[tek] Lucky

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi21

[tek] Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 16:18

De nr8 van de lijst is af .
Deze keer een portretje van Lucky!

De scan is een beetje 'lelijk', let niet op t zwarte randje.. Mijn scanner vertikte het dit maal om de hele tekening te scannen dus ik moest er iets opleggen om hem wijs te maken dat er meer te scannen viel .
Iemand die weet hoe ik dat soort scanner-trubbels oplos?

A4formaat met pastelpotloden. Kwaliteitsvermindering door scannen/uploaden/verkleinen enz .

Afbeelding

de foto:

Afbeelding

Tips zijn altijd welkom! Tussendoor stoom ik door naar de nr9 van de lijst

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:20

wat Mooi!!!! alleen vind ik die haartje op zijn neus niet zo mooi, op zijn hasl juist wel~!

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:27

Wauw !! weer een hele mooie!

pAardenMeiid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:36

Super! geweldig mooi weer!

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:38

wauw prachtig!! geen commentaar!!

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:01

Schitterende tekening, hij spat van het papier af! De neus vind ik het mooiste onderdeel van je tekening!

Niets meer te zeggen, behalve dan dit: PRACHTIG!!
Je kunt er echt trots op zijn! Petje af! ik vind de tekening zó veel mooier dan de foto...

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:02

Wauw wat ontzettend mooi!!
Echt prachtig!!

poema

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:07

echt ontzettend mooi!
Ik vind soms het lichtere (spieren, botten glans) net iets te overdreven.
Maar hij is veel gedetaileerder dan op de foto, echt knap!

EvelijnS

Re: [tek] Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:18

Wauw, super!
Ik heb het gevoel dat je ineens een heel andere stijl gebruikt, maar wel een erg mooie stijl!

Remy

Re: [tek] Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:26

Zoals je al weet: ik vind hem prachtig ! Hij heeft dezelfde lieve uitstraling als op de foto en je hebt de details zoals neusje, oogje en haren echt heel mooi tot leven gebracht Die zijdeachtige, fluwelen glans is ondertussen een echt Naomi-kenmerk geworden :0

Weer ben je er in geslaagd om met een moeilijke foto een heeeeel mooi kunstwerkje te creëren

Op naar de volgende

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:53

Hij is mooi! Echt heel veel detail is erin! Mijn complimenten. Alleen vind ik de 'haartjes' geen haartjes zijn. Het zijn eerder vlekken die dan weer iets te overdreven zijn. Komt erg onnatuurlijk over. Maar voor de rest is hij knap.

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 19:20

Hoihoi, alweer een paar berichtjes!

De reacties vallen me nog mee eigenlijk, ik was zelf niet helemaal tevreden met het eindresultaat maar ik zie dat t nog wel een beetje meevalt, phew!

Dat overdrevene klopt wel een beetje denk ik, maar t zal ook wel in de kleur zitten?
Bedoelen jullie met 'haartjes' nu de maantop of de vacht?
De maantop is iid wat sterk geblinged, maar dat vond ik wel leuk. Voor een keertje mag t hé?

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:32

GEWELDIG MOOI !

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:08

Eigenlijk vind ik hem juist weer wat minder , je kan veeeeel beter!
Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik zou hem bijna echt lelijk vinden , enige tip die ik erbij kan geven is meer denken en minder kijken, je tekent nu precies wat er op de foto staat, maar wat op een foto staat is op een tekening niet altijd kloppend of even mooi. (bijv. de nek doortrekken en iets anders plaatsen, niet flitslicht tekenen maar natuurlijk licht zelf invullen, dat soort kleine dingetjes.

En nu gaat iedereen me vast weer gemeen en stom vinden, laat je boze pb's bij jezelf, Naomi weet dat ik het goed bedoel (toch? )

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 08:31

IcePrincess: hihi owh foei wat zeg je nu toch weer?

Ik geef je gelijk hoor , ben zelf ook niet zo tevreden over deze..
Echt lelijk zou ik nou ook weer niet willen zeggen maar de beste is t bij lange na niet.. Weet niet waarom, t wilde ff niet zo lekker..
Maar na 3 weken prutsen heb ik hem hiermee maar opgegeven, t paardje heeft nu iig die lievige uitstraling die ik op de foto zie .
Ik zie nu ook even geen verschillen meer, kan dit paardje dromen!
Mischien heb ik wel even meer inspiratie voor katten?

Van mij geen boze Pbs hoor, een eerlijke en onderbouwde mening mag van mij direct geuit worden, hopelijk zien de andere bokkertjes dat ook zo

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:26

Ik vind hem minder. Ik heb zeker betere van je gezien. Het is ook geen geschikte foto om na te tekenen. Je had ofwel meerdere foto's moeten combineren of een andere moeten kiezen. Nu heb je jezelf onnodig voor een blok gewerkt, en in die zin sluit ik me aan bij wat IcePrincess al gezegd heeft.

Toch vind ik dat je een bizar, bijna overdreven stijl hebt (het is niet mijn smaak, maar dat wist je al) Doorgaans als je zelf al het idee hebt: hier is iets mis mee, mist er inderdaad iets... jammerlijk begin ik dan meestal helemaal opnieuw... en als ik het niet doe blijft het toch knagen. Luister daar dus naar, is mijn advies.

Voorts vind ik hem ook wat te bruin. Er zitten nauwelijks nuances in waardoor hij bijna als een tekenfilm-paard oogt. Toch vind ik de techniek die je gebruikt hebt en de stijl die je gebruikt erg goed, maar durf vooral wat minder naar de foto te kijken en meer naar je gevoel te luisteren.

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 13:29

@Josav: hihi een tekenfilmpaard, dat was idd de bedoeling niet!
Dit is eigenlijk ook al een 2e versie, ik ben gestopt met een eerdere omdat ik dat helemaal nergens naar toe vond gaan . Ook voor t eerst dat ik er zo tegenaan liep dat het 'maar niet wilde lukken' ...
Wrs is de foto idd ook niet zo goed gekozen, t was de uitstraling van t paardje dat ik zo aansprekend vond aan dit plaatje.
De afwerking van de hals (in zo'n hoekje) vind ik zelf ook ronduit slecht, maar de inspiratie was echt op, durfde er niets meer bij te verzinnen..
Wat mij betreft is een dergelijke afwerking van de hals eens maar nooit meer!
Wie weet had ik deze tekening beter even opzij kunnen gooien maar das ook weer niet prettig voor de opdrachtgever leek mij .
Ach en mijn 'stijl', misschien is die idd wel aan de 'aparte' kant maar ik heb dr wel lol mee, smaken verschillen inderdaad .

Ik ben maar even een tekendagje-vrij aan t houden, even weer frisse moed opdoen . Hopelijk wordt de volgende opdracht toch weer 'beter'.
Iig mijn dank voor de tips!