[Foto] Regenboog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

[Foto] Regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 13:43

Ik ben geen top fotograaf. Hoef het ook niet te zijn, maar vond deze regenboog echt té fantastisch!

Afbeelding

Afbeelding

Snel gemaakt voordat ik de trein moest halen, had geen tijd om hem er helemaal op te zetten!

Ik houd van regenbogen

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:58

de regenboog is mooi maar de foto's vind ik niks.
Geen mooie omgeving en een hoop storende objecten. Let er volgende keer op dat je de horizon recht houd

FrontC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:34

'k Ga mee met Quarterh0rse. Fotografeer nooit vanuit de schaduw in de zon, let inderdaad op je horizon en enfin, de rest is eigelijk al gezegd.
Erg jammer van de mooie regenboog!

Loesss

Re: [Foto] Regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 16:36

Josa schreef:
Ik ben geen top fotograaf. Hoef het ook niet te zijn, maar vond deze regenboog echt té fantastisch!

http://www.mijnalbum.nl/Foto=OPGCGTXS

http://www.mijnalbum.nl/Foto=JKUOSF36

Snel gemaakt voordat ik de trein moest halen, had geen tijd om hem er helemaal op te zetten!

Ik houd van regenbogen

En heb sowieso ook totaal geen affiniteit met fotograferen, vond hem alleen zo mooi!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-04-06 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten.

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:40

Ik vind hem ook wel mooi.

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:13

Dit vind ik dus zo jammer. Dit soort topics haalt de kwaliteit van UK naar beneden. No offense tegen de TS alleen, maar in het algemeen.

Nu ontopic: De foto's hebben niets bijzonders. Als je er de tijd niet voor hebt genomen en je best er niet op hebt gedaan om de regenboog zo mooi mogelijk op de foto te zetten, waarom plaats je hem dan hier ? Niet om banketstaaf te zijn hoor, maar ik open dit topic en ik denk van: komt een mooie foto van de regenboog. En dan krijg je zoiets. Je zegt zelf: even snel gedaan omdat ik de trein moest halen. Tsjah, vind je dan zelf dat ze UK-waardig zijn ?

Maargoed. Ik hou ook van regenbogen !

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:15

Leuke foto's, maar ga wel met Quaterhorse mee
Toch zijn de foto's wel grappig en een mooie regenboog!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:55

UK --> CB.

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:00

Okay hier zal het probleem dus duidelijk zitten.

Het spijt me heel erg, maar voor mij is absoluut niet duidelijk wat tegenwoordig waar moet. Eerst was crea bea juist voor het commentaar op foto technische dingen en was daar fotofun voor. Nu is dat dan ineens weer dat hij bij crea bea had gemoeten. Wat is fotofun dan?

Sorry. Het was totaal niet als artisitke foto bedoeld. Alhoewel ik een regenboog al genoeg kunst van de natuur vind...

Sunrise_

Re: [Foto] Regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:01

mooie regenboog hoor! Gewoon veel oefenen met het fotograveren, dan gaat het vanzelf beter .

@ RoWyGo: Ik snap wel wat je bedoeld, maar ik vind het een beetje banketstaaf overkomen. Net alsof alleen de allerbeste en scherpste foto's hier geplaatst mogen worden. Niet aanvallend bedoeld, maar ik ben zelf ook geen topfotograaf, maar ik vind het ook leuk om foto's te maken en hier neer te zetten .

MoonWencke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:06

Op zich vind ik het best mooie foto's Niet bepaald om de
regenboog goed naar voren te halen, maar daar ging het ook niet
om

Die regenboog was idd wel erg gaaf! Ik heb hem ook op de
foto gezet (zat ong. in Tilburg op dat moment; zie topic onderschrift)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:50

Fotofun is verdwenen omdat het forum niet goed uit de verf kwam, er werden veel topics geplaatst die niet de bedoeling waren. Meer foto's met een mobieltje gemaakt, of lol met een lepel foto, leuke foto's uit je privé-omgeving. Gezien dat niet de bedoeling was, is het verdwenen. Zowel op CB als op UK is het de bedoeling dat er meer creatieve foto's geplaatst worden, waar er gelet wordt op de achtergrond, compositie, scherpte etc. etc.

Ik begreep uit jouw posts dat het jou dus niet echt om een supergoede creatieve foto te maken ging, maar om een foto van een mooi verschijnsel te maken is, daarom denk ik dat het beter op zijn plaats is op CB.

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 15:42

Okido!

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:37

Nou, ik vind het geen super fotoos,niet echt mooi.
Maar ze zegt zelf al; snel voor de trein te halen. Dan ga je niet helemaal een goed plekje zoeken, en helemal netjes op schaduwen letten.
Ze vind hem zelf fantastisch, nou dat kan. Ik vind het mooi, niet super.
Veel plezier met je fotoos

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:30

Na overleg met Maya alsnog een slotje. Uk is niet bedoeld als vervanger van FF, maar CB ook niet. Op beide forums kunnen foto's geplaatst worden, maar enkel als daar over nagedacht is en mensen commentaar willen op de manier dat de foto's gemaakt zijn (compositie / belichting /etc) en niet enkel op het onderwerp van de foto.

Daarom hier alsnog een slotje.