[SCH] *Schaamt. Maargoed. Aquarelvis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

[SCH] *Schaamt. Maargoed. Aquarelvis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 17:44

*schaamt. Ik kan dit écht niet. Maar ik zat me te vervelen.. en ik had die mooie vlinder gezien van iemand anders hier op UK, dus ik dacht, ik ga proberen ook iets te maken met aquarelpotloden. Dus, Mariëtje ging aan de slag, en na een half uur had ik dit. Geef me ALSJEBLIEFT tips over wat ik beter kan doen, want zelf vind ik het eigenlijk een beetje bagger geworden.

Afbeelding
Voordat ik begon met het water.

Afbeelding
En na. Door al dat water ging het papier stom doen. wist ik wel, het was ook gewoon printerpapier, maar had geen goed papier in huis.

Nee, mijn conclusie is:

Óf ik oefen nog een jaar, en dán plaats ik weer wat, óf ik stop er meteen mee [ wil jullie niet terroriseren ] en ga vrolijk verder met fotograferen, en schilderen met gewone verf.

Wat vinden jullie ? En gráág tips, want dit lijkt nergens op, toch ?

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:45

Niet meteen eisen stellen aan je werk.

Heb gewoon plezier in wat je maakt, en dat heb je, gezien de kleuren, wel!

Mucchio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:46

ik vind hem echt super mooi
ga zo door !

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 17:49

Paraat schreef:
Niet meteen eisen stellen aan je werk.

Heb gewoon plezier in wat je maakt, en dat heb je, gezien de kleuren, wel!

HAHA ja, ik heb zeker plezier, ik lig in een deuk om hoe kinderlijk die is geworden. Ik weet dat ik niet meteen eisen moet stellen, maar toch. Als zestienjarige moet ik toch wel iets beters kunnen produceren vind ik. Mijn andere schilderijen vind ik zelf wél mooi!

Niemand heeft die ooit gezien, té persoonlijk.. en vet luguber

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:02

Jet, ik heb het al gezegd, hij is leuk
Koop lekker aquarellpapier en leer het 'opplakken' zodat het niet van die 'bobbels' geeft. Verder gewoon lekker blijven voort doen. En zolang je er plezier in hebt is alles mooi!

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:41

ik vind hem wel heel mooi hoor.
Ga gewoon lekker dooroefenen, je hebt het in huis.

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:19

ik vind hem wel heel leuk hoor

DianneM

Re: [SCH] *Schaamt. Maargoed. Aquarelvis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:24

Tip 1: Koop vrij glad aquarelpapier, het is niet zo heel erg duur als je het in de aanbieding koopt. Aquarelpapier met bobbeltjes is een beetje lastig met potloden. (rond de 3 à 5 euro heb je 20 vel A4 formaat)

Tip 2: Koop ook meteen een rol spanband voor aquarellen. (5 euro voor een gigantische rol)

Tip 3: Bij de gamma hebben ze gratis resthout, kijk eens of daar een stukje watervast multiplex in zit, gebruik geen gelakt of gefineerd hout, want dat houdt geen water vast. (gratis)

Voor minder als 10 euro heb je je aquarel-uitzet compleet

Het spannen van je papier is ook vrij simpel. Maak eerst je houten plankje goed schoon, goed schrobben, zodat er geen geel meer vanaf komt. Daarna je plankje goed nat maken. Je aquarelpapier onderdompelen, zodat het goed nat is. Leg dit op de natte plek op het plankje. Strijk de luchtbellen eruit met een zacht sponsje. Dep het overtollige water weg met de spons. leg het aquarelspanband half over het papier, half op het hout. Strijk hier met je hand ook de luchtbellen onderuit. Laat het papier goed drogen en begin pas als het goed droog is geworden.

Eventueel wil ik ook wel een fotopresentatie maken als daar interesse voor is.

Verder vind ik de kleuren heel mooi geworden! Misschien kan je nog iets meer diepte erin krijgen door wat schaduwen te maken onder de vinnen.. Dat kan met aquarelpotlood heel makkelijk, nog een keer eroverheen tekenen en weer een wassing doen. Ik vind niet dat je moet stoppen hoor, ben benieuwd naar meer

En bedankt dat je geïnspireerd raakte door mijn vlinder, dat vind ik een heel groot compliment!

