[Verhaal] Verslaafd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amy_

[Verhaal] Verslaafd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 21:39

Dit is een verhaal voor mijn werkstuk over verslavingen, het gaat over een drugs verslaafde moeder.
(Dit is het complete verhaal)

Ik liep het huis binnen, en ja hoor, daar lag ze weer eens voor pampus. Ik keek Brendan, mijn broer aan en zag in zijn ogen dat hij hetzelfde dacht. “Nou, dan maar weer naar oma?” vroeg ik aan hem en zuchtte diep. “Eerst even Manon bellen, die lost het wel op met mam.” antwoordde Brendan.
“Ohja, maar Brendan.. Vindt je het ook onderhand niet eens nodig dat mam opgenomen wordt in de kliniek?Ze staat nu al een jaar op de wachtlijst!”

U zult denken als u dit leest, wat is er in godsnaam gebeurd met jullie moeder?! Nou, ik zal het ‘verhaal’ even vertellen.. 2 jaar geleden zijn onze ouders gescheiden, veel ruzie en gedoe etc. Mijn vader vertrok, en we hebben hem sindsdien niet meer gezien. We hebben er ook niet echt behoefte aan, aangezien hij ons en onze moeder altijd sloeg, en hij dronk zichzelf bijna kapot.
Toen kwam onze moeder in de ‘oliebol’, ze werd zwaar depressief.Ook ze verloor haar baan, ze bleef te vaak thuis omdat ze geen zin had om te werken. Wij hadden niks door, ja we wisten wel dat ze haar baan was verloren, maar dachten er verder niet over na. Nou, we moesten dus rond zien te komen van een uitkering, wat moeilijk ging, het geld ging zo snel op, we vonden het maar raar!

Ongeveer een jaar later kwamen we er achter, dat onze moeder verslaafd is aan heroïne. Toen ik thuiskwam, lag mams ineens voor pampus op de grond. Ik helemaal in paniek natuurlijk, en 112 gebeld. Toen is alles eruit gekomen, het hele verhaal. Mam die had wat ‘vrienden’, en die hadden het spul voor haar. Dit was het verhaal, très ongelooflijk, is het niet? Nu hebben we dus bijna geen geld meer, en onze moeder is nog steeds verslaafd.

Ze staat al wel ingeschreven bij een afkickkliniek, maar er is nog steeds geen plek. Er is wel een maatschappelijk werkster om ons een beetje mee te helpen, Manon heet ze. Als mams weer eens teveel heeft genomen, kunnen we gelukkig altijd nog naar onze oma. Tja, ik werk dus in de supermarkt om ons eten te kunnen betalen.

O, ik heb me nog helemaal niet voorgesteld! Nou, ik ben Simone, ik ben 16 jaar. Ik heb een broer van 14, Brendan is zijn naam. Vandaag lag mams weer eens daar, en hier gaat ons verhaal verder.

We kwamen aangelopen bij oma, die zag aan onze gezichten dat het weer eens zo ver was. “Is het weer eens zo ver? Kom maar kinders, dan krijgen jullie warme choco met koekjes.” We liepen mee naar binnen, en schoven aan de eettafel. “Goh, het gebeurt nu wel steeds vaker hè?” zei ik chagrijnig en trok mijn wenkbrauw op. “Je moeder kan er ook niks aan doen kindje.” zei oma en gaf me een knuffel. Ik keek op de klok en schrok. “O god, is het al zo laat! Moet werken, doei!” Ik rende de keuken uit, schoot in mijn jas en rende naar buiten.

Na 20 minuten fietsen kwam ik aan op mijn werk, ik werk bij de snackbar “Jopie”. Ik liep de personeelsingang in, en zag dat ik nog net op tijd was. “Mooie timing Moon.” riep een andere medewerker Paul. “Kom nu maar snel hierheen, ik ben het wel een beetje zat hier, het is stampdruk!” Snel schoot ik in mijn werkkleren, en rende naar de toonbank. “Kan ik iemand helpen?”

Een paar uur later fietste ik uitgeput richting huis. Nu maar hopen dat mams weer een beetje opgeknapt is. Even later zag ik toen ik de straat inreed, dat de auto van Denise er nog stond. Ik hoopte maar dat alles goed was.. Ik reed de plaats op, en zette mijn fiets in de schuur. Ik liep het huis binnen, en zag al meteen dat het goed fout was. Denise en Brendan zaten op de bank, en keken beiden ongelukkig. “Is..is..a-a-alles g-g-oed met mam?” stamelde ik. Ik was erg ongerust, misschien was alles dit keer teveel geworden? “We hebben je niet gebeld op je werk,dat zou je alleen maar afleiden..Simone, deze keer is het allemaal teveel geworden voor je moeder. Ze heeft een overdosis gekregen. Ze ligt in het ziekenhuis, en is in levensgevaar..” zei Denise en sloeg een arm om me heen.

De tranen stroomden me nu echt over de wangen, waarom moest nou juist ons dit gebeuren? Waarom moest mams nu aan de drugs raken? Waarom ging papa nou weg..? Dit wordt me allemaal teveel. Drugs, het maakt je leven en het leven van je anderen kapot! Ik rende huilend de kamer uit, weg van Denise en Brendan, weg van alle problemen..

Phante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:37

mooi werkstuk amy
en ik kreeg bijna zelf tranen in mijn ogen lijkt me eng om het zelf mee te maken

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 22:41

Haha dankje, maar, dit is maar 1 deel van het werkstuk.

Phante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:41

ook al is hij nog nie helemaal af

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 22:42

Okedan.

Phante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:52

wanneer komt dan de andere deel/delen

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 22:59

Er komt geen ander deel meer.. Ik heb gekozen voor een open einde, dit komt dan ook in mijn werkstuk.

Phante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 23:41

ooow okj
jmmr zou wel de afloop willen weten

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 09:22

mooi hoor!

maar het meisje werkte toch in de supermarkt?
xxiezz

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 12:29

Oeps.
Vergeten

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 15:33

ik vind een ope einde meestal wel eritant .. maar in dit geval is het juist appart! Je moet zelf uit zien te zoeken hoe het verhaal eindigd en je kan er op die manier je eige einde aan verzinne en zo kun je langer geniet van het verhaal...

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:41

Ik ben benieuwd naar de rest!!

Mich_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:00

Egt super mooi verhaal schrijf je vaker verhalen??

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:13

leuk hoor!
miss kun je speciaal voor bokt verder schrijven..

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 21:25

horse123 schreef:
Egt super mooi verhaal schrijf je vaker verhalen??

Nee.
Misschien schrijf ik verder.

Drunksheep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:53

Mooi verhaal, maar idd, ze werkt ipv een supermarkt ineens in de snackbar