[tek] Agro in actie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

[tek] Agro in actie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 11:25

Goed, ik geloof dat ik in UK thuis hoor en niet in CB? In elk geval heb ik het nog steeds nogal druk, maar ik had echt even wat ontspanning nodig. Ben toen begonnen aan een heel slechte schets van Agro, het paard uit het spel Shadow of the Colossus. Ik was er gruwelijk ontevreden over, heb hem gescand en er met mijn muis en tablet overheen getekend. Het moest oorspronkelijk een silouet van Agro worden, wat een beetje uit de hand liep, maar ik niet gedetailleerder KON krijgen zonder het echt nog onrealistischer te maken omdat ik op een te klein formaat begonnen was. Ik heb het toen geprobeerd te vergroten tot 2500x3200pixels maar toen werd het geen ontspanning meer. Hij is dus niet af, maar het was ter ontspanning dus ik verklaar hem af. Nu kan hij dus de prullenbak in, maar dat is met zoveel prut dat ik af en toe tussen de bedrijven door produceer.

Denk er dus maar niet teveel van. Het moest een silouet worden maar ik heb er toch wat highlights aan vast geplakt. Het was als slechte houtskool schets begonnen en het werd ook nog steeds 'Fries-er'. Ik denk dat ik teveel met Friezen in opdracht bezig ben? Ik zie overal Friezen door mijn hoofd dansen. En het was nog wel de bedoeling hem niet te Fries te maken! Nu ja, dan heeft Agro maar een hoog Friesch gehalte...

Ik had een begin gemaakt aan een schaduw maar heb hem nu eenmaal als af betiteld omdat ik hem even helemaal niet meer kan zien. En dan is het nauwelijks nog ontspanning te noemen. Ik kan beter gaan tennisen ofzo!

Digitaal dus.

Afbeelding

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:27

wauw mooi hoor!!
Wat een mooie houding ook!

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:44

Heel erg mooi!!! Ik heb er eigenlijk geen op- of aanmerkingen over.
Anatomisch gezien lijkt ie te kloppen. De highlights zijn mooi, de manen en staart vind ik helemaal geweldig!!
Dat je dit uit een computer kunt krijgen vind ik al erg goed.

O ja, ik vind dat je niet zo negatief over je werk moet zijn Het gros van de wereldbevolking zal ik dit nooit lukken.

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 12:08

@babe: Agro leent zich er gewoon perfect voor in zo'n houding neer te zetten, hij is nogal fris. Dank je. =)

@Nerwen: ik weet gewoon dat ik het beter kan, en ik had een slechte dag toen ik het maakte. Het is nu niet bepaald iets waar ik prints van zou verkopen, denk ik. Het betekent niet dat het in de prullenbak hoort, maar als ik eerlijk ben is dat wel waar het gros van mijn ontspanningstekeningen terecht komen (tot grote verontwaardiging van veel mensen, dat weet ik). Je zou eens moeten weten wat je uit een computer kunt krijgen als je daadwerkelijk iets van hem vraagt! Toch ben ik niet al te ontevreden, omdat de houding toch vrij goed uit de verf is gekomen, wat in het origineel niet het geval was. Een vooruitgang was het dan toch een beetje.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:15

Ik doe je dit niet na en jij vindt het niet mooi, niet af?

Ik vind hem super

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:17

wauw !
het is een keer wat anders , maar wel super mooi vind ik !

Remy

Re: [tek] Agro in actie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:22

Ik vind hem wel mooi, hij straalt kracht en schoonheid uit.

Wel totaal anders van stijl dan we gewoonlijk van je gewend zijn, veel gepolijster.

mandy101

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:23

echt mooi

honolulu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:23

echt super mooi

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:10

Ik vind hem mooi.. Hij straalt echt wat uit! Hij is anders dan we van je gewend zijn maar toch vind ik hem wat hebben, gave houding en die highlights zijn ook top!

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 18:45

Zo, ik geloof dat ik dat digitale dan vaker moet proberen? Misschien is hij zo gepolijst omdat het heel makkelijk te doen is met digitale media, waardoor mijn doorgaans zo ruwe stijl een gladde laag eroverheen krijgt en zo veel... zachter wordt. Hoe langer ik ernaar kijk, des te minder lelijk vind ik hem. Het zal wel een kwestie van wennen zijn. Ik vind hem prima zo, zo onaf als hij is.

Dank voor de reacties. =)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:30

Ik begrijp uit je verhaal niet helemaal hoe je dit voor elkaar gekregen hebt, maar super effect, dat gepolijste. Is dat met de hand echt niet te imiteren?
Dit zou ook een heel mooi logo zijn trouwens.

