[GED] Verdriet op zee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_89

[GED] Verdriet op zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 10:17

Hey Bokkers ,

Ik heb nog geen week geleden het volgende gedicht geschreven en ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik zou het wel op prijs stellen als je je mening goed onderbouwt want dan heb ik er nog wat aan Dus kritiek is ook welkom maar dit moet je dan wel onderbouwen
Alvast bedankt!

Verdriet op zee.

Mijn verdriet als een golf,
Het is een ritme
Die ik volg.
ik ben niet te stoppen,
ik moet door,
niets wat me tegenhouden kan.
Een traan dringt zich op,
Maar ik stop het weg.
Ik wil het niet zien,
Ik wil het niet voelen.
maar het is niet te stoppen.

Hoe is het zover gekomen,
Dat ik beland ben waar ik
Me nu bevind?
Langzaam ben ik weggedreven,
Gedwongen in deze draaikolk
Van mijn steeds terugkerende verdriet.

Ik ben een als een golf,
Met een continue dreiging
Kapot te slaan tegen het land.
Hoe lang blijft deze stilte
Voor de storm uitbreken zal?
Hoe lang blijf ik nog vechten,
hoe lang blijf ik nog staan.
hoe lang zal ik nog drijven,
wanneer zal ik vergaan?

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:24

Mooi gedicht, herken mezelf er wél erg in...

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:43

Karoliefje schreef:

Ze vroeg om onderbouwde meningen ..

Ontopic:

Een érg mooi idee, ik herken mezelf er ook in. Maar nee. De uitwerking vind ik hét niet hebben. Het gedicht loopt niet lekker en je hebt een tiepfoutje, het is een ritme, dat ik volg. Maar zoals ik al zei loopt het voor mij niet lekker .. Ook de titel .. tsjah. Het is natuurlijk iets met golven, maar, verdriet op zee vind ik toch niet passen ..

Om het geheel iets lopender te maken kan je het voor jezelf in je hoofd ritmisch op lezen .. Zoals een dichter zijn gedicht voordraagt. Draag het voor aan jezelf en je merkt of hij goed loopt of niet. En dán kan je gaan aanpassen.

Succes ermee !

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 18:49

RoWyGo schreef:
Karoliefje schreef:

Ze vroeg om
onderbouwde
meningen ..

Ontopic:

Een érg mooi idee, ik herken mezelf er ook in. Maar nee. De uitwerking vind ik hét niet hebben. Het gedicht loopt niet lekker en je hebt een tiepfoutje, het is een ritme, dat ik volg. Maar zoals ik al zei loopt het voor mij niet lekker .. Ook de titel .. tsjah. Het is natuurlijk iets met golven, maar, verdriet op zee vind ik toch niet passen ..

Om het geheel iets lopender te maken kan je het voor jezelf in je hoofd ritmisch op lezen .. Zoals een dichter zijn gedicht voordraagt. Draag het voor aan jezelf en je merkt of hij goed loopt of niet. En dán kan je gaan aanpassen.

Succes ermee !

Bedankt hoor.. maar ik vind het wel ff nodig om hierop te reageren.. ik voel me hierdoor wel ietwat beledigd omdat ik juist de nadruk leg op het lekker lopen van gedichten. Ik ben daar nogal zeikerig in zegmaar. En dan zal je het wel verkeerd lezen ofzo maar het loopt volgens mij wel Maakt ook nix uit verder. En die titel; ik houw niet van recht toe recht aan. De titel is iets aparts, dat we samenhangt met het gedicht maar toch ook iets eigens heeft. En dat is mijn bedoeling. Lees maar eens andere gedichten, die hebben ook wel eens titels dat je denkt waar komt het vandaan En ik heb me laten inspireren door de eerste foto in het topic van de gedichtenwedstrijd viewtopic.php?f=68&t=535059&hilit=&start=0

maar uiteraard kan het zijn dat het jou niet zo aanspreekt, en een verbetering voor jou: het is een typfout, geen tiepfout Maar voor de rest bedankt, misschien kan ik er iets mee

Kimbers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:52

Ik kan niet echt reageren op een gedicht, ik kom nooit verder dan ik vind het wel of ik vind het niet mooi. Deze vind ik dan erg mooi om te lezen en het leest ook erg fijn.
En die zogenaamde typfout van jou, volgens mij klopt dat best hoor.
'Het is een ritme, die ik volg' vind ik beter klinken dan 'het is een ritme, dat ik volg'
Maar je hebt echt talent!

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 18:57

Dankjewel Het ligt er ook vaak aan wat je aanspreekt.. en het kan natuurlijk dat er gedichten zijn die iemand erg mooi vindt, en de ander vindt het niets hebben. Het moet liefde op het eerste gezicht zijn zeg maar
En wat mensen kunnen bedoelen dat het niet lekker loopt, is dat ik zinnen op een onverwacht moment afbreek wat in de dichtwereld ook wel het enjambement wordt genoemd. Je moet daarom goed lezen anders raak je de draad kwijt. Maar dat is een beetje mijn stijl. Al die recht toe recht aan gedichten vind ik niet altijd leuk..

