[tek] Voor NinaTijger en Aquarel schilderijtje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

[tek] Voor NinaTijger en Aquarel schilderijtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 18:03

Afbeelding

Op A3 met gewoon potlood (Ojaa, het is op grof gekorreld papier of zoiets) Ik kan eigenlijk alleen maar paarden met het hoofd naar links maken en de springende is met het hoofd naar rechts dta vind ik heel knap, want ik teken ook nooit springende paarden en al helemaal nooit ruiter

Afbeelding

En mijn eerste aquarel !!!! Ik ben er best trots op
hij is op een half A4'tje met aquarel verf

Iemand tips of opmerkingen?
Commentaar graag onderbouwt

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:14

Je aquarelschilderijtje vind ik erg leuk. Vooral de schaduwen en het paardenlichaam zijn heel mooi gelukt. Misschien zou je de lucht nog kunnen uitwerken en probeer voor de volgende keer de omhoogwijzende spijlen van het hek ook recht omhoog te maken. De bomen zijn ook goed gelukt. Ik heb zelf nog nooit met aquarelverf gewerkt, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Je tekening vind ik ook mooi. Het hoofdje lijkt naar mijn idee wat opelkaar gedrukt en er zitten veel harde lijnen. Ook lijkt het rechter oog wat te groot, maar er zit wel mooie diepte in.
Het springende paardje is leuk, maar klopt volgens mij nog niet helemaal. Ook lijkt hij een beetje slordig, maar hij is ook wel klein volgens mij dus details is moeilijk. Het ruitertje lijkt ook te groot voor de pony, maar dat kan in het echt ook zo zijn en ik weet uit ervaring dat dat snel zo lijkt als je tekent.

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:30

Mooi zeg die eerste

CarpeDiem_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:04

Fenn schreef:
Je aquarelschilderijtje vind ik erg leuk. Vooral de schaduwen en het paardenlichaam zijn heel mooi gelukt. Misschien zou je de lucht nog kunnen uitwerken en probeer voor de volgende keer de omhoogwijzende spijlen van het hek ook recht omhoog te maken. De bomen zijn ook goed gelukt. Ik heb zelf nog nooit met aquarelverf gewerkt, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Je tekening vind ik ook mooi. Het hoofdje lijkt naar mijn idee wat opelkaar gedrukt en er zitten veel harde lijnen. Ook lijkt het rechter oog wat te groot, maar er zit wel mooie diepte in.
Het springende paardje is leuk, maar klopt volgens mij nog niet helemaal. Ook lijkt hij een beetje slordig, maar hij is ook wel klein volgens mij dus details is moeilijk. Het ruitertje lijkt ook te groot voor de pony, maar dat kan in het echt ook zo zijn en ik weet uit ervaring dat dat snel zo lijkt als je tekent.

haha ik ben niet te groot hoor
Afbeelding

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:10

Leuk hoor! Dat pastel is erg goed gelukt! ga zo door

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 16:15

pastel? De eerste is potlood en de tweede aquarel

Je bedoelde zeker aquarel typfoutje ofzo?