[Verhaal] Sneeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ookami

[Verhaal] Sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 20:11

Het word dan wel were lente, toch nog even dit verhaal Het gaat misschien wel een beetje over mij, omdat ik de sneeuw haat sinds Lou dood is. Soms zou het heerlijk zijn, om de tijd terug te kunnen draaien of alle sneeuw te doen smelten.

Bij een grote kastanjeboom stond een eenzame gestalte die voor zich uit staarde. Het licht van de maan weerkaatste in de tranen die over haar wangen rolden.
Rond haar dwarrelden sneeuwvlokken, als fladderende vlinders. Het was doodstil; geen takje kraakte, geen blaadje ritselde.
De natuur sliep. Het leek wel alsof alles het meisje rust wilde gunnen, haar alleen wilde laten met haar verdriet.
De muur van stilte werd doorbroken door een luide schreeuw, een schreeuw van pijn. Het meisje liet zich op de knieën vallen en richtte zich tot de maan.
Waarom leek de sneeuw zo vrolijk? Waarom scheen de maan zo vredig?
Er was zoveel veranderd, en toch was deze nacht exact zoals de vorige. Negeerde de natuur de gebeurtenissen van die dag? Of was alles alweer vergeten?
Kwaad als ze was, stampte het meisje de sneeuw aan flarden. Geen vlokje zou er overleven, geen ijspegel zou het daglicht zien!
Maar diep vanbinnen wist zij ook wel dat het onmogelijk was. Diep vanbinnen wist zij ook wel dat het geen zin meer had.
De tijd draai je niet terug, de natuur kan je niet overwinnen.

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:16

mooi!
moest soms wat zinnen overnieuw lezen, maar mooi verhaal!

Ookami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 20:19

Bedankt ^^
Welke zinnen waren de moeilijke zinnen?

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:22

Wauw mooi verhaal zeg!! Toppie!

Mag ik vragen wie Lou is?

Ookami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 20:30

Dankjewel ^^
Lou was mijn konijn Maar hij was speciaal voor mij, omdat hij de enige was van een nestje van 6 die een darmziekte heeft overleefd. We hebben hen medicijnen moeten geven en drinken in het mondje spuiten, en dan krijg je er wel een hechte band mee Daarna heeft hij ook nog een lange tijd binnen gezeten, omdat hij een mannetje was en dus gecastreerd moest worden voor hij bij de rest mocht. Hij is op 14/02/06 gestorven aan een longontsteking, door de sneeuw

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:14

Het leek wel alsof alles het meisje rust wilde gunnen, haar alleen wilde laten met haar verdriet

deze, maar denk dat t vooral aan mij ligt (en dat t avond is) want ik las elke keer over "alles" heen en dan wordt de zin erg onduidelijk

Ookami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 14:56

Inderdaad
Maar ach, het is inderdaad ene beteje een lang zin.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:27

Ik vind het echt een prachtig verhaal, het lijkt net als over elke zin echt superlang is nagedacht, alles klopt gewoon

Ookami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 15:31

Bedankt
Ik heb wel nagedacht over welke woorden ik zou gebruiken en veel zinnen herschreven, maar om nu te zeggen dat alles klopt