Groetjes Dianne

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 08:20

Teuntje111 schreef:
Tip 1: Koop vrij glad aquarelpapier, het is niet zo heel erg duur als je het in de aanbieding koopt. Aquarelpapier met bobbeltjes is een beetje lastig met potloden. (rond de 3 à 5 euro heb je 20 vel A4 formaat)

Tip 2: Koop ook meteen een rol spanband voor aquarellen. (5 euro voor een gigantische rol)

Tip 3: Bij de gamma hebben ze gratis resthout, kijk eens of daar een stukje watervast multiplex in zit, gebruik geen gelakt of gefineerd hout, want dat houdt geen water vast. (gratis)

Voor minder als 10 euro heb je je aquarel-uitzet compleet

Het spannen van je papier is ook vrij simpel. Maak eerst je houten plankje goed schoon, goed schrobben, zodat er geen geel meer vanaf komt. Daarna je plankje goed nat maken. Je aquarelpapier onderdompelen, zodat het goed nat is. Leg dit op de natte plek op het plankje. Strijk de luchtbellen eruit met een zacht sponsje. Dep het overtollige water weg met de spons. leg het aquarelspanband half over het papier, half op het hout. Strijk hier met je hand ook de luchtbellen onderuit. Laat het papier goed drogen en begin pas als het goed droog is geworden.

Eventueel wil ik ook wel een fotopresentatie maken als daar interesse voor is.

Verder vind ik de kleuren heel mooi geworden! Misschien kan je nog iets meer diepte erin krijgen door wat schaduwen te maken onder de vinnen.. Dat kan met aquarelpotlood heel makkelijk, nog een keer eroverheen tekenen en weer een wassing doen. Ik vind niet dat je moet stoppen hoor, ben benieuwd naar meer

En bedankt dat je geïnspireerd raakte door mijn vlinder, dat vind ik een heel groot compliment!

Groetjes Dianne

WOW dankje, hier kan ik écht wat mee ! Hmm misschien ga ik het nog wel proberen ook ! Als ik ziek ben zit ik me vaak te vervelen ! Dus ik zal eens kijken Maar ik dacht, om nou gelijk voor mijn eerste probeersel allemaal spullen te kopen. Maargoed.

Heel erg bedankt voor je tips enzo, daar heb ik écht wat aan !

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:05

de kleuren vielen mij ook meteen op, die zijn echt mooi geworden alleen die zoemba lip van de vis...

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:18

Ik vindt hem hartstikke leuk! Dit kan een kleuter echt niet doen hoor! Knap

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:33

Ik vind hem ook heel erg leuk. vooral de mooie kleuren

Larish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:34

Hahahah hij lijkt niet eens op een tiet. ohnee het is toch een vis geworden.

Nou ik vind hem toch wel goed gelukt hoor! Het is ook veel moeilijker dan de meeste mensen denken. Had je dit trouwens wel met echte aquarel potloden gedaan? In de hobbywinkel kun je gewoon aquarel papier kopen

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:26

Waarom post je dit als je het zelf nergens op vind lijken? Als je het zelf al bagger vind kan je zelf genoeg dingen bedenken die je anders moet doen voordat je iets op bokt plaatst.

Paar tips:
- kijk kritisch naar je eigen werk en verbind daar consequenties aan. Als je ergens niet tevreden over ben probeer het dan nog een keer ipv het online te zetten. Vergeleken met je foto's is dit gewoon niets.
- gebruik goed materiaal, met water werken op printerpapier is vragen om moeilijkheden.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:28

Zet er niet bij *schaamt* joh! Ben trots op je eigen werk, zo stamp je jezelf alleen maar de grond in! Heb zelfvertrouwen!
Ik vind het kleurgebruik erg leuk en flitsend, zoiets zou een kind denk ik ook erg leuk vinden in een schilderijtje hoor!
Met zon serie op de muur met allemaal verschillende kleuren visjes... ideetje?

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:20

Ik vind hem wel goed gelukt hoor, vooral de kleuren bedenk me opeens dat ik ook nog van die potloden heb liggen.
Ik heb dan we de gebruikszaamweizing gelezen maar snap er nog niet veel van, je moet dus eerst tekenen en dan met een kwastje eroverheen gaan met water ofzo?
Want ik heb al wat geprobeerd bv met een plantenspuit maar dan gebeurde er niks en met kwastje erover lukte ook niet echt

Moirsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:52

Mazzel dat het geen 1 april was want ik had je gebant Hoe durf je... een tekening lelijk tevinden terwijl hij mooier is dan mijne...

