vermoeid doe ik mijn ogen open. het is koud, guur en de lucht lijkt verstikkend.
naast mij staat empire te grazen.
om me heen is het mistig en ik hoor geen van mijn vrienden.
help, roep ik zacht. HELP!!!!!
6 uur in de ochtend, de wekker gaat af.
mijn eerste gedachte?
pfff wat is het vroeg.
dan bedenk ik me dat het kampeerweekend gepland staat.
ik zou met een stel vrienden en de paarden een weekend naar de veluwen gaan.
mhhh lekker een heel weekend nergens aan denken. gister hadden we de vrachtwagen al klaargezet zodat we meteen kunnen vertrekken vandaag.
buiten hoor ik luid getoeter en ik kijk uit het raam.
maarten, hij zou me komen halen.
vluchtig geef ik mijn moeder een kus op haar wang en pak mijn hutkoffer op mijn tas.
ik ren naar buiten en maarten staat al buiten de auto.
ik gooi mijn tas in de kofferbak en geef maarten een kus.
en gewone kus, een kus zoals vrienden dat doen. zoals broer en zus.
maarten en ik kennen elkaar al vanaf dat we kleuters waren.
we zijn nu 19. maar er is niks tussen ons.
ik zat zo in gedachten verzonken dat ik het niet eens doorhad dat we het manege terrein opreden.
ik deed de deur open en karin vloog om mijn nek.
Ik heb er zo'n zin in, deelde ze mee. vooral omdat maarten ook gaat!!!
in mezelf moest ik toch even grinniken.
die karin, ze is nu al een jaar helemaal gek van maarten en hij heb maar niks door.
leuk voor je, hoorde ik mezelf zeggen en ik meende het.
ik vond het echt leuk voor haar.
ik keek naar de vrachtwagen en zag dat D-Day, Tabitha en Valentine er al in stonden.
D-Day was de vosmerry van Damon, Tabitha de Arabier van Sarah en Valentine de welsh van Jacky.
Jacky was de enige in de groep met een pony maar ze zou hem nooit willen ruilen.
Ik keek naar links en zag karin aankomen lopen met mac. Mac, de brede ruin van 163 meer trekpaard dan sportpaard.
ik liep richting stallen om mijn eigen ruin maar eens te gaan halen.
ik keek om de hoek en zag Empires hoofdje nieuwsgierig kijken.
ik liep naar hem toe en aaide over zijn kol. hè mannetje, zei ik, heb je zin om mee te gaan???
zijn neus tegen mijn buik zei genoeg en ik deed hen zijn halster om. mijn zwarte ruin van 178 stapte zijn box uit en begon vrijwel meteen te dribbelen.
wat is er mannetje, heb je geen zin, vroeg ik en ik glimlachte.
alle paarden waren vrijsnel ingeladen, ook de paarden die na Empire kwamen.
Onyx, de bonte merrie van Andrew en Bacardi, de vosruin van Maarten.
ik kroop in de jeep die achter de vrachtwagen zou blijven en werd vergezeld door andrew, demon rijd. hè jazmin, hoorde ik demon zeggen en hij keek in zijn achteruitkijkspiegeltje.
heey, antwoorden ik. wat was hij toch vreselijk lekker! maar mijn gedachten werden ruw verstoord door sarah die op het laatste moment ook in deze auto wou zitten. ohw ik haat dat kind. maarjha, laat je niet op je kop zitten door sarah, dacht ik. we gaan nu een toffe week met de paarden hebben! met frisse moed de veluwen tegemoet!
natuurlijk kon ik niet weten wat me stond te wachten.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-06 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Juiste tag in titel.