Ik had alleen bij foto 5 graag een ruimte willen zien tussen de linker boom en de linker uiteinde van het bankje...
puur om het feit dat die recht wel zit en nu lijkt het net of het bankje uit de boom komt...

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:24

Het is nog erg vroeg in het jaar, dat blijkt wel, de natuur is nog zo kaal... Maar daar kun je als fotograaf natuurlijk niets aan doen

Vooral foto 3 spreekt me erg aan. Ik denk dat door je standpunt nog net iets lager te kiezen, het idee van de hoge bomen die boven het beekje uittorenen nog net iets meer tot uitdrukking had kunnen brengen. Maar ook zo vind ik het een foto die heel mooi weergeeft hoe het Nederlandse bos eruit ziet, en die ook nog iets mysterieus heeft.

Glitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:54

Heel mooi.
Foto 2 spreekt me heel erg aan

GillyZidane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:25

mooie fotos weer joel. foto 3 springt er echt uit.

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:26

WOW! Gaaf zeg! Heb geen commentaar, vind ze hartstikke goed gelukt!

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 19:30

Mercie voor de leuke complimenten ik begin zelf te merken dat me foto's ietsje beter beginnen te worden en dat is nog leuker als jullie het ook mooi vinden zoals nu

@BeNGeL, ik begrijp wat je bedoeld, maar de situatie liet het niet echt toe aangezien vlak achter mij een gracht lag ik stond nu al zover mogelijk maar toch nog slechts 2M van het bankje vandaan.. wel zonde had idd mooier geweest zoals je zegt.

@Shadow0, het was inderdaad zeer kaal, maar als je graag foto's trekt moet je nemen wat je krijgt he, je kan moeilijk 9 maand wachten op 3 zomermaanden vind ik :p trouwens het zijn vlaamse bossen

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:23

Twee, drie en zes zijn voor mij de mooiste foto's uit deze mooie serie. Ik zal de foto's eens per foto gaan beoordelen. Zoals ik je al had belooft, Joel.

Foto één; Ik mis de diepte in deze foto, ook is hij te 'zacht' genomen [Beetje te sepia achtig ofzo.] ook 'stoort' de boom me, die voor het huis (?) staat. Mijn aandacht word daar heen getrokken, als het ware. Maar helaas kun je niet elk storend object uit de grond trekken.

Foto twee; Geweldige foto, mooie levendige kleuren en mooie compositie. Heb het gevoel dat ik achter de bomen wil kijken, of er iets aan de hand is daar achter ofzo. Hele mooie, aandacht trekkende foto.

Foto drie; Wederom een hele mooie foto, geweldige kleuren, heel fris! Zomers ofzo. Alleen dan zonder de zon. Door de sloot krijg je mooie diepte in de foto, en dat maakt ook deze foto erg mooi.

Foto vier; Op deze foto mis ik horizon, die is iets te donker. ook is de kleur te roze, en mis ik teveel details op de foto, jammer, want had best een hele mooie foto kunnen zijn, heb je van deze foto het orgineel nog? Die zou ik dan graag willen zien.

Foto vijf;
Mooie sfeervolle foto, zit alleen net wat te weinig diepte in, wat ik erg jammer vind. Verder straalt het warmte uit, liefde, ofzo. Weet niet goed te omschrijven wat ik in deze foto zie.

Foto zes; Levenspad, dat is wat het eerste in mij op komt als ik deze foto zie, mooie, rustwekkende foto, erg interessant, hele gave compositie. Geen commentaar op deze foto! Gewoon een nette, mooie foto.

Foto zeven; Doet me niks, maar heb er ook geen commentaar bij.

Foto acht; Erg mooie foto, mooi scherp en alle details zijn goed gebleven. Alleen mis ik kleurtjes en contrast, foto doet namelijk wat herfstig aan, en daar horen leuke vrolijke kleurtjes bij, in mijn beleving. Foto doet me weinig, maar is technisch wel goed in orde.
[Stoor me trouwens min of meer aan die takjes onder de paddestoel. ]

Foto negen; Is 'm gepeerd, vond zichzelf vast niet mooi?

Foto tien; Te grauw, mis een bepaald gevoel. Ook stoort iets me, misschien die bomen die de diepte min of meer weg nemen, misschien had je de foto ook vanuit een lager standpunt kunnen nemen, dan was hij wat spannender geweest, het is nu namelijk een beetje een standaard 'deze-foto-heb-ik-zomaar-even-genomen' foto. [Moet ik nodig zeggen met mijn 'nieuwste' topic. ]

Zo! Hopelijk heb je wat aan mijn commentaar/kritiek/tips/kijk op je foto's!!

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:35

zoow Fem, dat is even wat nuttige lectuur die je geeft meis
daar kan ik zeker wat mee doen, op sommige dingen zal ik bij de volgende sessie ook eens op gaan letten jij weet presies wel wat je moet hebben he

en ja nr9 is em gepeerd peisk.. zonde weet zelf al nietmeer welke ik had genomen ervoor maar iniedergeval jij hebt de hele zooi gezien van me wandeling
Laatst bijgewerkt door joel op 20-04-06 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:37

En daar zaten hele mooie foto's tussen.
Maar dit zijn denk ik wel de foto's die ik er ook zo ongeveer tussen uit had 'gepikt'.
Goede keus dus! Ga met jou keuze mee, grootendeels.

Mooie foto's in ieder geval, je hebt de sfeer goed op de gevoelige plaat weten te kunnen leggen!

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:39

ach, oefening baart kunst, maar een goed voorbeeld hebben is zeker mooi meegenomen dankjewel meis daarvoor

Lest

Re: [FOTO] het Prinsenpark

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:04

* Ik mis roodkapje in het sprookjesbos van foto 2

Ik vind het hele sfeervolle foto's , ik ben geen fotokenner dus geen kritisch commentaar

Faelivrin

Re: [FOTO] het Prinsenpark

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:30

Lenneku schreef:
* Ik mis roodkapje in het sprookjesbos van foto 2

Ik vind het hele sfeervolle foto's , ik ben geen fotokenner dus geen kritisch commentaar

Eigenlijk was de foto dan helemaal compleet geweest ja.
Had je niet even iemand in kunnen huren, Joël?

Okee, en nu weer Back on Topic.

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 22:33

haha ja ik vond het ook wel, nu ze het zo zegt zie ik de meid al lopen maar jij bent niet zo snel hier he meis

maar nr 2 is echt wel een mooitje al zeg ik het zelf lol, neej ik vind de kleuren zo geweldig, dit is dus letterlijk een foto die ik vrijwel niet bewerkt heb, mss klein beetje contrast maar ik betwijfel het, het groen van het mos vind ik echt super hierop, en de lichtinvallen erbij zijn dus mooi, dat erbijkomt dat de bomen ook nog mooi ingekleurd zijn en geen donkere lijnen zijn

het enige dat mij aan nr 2 stoort is dat takje vlak boven de J van mijn naam, wel zonde

Mzz_emmatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:53

Mooie foto's zeg!

Foto 2 en 3 vind ik heel mooi,
omdat het licht daar mooi valt en die bomen precies goed staan op
de een of andere manier, ik kan het niet zo goed uitleggen..
De eerste spreekt me minder aan,
omdat deze iets té bruin van kleur is, met de omgeving en het hutje enzo..
Maar wel prachtige foto's! Mijn complimenten!