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 12:46

@oneilltje79: Ik ben begonnen met ene originele schets in houtskool, die heb ik gescand en met mijn muis heb ik het geheel (het paard dan) overgespoten met zwart met een wisselende opacity. Vervolgens heb ik de onderliggende laag, in elk geval de highlights uit die laag, weer enigszins teruggehaald, wederom met een wisselende opacity. Ik heb toen de tekening wat meer body gegeven om het wat minder plat te laten lijken, en ben vervolgens met mijn digitale pen haartjes, vacht en manen gaan tekenen, jawel haartje voor haartje, inmiddels op een formaat van 2500x3200pixels. Ten slotte heb ik het ruwe effect dat dit gaf weer afgezwakt en het gepolijst middels de smudge tool in photoshop (het is allemaal in photoshop gedaan overigens) gedeeltelijk met muis en de detaillering met mijn Wacom. Toen ben ik begonnen met de schaduw, maar toen had ik geen zin meer. Ik heb hem toen toch wat bijgewerkt door in enkele layers de al te uitbundige delen bij te gummen en hield ik het voor gezien. Het zou met de hand waarschijnlijk alleen kunnen met verf, door te brushen of op heel groot formaat met verf te werken. Ik ga het in elk geval eens proberen, of anders vaker digitaal te werken (heb het altijd zo minderwaardig gevonden voor realisme) als afwisseling van mijn grovere werk. Jammer dat Agro niet van mij is, dus ik kan hier verder niets commercieels mee.

_Iris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:00

Wauw echt supper moooi..
Ik doe het je niet na..

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:44

Ik zag op een ander kunstforum inderdaad dat digitale kunst populair aan het worden is. Maar dan vraag ik me af hoe het resultaat gebruikt wordt. Als ingelijst printje, of als illustratie of logo oid?
Zelf heb ik nog niet veel digitaal werk gezien, dus weet ik er ook niet echt veel vanaf.

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:48

Wow
Ik vind hem errug mooi!

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:49

*klapt mond dicht

Werkelijk waar schitterend Zou hem zo als poster boven mijn bed hangen en dan zou het de mooiste zijn

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:39

@oneilltje79: het resultaat kan gedrukt worden op glossy, mat papier of zelfs canvas, zelfs op laken, afhankelijk van wat de opdrachtgever wil. Ik ken een groot aantal mensen die met digitale art hun geld weten te verdienen. Het varieert dan van illustraties voor prive of commerciele doeleinden tot volledige digitale schilderijen.

@Liedje: je mag hem wat mij betreft hebben hoor.

Bedankt voor alle leuke reacties. Ik ga wel wat vaker wat digitale paardjes posten. =)

Vue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:15

Nerwen schreef:
Heel erg mooi!!! Ik heb er eigenlijk geen op- of aanmerkingen over.
Anatomisch gezien lijkt ie te kloppen. De highlights zijn mooi, de manen en staart vind ik helemaal geweldig!!
Dat je dit uit een computer kunt krijgen vind ik al erg goed.

O ja, ik vind dat je niet zo negatief over je werk moet zijn Het gros van de wereldbevolking zal ik dit nooit lukken.

Sluit ik me bij aan.
Ik heb tot nu toe alleen prachtig werk van je gezien...

goechi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:18

cool die glans op zijn vacht is egt mooi getekend!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:25

wow, ik vind 'm ook erg mooi hoor!! Ik heb alleen het gevoel dat z'n oren een beetje raar zitten, maar deze computer valt bijna uit elkaar en er komt heel wat groen en paars beeld voorbij, dus daar kan het ook aan liggen ..
Maar ik vind hem echt prachtig, ga maar lekker door met buiten de 'serieuze' tekeningen te tekenen ter ontspanning.. Maar ik VERBIED je om tekeningen waar je niet helemaal tevreden mee bent weg te gooien !!! Ga lekker zo door!

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:47

Hwaa, echt zo ongelovelijk mooi gemaakt!
Ik zie nu pas dat er een ander forum bij is? Waarvoor is dat nodig geweest dan?

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 10:19

@loveshadow: misschien heb je wel gelijk, ik had wel wat problemen met het plaatsen van de oren, maar ze zitten volgens mij al beter zoals ze op de oorspronkelijke tekening zaten.

=D Enne, verder is er gewoon van bovenaf besloten een tweede forum te maken, daar bemoei ik me verder maar niet mee.