[tek] A3 Macho, niet alleen tips maar ook hulp gevraagd:

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

[tek] A3 Macho, niet alleen tips maar ook hulp gevraagd:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 19:12

het is namelijk A3 en dat kan mijn scanner niet in een keer pakken en met camera ziet het er een stuk minder uit dus is er iemand die deze tekening kan plakken

De tekening is gemaakt voor iemand op mijn manege (ik krijg er niet voor betaald hoor, want ik weet dat het lang nog geen profesionele goede kwaliteit is ofzo). Het is het eerste wat ik op A3 geprobeerd heb. Was wel even wennen en ik heb denk ik ook de grote van het papier niet heel goed benut (mmm... wel kwa invulling maar niet met details)
B2, beetje H2 en mijn kneedgum en Doezelaar gebruikt het paard het Macho een leuke haflinger die helaas overleden is. ik kan er altijd nog wat aan veranderen dus tips zijn welkom.

De foto komt, maar dat moet ik nog even vragen.

Afbeelding
met camera

Afbeelding
de ene helft.

Afbeelding
de andere helft.

commentaar en tips zijn welkom...... en iemand die hem zou willen plakken ook.

Eve_lien

Re: [tek] A3 Macho, niet alleen tips maar ook hulp gevraagd:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:20

Afbeelding

Hij was niet helemaal zelfde 'donkerte' enzo.
En de oortjes stonden er niet helemaal op.

Ik vind het een mooie tekening hoor, maar wel een beetje krasserig.
Verder heb ik geen tips!
Manen vind ik leuk gedaan!

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:23

Ik heb eigelijk geen tips voor je...
Misschien dat je de kaak & hals wat minder krasserig zou kunnen maken? Ik heb eigelijk voor echte tips een foto nodig dus wie weet heb ik later wel een zinnige tip voor je.

Ik heb btw ook geprobeerd die foto's te plakken maar je ziet wel wat kleurverschil....

Afbeelding

_Elise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:18

ik krjig een beetje de indruk dat de neus iets te dun is maar vereder heel mooi ik doe het je niet na!

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:21

Z'n wang is te groot, of z'n neus te smal. 1 van beide. Verder ziet het er vrij netjes uit!

Manen mogen meer in streepjes, minder in plukjes, dat wordt namelijk echter.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 18:32

ik heb er alweer wat aan verbeterd, en die scanner. Ik wist niet dan in twee scans (beide op de zelfde avond en met dezelfde instellingen) zo'n contrast kon zitten.
In elk geval, bedankt voor het plakken en het commentaar.

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:09

Ik vind 'm mooi, idd beter krasserig, maar dat past er wel bij vind ik. Alleen de neus vind ik wat lang, en daardoor krijgt ie een mindere verhouding. En zijn oog mag iets levendiger, nu is die bijna gewoon zwart.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 19:11

Afbeelding
de foto.

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:06

hey fen!
ik vind 'm echt supermooi, je gaat al best wel goed vooruit volgens mij
maar je wilde tips, dus die zal je krijgen ook... je hebt de details al best mooi te pakken, die geven hem uitstraling zal ik maar zeggen (donkere details bij oog/mond enzo). maar verlies de verhoudingen niet uit het oog; ze kloppen al best goed, maar als je goed kijkt zie je dat het voorhoofd iets langer mag bijvoorbeeld, en de onderlip ietsjes minder breed. hoewel ik nu ook zie dat de foto onder een beetje scheve hoek is genomen, dus opzich klopt het wel met je tekening
maargoed, probeer hulplijnen te trekken zodat je een inzicht krijgt in de verhoudingen van het hoofd. en je kan zo nu en dan je tekening in de spiegel bekijken, of had ik dat ooit al eens gezegd...?
verder vind ik dat je best wat meer met licht en donker mag spelen, zo wordt ie des te levendiger. niet bang zijn, het lukt je best! op de foto is de lichtval juist zo mooi.
al met al vind ik hem helemaal niet slecht, de neuslijn is supermooi en de snuit lijkt lekker zacht
ik merk trouwens dat er vaak als commentaar wordt gegeven dat een tekening 'krasserig' is. als je 't mij vraagt maakt dat (nog) niet echt uit. liever eerst de verhoudingen/anatomie en karakteruitdrukking onder de knie hebben, daarna komt pas de vachtuitdrukking. en trouwens, iedereen heeft zijn eigen tekenhandschrift.
maar ik draaf weer door, keep up the good work fen

Mariet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:24

Hij is echt heel mooi.. alleen z'n oogje is zo donker.. Maarja dat is op de foto ook, ik doe het je iig niet na!

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 13:24

Dankje Tessel, daar heb ik nou wat aan. Krijg gelijk weer de tekenkriebels om ergens anders mee te beginnen. Ik houd me wel even in, want ik heb nu ook ergens pastel opgeduikeld (wie wilde nou ook alweer andere materialen van me zien?) en ben daar ook een beetje mee aan het rotzooien (heerlijk kliederen)

Mijn volgende tekening zal ik maar weer eens beginnen met vulpotloodje (zo'n lekker klein zacht lijntje ) maar die was op bij deze...

heel erg bedankt voor de tips.

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:34

Erg mooie tekening, mooi in detail.
Maar zoals al eerder gezegt word; een beetje krasserig.

Wel is de tekening realistisch. En verhoudingen kloppen.
Mooie tekening, weinig op aan te merken!

Lisett_

Re: [tek] A3 Macho, niet alleen tips maar ook hulp gevraagd:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:42

Het oog is nogal dood, je moet het niet helemaal in kleuren maar er detail in maken, ook al is dit moeilijk te zien vanaf de foto.
De neus is ook de smal, deze mag wel wat breder.

Verder vind ik het een hele mooie tekening, ga zo door!

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:55

Het neusgat...Hm...Iets meer kleurverschil? En ik vind het oog er een beetje een zielige uitstraling hebben.
Manen misschien iets meer uitgewerkt. Verder erg mooi

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 15:35

oog een zielige uitstraling. Dat kan best kloppen. Misschien omdat het paardje zelf al overleden is heb ik er niet echt vrolijke ideeën bij en teken ik hem daardoor wat triest en dromerig. Ik weet het niet precies.

Voor de rest van het commentaar ik heb er al wat mee gedaan. Ik maak straks wel weer een foto voor het verschil.

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:05

ya, jij gaat ook vooruit...hihi...

alleen 'mis'ik toch iets... het leeft niet echt.. hmmmm komt denk doordat het oog zo leeg is. ook vind ik iets vreemd aan de neus...

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:52

oog is idd een beetje 'leeg'. ik zie dat je de details om het oog heen goed hebt weergegeven (randjes, wimpers etc.) maar de oogbol zelf is nogal zwart. dat is op de foto idd ook zo, maar je zou toch een bolling kunnen aanbrengen, licht-donker bedoel ik dus, zoals je een appel tekent. ook kan je kijken wat een lichtpuntje met de uitdrukking doet (gewoon wat weggummen met kneedgum) en vergeet de schaduwwerking van de wimpers niet.
het is trouwens nooit verkeerd om wat losse ogen (en monden, neuzen, oren) te tekenen, moesten wij op de kunstacademie ook als oefening
hmm, als ik bij mijn ouders ben zou ik eens wat van mezelf moeten inscannen, dan kan ik je laten zien wat ik allemaal bedoel

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:29

Heel mooi.
Misschien het neusgat nog wat donkerder?