moest een keer voor nederlands een verhaaltje schrijven. kwam hem vandaag weer tegen in mijn schrijfdossier en ik dacht, "die ga ik vanavond eens op bokt zetten"(hoezo verslaafd
)nou hier komt ie, en geniet
ps als het hier niet hoort, sorry daarvoor
De KNO liefde.
Zuster Annie van der Ploeg, 43 jaar, begint zoals gewoonlijk haar dag met een kopje koffie op de afdeling KNO. Ze werkt daar al bijna 26 jaar en gaat er (bijna) elke dag met plezier naartoe. Ze werkt er samen met Trix Belsma.
Het is zaterdagochtend 6.00. Haar nachtdienst zit erop en loopt met een slaperig gezicht de deur uit. Met dat ze de deur uit loopt, struikelt ze over de drempel en valt in de armen van KNO arts Pieter Haaiman. “oh sorry mijn excuses” zegt Annie met een bibberige stem en een rood hoofd. “het maakt mij niet uit hoor” zegt Pieter met een brede lach op zijn gezicht.
Pieter werkt er sinds 3 weken en Annie is smoorverliefd op hem. Ze heeft jammer genoeg een lieve man waar ze al 23 jaar mee is getrouwd. Het leeftijdsverschil van Pieter en Annie is ook nog eens 20 jaar!
“zullen we een keer afspreken naar onze avonddienst op donderdag?” vraagt Pieter aan Annie. “uuhhmm” Annie weet niet wat ze nu moet zeggen tegen Pieter. “Sorry, maar ik moet gaan” en haastig loopt Annie met haar tas de afdeling uit.
Er gaan dagen voorbij en Pieter hoort niks meer van Annie. Wat hem ook opvalt, is dat Annie sinds gister niet meer op de afdeling is geweest. Hij wil hier het fijne van weten.
Hij gaat naar de receptie toe en vraagt of zij er iets van weten.”ja, ze heeft eergisteren zelf ontslag genomen, heeft ze jou er niks van laten horen?” Pieter weet zo snel niet wat hij erop moet zeggen en rent met de tranen in zijn ogen naar de wc.
Annie zit met een gebroken hart in Italië. Ze kon de druk niet meer aan van haar man en Pieter. Ze heeft alles abrupt achter gelaten in Nederland en is naar Italië geëmigreerd.
Pieter zal nooit meer over Annie heen komen en nooit meer iemand zoals haar vinden. De KNO liefde is voor goed voorbij.
greetz ladynaomi...