[ged] ik kan het niet verwerken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Buddha

[ged] ik kan het niet verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 19:52

Ok jullie zullen wel denken komt ze weer met een vaag gedicht, maar ik voel me nou eenmaal zo. Ik heb het zo moeilijk met vroeger de laatste tijd, kan het n iet achter me laten. Daar slaat dit gedicht ook op. Valt weinig aan te veranderen , zo voel ik het. Toch zijn tips en vooral je mening erg welkom!!!

Ik snap het niet ik leef zo fijn
Maar ik kan het maar niet loslaten
Mijn verdriet en al die pijn

Niemand die het weet
Niemand die het snapt
Iedereen die steeds vergeet
Ik ben niet zomaar ‘opgelapt’

Want van buiten ben ik genezen
Geen wonden, en geen enkele snee
Ik dacht ik ben herrezen
Ik leef niet meer in die donkere zee

Maar de wonden diep van binnen
Zijn nog altijd even diep
Ik weet niet meer waar ik moet beginnen
Ik weet nog dat jij me terugriep

Terugriep naar de werkelijke wereld
Weg van al mijn verdriet en pijn
Terug naar die oh zo fijne wereld
Zo mooi als hij ook hoort te zijn

Waarom ben ik alles vergeten
Zo is er weinig om nog te verwerken
Toch voel ik me vanbinnen opengereten
En niemand die dat ooit zal merken

Ik probeer steeds alles achter me te laten
En een leven te leiden
Zonder al die zwarte gaten
Ik probeer het steeds..

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:56

mooi gedicht..
mag ik vragen wat je hebt meegemaakt??
of is dit hetzelfde onderwerp als je gedicht over pesten?

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 19:58

Ik ben in groep 6/7/8 verschrikkelijk gepest en soms zelfs geslagen. Ik heb bij een psygiater gelopen maar wou geen hulp. In groep 6 heb ik op mijn vensterbank gestaan, met mijn raam wijd open. Toen kwamen mijn ouders mijn kamer binnen. Ik was altijd in me zelf gekeerd. Maar de laatste tijd heb ik het er heel erg moeilijk mee. Ik merk dat ik zelfs het meeste van die tijd gewoonweg niet meer weet omdat ik alles heb proberen te verdringen denk ik. Ik ben nu niet meer onzeker heb een super lieve vriend en lieve vriendinnen maar de laatste tijd is het zo moeilijk voor me ik snap niet waarom en waar het vandaan komt maar ik kan veel kwijt in mijn gedichten.

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:03

ik denk dat je het zelf nog niet hebt kunnen verwerken..
en doordat je misschien iets ben tegengekomen wat jou aan die tijd herinnerd...
misschien niet bewust, maar dat er ergens een link is naar een aantal jaar terug...
misschien moet je kijken wat je in de situaties herkent

het kan ook zijn dat je je afvraagd waarom het nu wel goed gaat en toen niet...

je schrijft het wel super goed van je af

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 20:07

Nou ik weet het niet. Ik blijf maar piekeren en denken aan die tijd en hoe het was. Ik voel me v erschrikkelijk schuldig tegenover mijn ouders, ook zij gingen er kapot aan. Maar er hoeft niet veel mis te gaan en ik raak dan meteen zeg maar 'depressief'misschien heb je dat ook al gemerkt. Eergisteren (geloof ik) voelde ik me rot en dik enz. Dat is meestal tijdelijk maar dan word ik ook echt helemaal gek. Dan moet ik ook aan vroeger denken en hoor ik die stemmen gewoon weer in mijn hoofd.. Ik hoor ze zeggen dat ze me niet moeten enz ik word dan echt gek. Een vriendin zei ook al zoek hulp maar dat kan ik niet want ik vertrouw iemand niet zomaar en ik wil geen hulp .. ik heb dan het idee dat het weer aan mij ligt enz.. omdat ik hulp moet hebben dan inplaats van de mensen die het gedaan hebben.. Ingewikkeld he :p maar ik ben blij met bokt ik kan er veel kwijt en vooral mijn gedichten helpen me wel wel zijn ze allemaal niet echt vrolijk.. maar goed bedankt voor de reacties

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:30

ik heb je even ge-pbt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 21:51

Psychische problemen en levensverhalen graag via PB, daar is een [CB]topic niet voor geschikt & niet voor bedoeld

On-topic;
In eerste instantie weer een gedicht waar goede dingen tussenzitten, maar als geheel vind ik het geen goed gedicht. Het onderwerp is natuurlijk wat cliché, maar als je het op een originele manier brengt is dat op zich geen enkel probleem. Helaas zie ik dat hier niet erg terug, het is een gedicht dat wel raakt maar niet erg origineel is uitgewerkt. Het rijmen is ook wat geforceerd lijkt wel, zoals bij 'snee - donkere zee'. Bij het stukje "Maar de wonden diep van binnen Zijn nog altijd even diep'' stoort het me dat je 2x 'diep' gebruikt zo achter elkaar. Het zinnetje zelf is ook wat cliché, maar kan best mooi zijn. Probeer daar anders nog wat aan te veranderen
Overigens ben ik er zelf niet zo'n fan van om iedere zin met een hoofdletter te beginnen, maar dat is persoonlijk. Verder, tja. Er zit wel gevoel in dit gedicht, dat is zeker..

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 21:55

sorry was alleen omdat ze er naar vroegen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:00

rudi schreef:
sorry was alleen omdat ze er naar vroegen

Dan antwoord je voortaan toch even via PB? Het is gewoon voor de volgende keer, niet om je aan te vallen. Grappig trouwens hoe ik één zinnetje hierover typ en m'n best doe op een heel verhaal.. en vervolgens een reactie (one-liner, nog wel) terugkrijg op dat ene zinnetje...