[tek] Rekka no Ken fanart (fantasy)

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoSav

Berichten: 4700
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

[tek] Rekka no Ken fanart (fantasy)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 11:50

Jeetje, ik geloof dat ik op dreef ben! Tja, wat wil je ook als je ziek bent en je nog te sneu bent om voor je ezel te gaan staan? Juist, dan ga je in bed liggen met je laptop. Omdat mijn vorige digitale toch wel goed ontvangen is heb ik besloten wat vaker digitaal werk te plaatsen. Dit keer een die ver staat van het realistische, meer de anime kant op. Jawel hoor, diep vanbinnen schuilt er een mangaka in mij. =O

Afbeelding

Het is dit keer een fanart van het spel Fire Emblem: Rekka no Ken (ja, dat is dus Japans). Er zitten enkele lagen in, maar op een gegeven moment had ik er geen zin meer in. Alles is met de muis gedaan, behalve de uitlijn van de personages die ik eerst in potlood heb geschetst. Ik heb referentiepunten gebruikt voor het tekenen van de mensen, want ik ben een kleine ramp wat anime aangaat. De outfits horen zo, wat dat betreft heb ik me gewoon gehouden aan wat de oorspronkelijke ontwerpers bedacht hebben. Leuk, stom?

Een ding is zeker: anime paarden zijn MOEILIJK!! (Moeilijker dan realisme, moeilijker dan Disney paarden). Vind ik dan.

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: [tek] Rekka no Ken fanart (fantasy)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:46

Leuk, niet echt het werk wat ik van jou verwacht.
Moeilijk te beoordelen dat digitale werk, ik heb er nog niet veel gezien, behalve deze en de vorige van jou. Ik kan alleen maar als leek zeggen dat het er leuk uitziet.

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:40

Dit vind ik zo niet JoSav Wel erg gaaf gemaakt, de gezichtuitdrukkingen, de kleuren, ja, ik vind hem erg gaaf!!

ladigo14

Berichten: 686
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:47

lijkt net alsof die van internet is. knap gedaan

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:06

Idd eens iets heel anders!
Ik vind de kleuren bij de stelletjes (ruiter en paard) zo leuk; een warmere en een koelere persoonlijkheid lijkt het bijna aan te geven
Hihi, dit is nou zo'n voorstelling waar ik meteen verhalen bij ga zitten verzinnen!
Van mij geen tips, ik heb nog nooit een digitale tekening gecreerd, vind het wel ontzettend knap dat je dat zo kan .

RemyJarig

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Re: [tek] Rekka no Ken fanart (fantasy)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:08

Het levert misschien geen technische bijdrage, die opmerking van mij. Want ik heb totaal geen verstand van digitale bewerking.

Maar als ik zeg dat ik die knaap een lekker ding vind, dan betekent dat dat je hem goed getekend hebt

MlieZ88Jarig

Berichten: 1225
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: leiden

Re: [tek] Rekka no Ken fanart (fantasy)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:01

jeetje goed hoor.. Vóóral op de laptop!
ik vind persoonlijk de 'mensen' mooier als de paarden... voor die mensen kan je zo bij de Pokemon makers gaan werken.. ( of ergens andes ) haha

JoSav

Berichten: 4700
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 19:35

@oneilltje79: digitaal heeft de toekomst! Je moest eens weten hoeveel lui die momenteel op de kunstacademie zitten met digitale media werken, het is bijna onvoorstelbaar. Je zou bijna gaan vrezen dat het vak van de traditionele kunstenaar uitsterft.

@loeckie: haha, dan weet je vast niet wat voor andere tekeningen, schilderijen en illustraties ik stiekem allemaal maak he? Paardjes is echt maar een heel klein facet van wat ik afbeeld. =)

@ladigo14: hihi, je bedoeld officieel? Dankje. =3

@Naomi21: dat heb ik ook met opzet gedaan. In eerste instantie had ik het idee het anders aan te pakken maar het was zo juist veel gebalanceerder met dat contrast. Je zou echt eens digitaal moeten proberen, het is echt een hele fijne afwisseling en het biedt ontzettend veel mogelijkheden (hoewel de soft en hardware nogal prijzig is)

@Remy: haha, je bent niet de eerste die dat zegt. Maar ik geef toe dat ik zelf ook best een zwak voor deze vent heb (je moest eens weten dat hij niet eens de knapste uit Rekka no Ken is, haha)

@MlieZ88: Ik werk altijd met de laptop. Ik heb geen ruimte (met al die ezels, doeken en ander tekenwerk) voor een pc dus ik heb mezelf aangeleerd dan maar met een laptop te werken. De paarden waren ook erg moeilijk! In de officiele art van Rekka no Ken zijn ze lelijker, dus ik heb mijn best echt wel gedaan. Het leven van animator staat me niet zo aan. Een vriend van me doet dat en het is echt heel hard werken. Toch bedankt voor het compliment. =D

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:37


JoSav

Berichten: 4700
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 16:43

Paraat schreef:
Ik kan hier niet veel ver zeggen maar misschien vindt je dit leuk om te zien; http://anry.deviantart.com/


anry is vrij bekend, hem ken ik niet persoonlijk maar zijn werk wel. Ik weet niet goed wat je bedoeling is?

Nynkk

Berichten: 3469
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Scharsterbrug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:09

Erg gaaf
Vind het super knap dat je zoiets kan maken
Ik wacht nog altijd op een tutorial van iemand waarin wordt uitgelegd hoe dit nou eigenlijk wordt gedaan
Maar het ziet er super uit!

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 01:36

JoSav schreef:
Paraat schreef:
Ik kan hier niet veel ver zeggen maar misschien vindt je dit leuk om te zien; http://anry.deviantart.com/


anry is vrij bekend, hem ken ik niet persoonlijk maar zijn werk wel. Ik weet niet goed wat je bedoeling is?


Ervan uitgaande dat werk zien altijd verrijkend voor iemand kan zijn, dacht ik dat als je de link nog niet kende, je hier misschien een plezier mee deed. Wat dacht jij?