[FOTO] Eenden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Eenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:11

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn eenden vinden. Tips zijn zeer welkom, want ik wil graag leren betere foto's te maken. Ik heb wel een vrij eenvoudig toestel (Nikon Coolpix 4200).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Manou

Re: [FOTO] Eenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:03

Ik ben zelf niet erg evaren in het maken van foto's, dus veel tips kan ik je niet geven. ik vind het wel leuke foto's, maar niet heel bijzonder. Het zou beter zijn om meer op ooghoogte te fotograveren, dus door je knieën. Nu kijk je van boven op de eenden, dat is wat minder.

Anneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:38

Ik vind ze wel leuk .
Alleen bij foto 2 staan de pootjes (zwemvliezen ) er niet helemaal op,
probeer daar volgende keer om te denken..
En foto 3, probeer aan de linkerkant in het vervolg iets meer ruimte over te laten, nu zit ie wat krap in het kader
De laatste foto's zijn wat onscherp, ik denk dat je die ingezoomd hebt, ofniet?
Ik hoop dat je er wat aan hebt

Anoniem

Re: [FOTO] Eenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:54

Ah thanx voor de tips. Dus meer vanaf ooghoogte en eenden niet afsnijden of tegen het kader plaatsen. Hier heb ik wat aan .

Laatste foto's zijn inderdaad heel sterk ingezoomd.

Mzz_emmatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:57

Mooie foto's!
Ziet er netjes uit, vooral omdat je maar één (of twee) eend per foto hebt. En niet de hele meut tegelijkertijd.
ik heb verder geen tips,
ik ben niet zo goed in fotografie..

beukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:08

waah! die eend op foto 2 vind ik eng!! Foto 5 is erg mooi! (waarschijnlijk zelfe eens )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:49

beukiej schreef:
waah! die eend op foto 2 vind ik eng!! Foto 5 is erg mooi! (waarschijnlijk zelfe eens )

Ja, is inderdaad dezelfde eend en die was best lief. Die wittere van het zelfde soort (foto 4 links in beeld en de laatste foto) was minder aardig. Die begon op een gegeven moment te blazen als een boze gans en toen ging ie aanvallen

Wat trouwens erg grappig was, was dat die twee 'aparte' eenden met zijn tweetjes afgezonderd van de grote groep 'standaardeentjes' liepen/zwommen.