[Tek] Tekeningen uit de oude doos...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Remy

[Tek] Tekeningen uit de oude doos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 18:24

... of moet ik zeggen: van een oude doos ...

Vandaag op het zoldertje wat zitten snuffelen tussen oude spulletjes. En daar stond ook een kistje met daarin tekeningen en schilderijen die ik gemaakt heb toen ik nog bij pappie en mammie woonde Ik was toen 15-16 jaar

Het leek me wel grappig om er een paar met jullie te delen, ik was toen net begonnen met andere materialen dan alleen potlood.

Mijn eerste paardjes in pastel (beetje statisch stelletje ):
Afbeelding
Twee pastels van katten (moest ik even afstoffen en zijn op sommige plaatsen een beetje vervaagd):
AfbeeldingAfbeelding

Mijn eerste paard in olieverf:
Afbeelding

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:41

Mooi hoor ! Ik ben nu ook 16, en ik bak er niks van. Fotografeer liever.

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:04

Pastels even afstoffen?
Hihi maar zekers leuk werk, lijkt me stik leuk omdat terug te vinden .

Ik vind je witte kat prachtig... Vooral die uitdrukking op t gezichtje: poeh ik moet poseren!
T paardje in olieverf kijkt zó vriendelijk, dat maakt gewoon heel t schilderij ontzettend mooi...

Dusse: oefening baart echt kunst?
*gaat snel verder oefenen!*

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:05

woaw, super!

Remy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:10

Naomi21 schreef:
Dusse: oefening baart echt kunst?
*gaat snel verder oefenen!*

Grappenmaker... alsof jij nog niet hartstikke goed bent .

Ik zou er van jou ook wel een paar van "vroeger" willen zien, heb je er niet toevallig een paar in een kastje liggen? Ik durf het toch ook?

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:23

Remy schreef:

Ik zou er van jou ook wel een paar van "vroeger" willen zien, heb je er niet toevallig een paar in een kastje liggen? Ik durf het toch ook?

Zeg!!
Misbruik maken van privéinfo!

Wie weet... ooit...
Als ik t geduld heb gehad om mijn scanner schoon te maken

IcePrincess

Re: [Tek] Tekeningen uit de oude doos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:07

die rooie kat is echt geweldig lelijk!
Die witte daarentegen is echt super! en dan zet je ze ook nog eens naast elkaar .
Die witte zou ik zo aan de muut hangen, echt super!

Die stijl van die eerste met die paarden vind ik ook wel heel erg leuk, doet me denken aan van die oude boereprentjes, die veel op koekblikken en dat soort dingen vind.

En die olie, ach, iedereen die met olieverf overwegkan heb ik veel bewondering voor, zeker als je eerste er zo uitziet (heb je ook nog schilderijen van nu?)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 20:23

IcePrincess schreef:
die rooie kat is echt geweldig lelijk!
Die witte daarentegen is echt super! en dan zet je ze ook nog eens naast elkaar .

Erg hè Ik ken geen schaamte. Ach, zo kun je tenminste zien dat je toch echt moet oefenen om jezelf en je vaardigheid met materiaal te ontwikkelen.

Olieverf heb ik niet zo heel erg veel gebruikt, dat vergt zoveel ruimte waar je moet kunnen werken (zonder anderen die zich storen aan de terpentijn geurtjes en verftroep). Ik heb er wel een paar nog gemaakt, ook in acryl, maar die heb ik weggegeven. En toen had ik nog geen digi om ze eerst te fotograferen

In mijn "donkere" periode heb ik toen nog een hele serie vrouwen met lang zwart haar en kattenogen gemaakt in acryl.

Recentelijk heb ik geen schilderijen meer gemaakt. Heb zelfs afgelopen najaar het pastel en potloodtekenen weer opgepakt na een pauze van zeker 10 jaar.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:50

eigenlijk zou iedereen een keer van dit soort tekeningen moeten plaatsen, dat is goed voor het doorzettingsvermogen. Alhoewel ik deze al heel erg mooi vind, een stuk mooier dan mijn werk, vooral die witte poes en die paardjes hebben ook wel wat, ze zijn mooi, inderdaad wat iceprincess al zegt, oude boerenprentjes op koekblikken en beschuitbussen.
leuk om dat van vroeger terug te vinden, ga mijn werk ook maar zorgvuldig bewaren voor over een jaar of wat, om ze terug te vinden...

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:22

Ik vond net ook tekenigen van 4 jaar terug whaha lach wekkend, wat mooi zeg wat jij toen al maakte, die olieverf vind ik al heel mooi, mijn eerste schilderij was niet zo mooi hoor!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:24

ziet er netjes uit hoor, met name die katten echt schitterend

groetjes

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:01

Ik vind het erg mooi, doe het je niet na.
Vind vooral die eerste paardjes in pastel erg mooi; hebben wel wat.

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:16

Leuk hoor. Natuurlijk zit je niet op kritisch commentaar hierover te wachten. Misschien idee voor een centraal topic hier? `uit de oude doos`??? Of iets anders?
Het zou wel leuk zijn als hier ook een centraal topic te vinden was op uit de kunst.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:21

Ik denk dat dat wel een leuk idee is, onneiltje79. Als er in ieder geval genoeg animo voor is en het gewaardeerd wordt door het moderatorteam. Als je dit serieus wil indienen zou ik dan maar gewoon een PB'tje sturen.

Mij lijkt het in ieder geval wel wat.

SofieBeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:47

Ik vind ze heel leuk, zeker de gezichtsuitdrukking van die witte kat zoals Naomi21 al zei

ik heb direct op de link in je onderschrift geklikt maar je foto's op de site zijn kruisjes

lijkt me ook wel wat zo'n centraal topic

Remy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 20:55

Paljassofie schreef:
Ik vind ze heel leuk, zeker de gezichtsuitdrukking van die witte kat zoals Naomi21 al zei

ik heb direct op de link in je onderschrift geklikt maar je foto's op de site zijn kruisjes

lijkt me ook wel wat zo'n centraal topic

Waarom heeft iedereen het over die witte kat? Het is een grijze kat!

Paljassofie: freewebs heeft af en toe wat kuren, maar ik heb het net geprobeerd en bij mij deed hij het wel.
Hoewel er wel een heeeeele grote advertentie verschijnt, waar je moet skippen (laatste maand is mijn site tamelijk vaak bezocht zodat de bandbreedte telkens na 2 weken al op is)

Zal toch maar eens overwegen om wat webspace en bijbehorende bandbreedte te kopen...

Centraal topic vind ik een geweldig idee! ..

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 07:18

Jaaaaa centraal topic!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 07:26

Dat topic is er geweest, een "van toen tot nu" topic een eeuwigheid geleden, ik ga even kijken of dat nog ergens boven water te krijgen is. Daarin hebben toen veel mensen een "van toen tot nu" tijdslijn van werken geplaatst, dat was echt geweldig, en inderdaad zéér motiverend om te zien hoe de uitblinkers ook maar ooit gewoon ergens begonnen zijn.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:38

Omdat het om een erg oud topic gaat, gaat hier een slotje op. :)