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:03

Kim_89 schreef:
Bedankt hoor.. maar ik vind het wel ff nodig om hierop te reageren.. ik voel me hierdoor wel ietwat beledigd omdat ik juist de nadruk leg op het lekker lopen van gedichten. Ik ben daar nogal zeikerig in zegmaar. En dan zal je het wel verkeerd lezen ofzo maar het loopt volgens mij wel Maakt ook ni
ks

uit verder. En die titel; ik hou niet van recht toe recht aan. De titel is iets aparts, dat wel samenhangt met het gedicht maar toch ook iets eigens heeft. En dat is mijn bedoeling. Lees maar eens andere gedichten, die hebben ook wel eens titels dat je denkt waar komt het vandaan En ik heb me laten inspireren door de eerste foto in het topic van de gedichtenwedstrijd viewtopic.php?f=68&t=535059&hilit=&start=0

maar uiteraard kan het zijn dat het jou niet zo aanspreekt, en een verbetering voor jou: het is een typfout, geen tiepfout Maar voor de rest bedankt, misschien kan ik er iets mee

En juist dát vind ik leuk, dat jij weer reageert op wat ík zei ! Daaraan kan ik wel zien dat je er aandacht in stopt ! Ikzelf ben ook een fervent dichter, alleen plaats ik ze niet zo heel vaak op bokt, omdat ze vaak érg persoonlijk zijn. En juist de titels van mijn gedichten en mijn gedichten zelf zijn ook niet recht toe recht aan. Ik heb vaak ook van die titels die mensen niet snappen.

Over het feit dat jij je beledigd voelt door mijn opmerking, sorry. Dat was niet mijn bedoeling, en i.m.o. kwam ik niet hard over ? Maargoed, het kan zijn dat hij voor jou wél lekker loopt, iedereen leest gedichten anders, maar ik vind hem niet zo. Het idee spreekt me echt heel goed aan, maar de uitwerking dus iets minder.

En aangezien jij mij weer verbeterde [ wat ik overigens érg leuk van je vind. Ik hou wel van zulk soort dingen ] heb ik ook een aantal schoonheidsfoutjes verbeterd in jou stukje weer. Kon het niet laten.

mistery schreef:
Ik kan niet echt reageren op een gedicht, ik kom nooit verder dan ik vind het wel of ik vind het niet mooi. Deze vind ik dan erg mooi om te lezen en het leest ook erg fijn.
En die zogenaamde typfout van jou, volgens mij klopt dat best hoor.
'Het is een ritme, die ik volg' vind ik beter klinken dan 'het is een ritme, dat ik volg'
Maar je hebt echt talent!

En toch is het dat ritme en niet die ritme
Laatst bijgewerkt door Faux op 15-04-06 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 19:07

Citaat:
En juist dát vind ik leuk, dat jij weer reageert op wat ík zei ! Daaraan kan ik wel zien dat je er aandacht in stopt ! Ikzelf ben ook een fervent dichter, alleen plaats ik ze niet zo heel vaak op bokt, omdat ze vaak érg persoonlijk zijn. En juist de titels van mijn gedichten en mijn gedichten zelf zijn ook
niet

recht toe recht aan. Ik heb vaak ook van die titels die mensen niet snappen.

Over het feit dat jij je beledigd voelt door mijn opmerking, sorry. Dat was niet mijn bedoeling, en i.m.o. kwam ik niet hard over ? Maargoed, het kan zijn dat hij voor jou wél lekker loopt, iedereen leest gedichten anders, maar ik vind hem niet zo. Het idee spreekt me echt heel goed aan, maar de uitwerking dus iets minder.

En aangezien jij mij weer verbeterde [ wat ik overigens érg leuk van je vind. Ik hou wel van zulk soort dingen ] heb ik ook een aantal schoonheidsfoutjes verbeterd in jou stukje weer. Kon het niet laten.

heb je wel es ghoord van snelle typtaal?
Ik kan ook best A.B.N. hoor, maar op de computer doe ik dat liever niet, snelle typtaal gaat veel vlotter wnt t kn ng vl gkkr wtj al1 dt vindk dn owk wr btj iri.. mrgoew..
En als ik bij jou eens moet gaan beginnen in typfouten verbeteren.. ben ik morgen nog niet klaar

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:09

Kim_89 schreef:

heb je wel es ghoord van snelle typtaal?
Ik kan ook best A.B.N. hoor, maar op de computer doe ik dat liever niet, snelle typtaal gaat veel vlotter wnt t kn ng vl gkkr wtj al1 dt vindk dn owk wr btj iri.. mrgoew..

Ik heb zéker gehoord van snelle typtaal. Ben er alleen zelf de fan niet meer zo van ..

Hier op bokt geldt de regel: ABN typen.

En als jij er niet om geeft, waarom verbeter je mijn "tiepfout" dan wel ? [ ja ik weet het, het is typfout ]

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 19:13

nutteloosheid.. dit is allemaal offtopic