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:40

Ellende schreef:
Waarom post je dit als je het zelf nergens op vind lijken? Als je het zelf al bagger vind kan je zelf genoeg dingen bedenken die je anders moet doen voordat je iets op bokt plaatst.
Ik kan dat zelf niet bedenken wat ik weet niets van aquarelleren af. Ik vraag hier op tips en commentaar.

Paar tips:
- kijk kritisch naar je eigen werk en verbind daar consequenties aan. Als je ergens niet tevreden over ben probeer het dan nog een keer ipv het online te zetten. Vergeleken met je foto's is dit gewoon niets.
- gebruik goed materiaal, met water werken op printerpapier is vragen om moeilijkheden. Ik ga toch niet, de eerste keer dat ik het probeer meteen al allemaal spullen kopen. En nee, óók geen speciaal papier. Gewoonweg omdat ik zoiezo geen winkel in de buurt heb die dat verkoopt, dan moet ik een dorp verder fietsen, en ik mag geen inspanning leveren door mijn ziekte nu. En omdat ik het onzin vind om voor een keertje proberen gelijk spullen te kópen.

Verder bedankt allemaal !

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:20

Dit is de eerste keer dat je wat probeert en je zegt dat je er een half uurtje over gedaan hebt.. wat ik probeer te zeggen is dat je veel meer hebt aan tips en commentaar als die komen op iets waar je zelf tevreden over ben. Op dit moment krijg je waarschijnlijk heel veel dingen te horen die je zelf ook al wist, anders zou je hem niet bagger vinden en je ervoor te schamen.

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:46

Zo zag mijn eerste Aquarel er niet uit! Veel lelijker!
Ik vind deze wel mooi hoor, ik vind hem wel grappig.
Heb zelf ook dat papierprobleem. Haha

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:53

nog een tip voor het papierprobleem wat bobbeld. Geen zin om te spannen, dan kan je ook heel goedkope kartonachtige doeken halen bij een winkel als de action ofzo. Bobbelt ook niet, maar het is wel (degene die ik heb) vrij grof, dus dat moet je mooi vinden. Voor echte portretten of heel profesioneel werk is het waarschijnlijk niet goed genoeg, maar het werkt wel fijn.

Mzz_emmatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:24

Ik vind de tekening met water er al een stuk leuker uit zien hoor.
Wat ik je zou advieseren is niet te strak met de kleuren te werken,
de kleuren hoeven niet per se naast elkaar te liggen zeg maar..
Ze kunnen ook wat over elkaar heen of wat brutaler.
Probeer gewoon een beetje 'nonchalant' te doen.
Ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen..
Maar gewoon durven en proberen.
Succes!

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 15:42

Bedankt voor de reacties en tips allemaal ! Ik ga het morgen nog eens proberen denk ik

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 06:28

Mooie kleuren, maar ik zou het copyright-teken in je handtekening weg houden.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 06:38

Och, voor een eerste keer... Ik wil er zelf ook nog eens ooit aan beginnen, maar ik krijg van iedereen te horen dat het heel moeilijk is. Dat iets niet naar je zin is wilt toch niet meteen zeggen dat je het niet kunt plaatsen voor tips? Ik heb ook wel eens een tekening geplaatst die niet naar mijn zin was, alleen zag ik niet wát ik miste. Of foto's die niet scherp waren... Toen heb ik ook héle zinnige reacties gekregen. Ik geef TS ook groot gelijk om niet meteen aquarelpapier te kopen, zou ik ook niet doen. Ik heb geloof ik nog ergens wat liggen, van mijn tante gekregen... Maar anders probeer ik 't wsn ook met printpapier.

Net zoals hier TS van teuntje111...

Ik ben overigens voor een foto-presentatie

Zoals ik al zei, ik moet ook nog ooit eens een keer beginnen dus echt tips heb ik niet. Ik vind het kleurgebruik in elk geval wel mooi Alleen de overgang met het paars vind ik erg hard. En de tekening, maar ach