[foto] Geleen by Night

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

[foto] Geleen by Night

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 21:12

Lange sluitertijd en een balkon op 10 hoog geeft leuke plaatjes:

Afbeelding
^Geleen by night

Afbeelding
^DSM by night

Afbeelding
^Overstekende auto

Zelf vind ik ze beter dan m'n vorige topic, maar was (bij nader inzien en goed commetaar van iedereen ) niet veel voor nodig.

Hier ben ik wel tevreden over

(EDIT: tag )

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:15

Yeah Gelean City
vette foto's!!
wat is Geleen toch mooi he

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:05

Leuk hè? Sluitertijd.
Erg leuke foto's geworden.
Ben 'fan' van Nr. 1. Leuk gedaan, met die rotonde!

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:11

Als je de lens iets beweegt krijg je denk ik een mooier effect met de auto's en bomen. Gelaen, das lang geleden! De rotonde was mooier in beeld gebracht wanneer het iets symetrischer was geworden, maar op zo'n balkon heb je je beperkingen, dat begrijp ik.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:09

das toch de rotonde bij het spoor he? Ik vind de foto's mooi

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 14:54

kjoetie schreef:
das toch de rotonde bij het spoor he? Ik vind de foto's mooi

Nope, deze rotonde ligt niet aan het spoor. De rotonde die aan het spoor ligt, heeft een afgreiselijk ''kunstwerk'' erop staan, iets wat een draak moet voorstellen. Weet je deze rotonde te liggen? Dan weet je ook waar ik zo'n beetje woon
Deze rotonde, van de foto, is die van Zuidhof.

@ JoSav: ik heb er een aantal met bewogen lens, maar dan zo overdreven dat het 1 grote streperige boel is, niet echt denderend Ik zal het in het achterhoofd houden, dank je!

Bedankt voor de reacties

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:03

Teveel bewogen is inderdaad zo ja, hoewel het een apart effect heeft op mensen bij nacht.

Hee ja, nu je het zegt, die rotonde ken ik... das wel heel dichtbij waar ik toch zo'n 20 jaar gewoond heb. =O

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:42

Mooie foto's Wat heb je daar een mooi uitzicht op DSM, overdag ziet het dr vreselijk uit, maar 's nachts echt gaaf!
De rotonde ken ik wel ja, kom ik altijd langs als ik naar Mystic ga en mn oma woont twee straten verder.
In ieder geval, mooie foto's. Ik vind ook de rotonde het mooist. Als je met de lens zou hebben bewogen zou ik em denk ik niet zo mooi vinden, dan wordt het inderdaad té streperig en onscherp, ik vind het altijd mooier als het onderwerp toch goed scherp is.
En ik kreeg van mn fotografie leraar nog een tip voor nachtfotografie (heb ik zelf ook nog niet uitgeprobeerd) maar als je op je lens een kruis zet met huidvet, dan krijg je schijnbaar grote sterren en lichtstralen bij de lampen.. Geen idee of het echt zo goed werkt, maar lijkt me wel stoer

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 17:45

MysticTinker schreef:

En ik kreeg van mn fotografie leraar nog een tip voor nachtfotografie (heb ik zelf ook nog niet uitgeprobeerd) maar als je op je lens een kruis zet met huidvet, dan krijg je schijnbaar grote sterren en lichtstralen bij de lampen.. Geen idee of het echt zo goed werkt, maar lijkt me wel stoer

Huidvet? Dan denk ik gelijk aan een stuk spek van een varken, maar het kan niet de bedoeling zijn dat ik dat op m'n lens ga smeren, toch?

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:12

Neej haha, dat vroeg ik me ook al af toen ie ons dat vertelde, maar hij bedoelt vet van je eigen huid, hij gaf als voorbeeld achter je oor wrijven, en daarmee een grote X op je lens zetten.. Klinkt vies he Maar die leraar is echt n goede profesionele fotograaf dus hij zal t wel weten

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:54

Woew, Krissie, mooie foto's!

Echt goed gelukt!
Gelean is sjoen bie nach