[TEK] eindwerkstuk pastelkrijt, tips gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

snoetie

[TEK] eindwerkstuk pastelkrijt, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 14:12

nou als eindewerkstuk voor ckv3 moesten wij een tekening maken over 'aards denken' dit is wat er bij mij uit is gekomen:

Afbeelding
het geheel

Afbeelding
rechts, wat ik mooier vind als links

Afbeelding
de handen met tulp

nou dit is hem dus, en zoals jullie wel kunnen zien ben ik geen professionele tekenaar
het is mijn eerste tekening, en ook de eerste keer dat ik met pastelkrijt gewerkt heb.

ik vind het verloop dus niet mooi, en het rechtse gezicht ook niet.

ik hoop dat iemand me kan helpen, want zelf weet ik echt niet wat ik moet veranderen!

alsvast bedankt

edit ik heb 2 foto's weg moeten halen, omdat ik die alleen op groot formaat hierop krijg

8Eveline

Re: [TEK] eindwerkstuk pastelkrijt, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:11

Bij de eerste foto lijken de hoofden wat raar, maar volgends mij komt dat door de "hoek" waar vanuit de foto is gemaakt.
Voor de rets vindt ik de kleuren erg mooi vooral van de tulp. Wel vindt ik de handen wat "zweven" en daarom niet zo mooi in het geheel staan. Misschien kun je ook de achtergrond wat vloeiender laten overlopen
Voor de rest mag je er erg trots op zijn! Echt erg mooi die gezichten en de handen ben vet jaloers!

Edit: Misschien kun je nog wat doen aan het haar van de linker persoon? Het lijkt nu een beetje plat

Ik bedoel dit allemaal trouwens als tip hoor, dus niet als afkraken beschouwen please. Vindt het erg goed gelukt voor de eerste keer met dit materiaal!

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:34

Profielen van mensen zijn erg moeilijk te tekenen. Misschien kun je het wat meer 1 geheel maken door het wat minder drie losse elementen te maken. Waar komen de handen vandaan bijvoorbeeld?

Verder kun je wat meer diepte maken door diepere en ook lichtere kleuren te gebruiken bij de kleuren die je al gebruikt hebt (bijv. het roze van de tulp met wat wit en wat rood erbij om het idee van diepte te krijgen) Verder lijkt hij me prima voor CKV, toch?

snoetie

Re: [TEK] eindwerkstuk pastelkrijt, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 21:30

dankjewel voor de tips!

@ iwan fjord: de hoofden zijn inderdaad raar, vooral het links hoofd maar ik zie zelf niet hoe ikd at kan veranderen. dankjewel!

en die achtergrond ga ik zo aan beginnen ik probeer gewoon eens wat!

@ Josaf: dankje, ik ga zo het proberen te veranderen!