[tek]probeerseltje in pastel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

[tek]probeerseltje in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 21:50

Ik ben vandaag een beetje aan het uitproberen of softpastels fijn werken. Ik heb al besloten dat ik het wil gaan combineren met pastelpotlood, zodat ik wat meer ken verfijnen en dat ik toch liever op wat gladder papier werk. Hier een schetsje op vrij grof aquarelpapier.
Afbeelding
Het is m`n 2e nu. Het werkt nog niet echt lekker, wel snel. Misschien zijn er hier nog meer mensen die met pastels werken met tips?

CaPrIoLe`79

Re: [tek]probeerseltje in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 21:52

Afbeelding

IcePrincess

Re: [tek]probeerseltje in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:12

Super om te zien dat je gewoon in je eigen stijl blijft en niet meteen ermee doet wat de meeste ermee doen
Wel jammer van het papier ja, maar als je het niet probeerd weet je het niet. Moeten het nog bekende mensen zijn ofzo? Want in die man herken ik wel een acteur, weet alleen zijn naam niet .

Tipje: geen potloden kopen maar je krijtje breken, dan krijg je scherpe stukjes waarmee je meer fijne lijntjes enzo kunt zetten. Zeker voor jouw mooie kleurrijke stijl is krijt fijner van kleur dan potlood, tenzij je echt de fele kleuren gebruikt, die potloden zijn weer beter dan de verzadigde en donkdere kleuren. Hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel .

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 23:16

Ik heb geen idee wie deze mensen zijn. Ik zal de volgende keer wat met de krijtjes gaan stunten. Op dit groffe papier vind ik dat de kuiltjes steeds niet met kleur opgevuld worden, dat moet op fijner papier zeker beter werken.