[TEK] Sunshine van Whoopietjuh.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[TEK] Sunshine van Whoopietjuh.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 19:31

A3 formaat, H5 t/m H en B6 t/m.
Ik geloof dat het de eerste tekening is die ik hier laat zien op m'n nieuwe "echte" tekenpapier in plaats van het grove aquarelpapier waar ik eerst op werkte. Het was wel even wennen, maar het tekent toch wel erg fijn op dit gladde spul.
Ik ben zelf wel tevreden hierover, de eigenaresse gelukkig ook.
D'r zit echt veel tijd in, al die......appeltjesssss... Ik kon er niet langer dan een uurtje achter elkaar aanzitten, dan begonnen er ook appeltjes voor m;n ogen te dansen.
Gemaakt dus naar een foto van Whoopietjuh, vrij overbelichtje foto, ik heb er dus één gebruikt voor de aftekeningen en een andere voor de houding.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elanor op 06-04-06 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [TEK] Sunshine van Whoopietjuh.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:32

waauw erg mooi

supermooi gedaan

Pikeur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:35

heeeeeel mooi hoor ik heb even op je site gekeken echt helemaal top *o/*

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:38

Wow elanor wat een prachtige tekening heb je daar gemaakt. Die manen en staart !!! *is jaloers*
Persoonlijk vind ik het altijd jammer als een paard van je wegkijkt op een tekening maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Het geeft denk ik wel een extra uitdaging aan de tekening omdat het een ongebruikelijker houding is.
Heel mooi gedaan!

Gr. Lon

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:41

Mooi! echt prachtig !! Wil wel geloven dat daar zoveel uren inzitten

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 19:52

Lontje: je hebt gelijk van de houding, ik vind het ook niet zo mooi. Bij deze vind ik hem eigenlijk ook wel weer guitig, beetje eigenwijs. 'T was de enige foto waar hij een beetje 'actief' opstond, met een mooi drafje, vandaar dus.
Het is hier niet zo duidelijk te zien, maar hij kijkt ook nog wel attent, alleen valt de glansplek in z'n oogje hier op de foto een beetje samen met z'n wimpers.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:59

Echt een schitterende tekening! Ik zag 'm al staan op je site. Hij is echt machtig en heeft een onwijs ondeugende uitstraling.

Mooi gedaan hoor! Schitterend in detail!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:11

Ik was toevallig pas nog op je site en toen viel hij me al op, wat een werk ! Maar hij is dan ook prachtig geworden ! Ik vind die houding niet storend, hij draagt juist bij aan die eigenwijze pose.
Jammer dat er bij het fotograferen of scannen zoveel verloren gaat, ik wed dat hij in werkelijkheid nog 10x zo mooi is.

Echt een hele mooie tekening!

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:14

Ook ik vind het een zeer mooie tekening. De wegkijkende houding stoort mij niet, geeft voor mij idd een gevoel van karakter van t paard.
Nu ben ik wel stik jaloers op al die appeltjes! Daar zul je wel lang werk aan hebben gehad om ze er zo mooi op te krijgen?
Knap werk!

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 23:12

Erg, erg mooi. Een aparte keuze dat je het dier laat wegkijken. Appeltjes zijn inderdaad iets om gek van te worden, maar het resultaat is er zeker naar.

SofieBeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:35

Wat een prachtig werk
ook ik heb snel even doorgeklikt naar je site en het heeft me aangenaam verrast. Je kan er echt wel wat van ik doe je het helemaal niet na hoor.

Hij mag dan een beetje in een speciala pose getekend zijn, door die lichtvlek in zijn ogen kijkt hij je toch nog aan vind ik

Nienkeee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:15

Sunshine! =D
Oh echt geweldig die tekening! Ben er superblij mee! =D

Het is ook wel echt Sunshine, een paardje wat nergens bang voor is, supertrots maar toch ook wel een beetje ondeugend =P

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:24

Wat een mooi resultaat, zeg! Heb even in Whoopietjuh's profiel naar de originele foto gekeken, en vind hem toch erg mooi gelukt!

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:51

Lastig te tekenen houding zeg! Zelf zou ik bij een portret altijd iets meer van het hoofd willen laten zien, maar dit is ook weer een uitdaging. Op je site zie ik dat je er met potlood werkt. Heb je ook voorbeelden van ander materiaal?(nieuwschierig)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 08:14

Bedankt voor de complimentjes allemaal!
Oneilltje: Ik werk voor m´n opdrachten alleen nog met potlood. Ik ben nu wel een beetje aan het experimenteren met ander materiaal, maar dat is alleen nog maar oefenen om door te krijgen hoe het werkt. Op mijn site kun je al wel een pastelwerkje vinden, onder kopje ´pastelwerk´links in beeld. Imiddels heb ik er al wel meer mee gemaakt, maar dat is toch voornamelijk oefenen wat voor effecten je ermee kan krijgen.
Ik ben nu net gisteren begonnen aan een schilderij op doek met acrylverf. Het zal nog wel even duren voor hij klaar is, maar ik vind het nu al erg leuk materiaal om mee te werken.

KimbeerlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:45

wow heel erg mooi gedaan

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:52

Hij is echt prachtig! Hij kan zo van het blad draven. En echt, ik zie die beentjes echt bewegen.. Hij is echt ontzettend.. Ben ook super jaloers op die manen en staart! En die appeltjes zien er echt zoo echt uit.. Ja sorry.. Maar hij is zoo mooi!