heey ik had inspiratie dus ik vond het leuk om een verhaal te schrijven
Ik zou het leuk vinden om te horen wat jullie ervan vinden
-------------
Het was bijna zover nog even een dikke knuffel en een zoen aan mijn ouders geven en dan was mijn leven hier over. Eindelijk kwam mijn droom uit. New York here i come dacht ik. Mijn moeder kon niets anders doen dan huilen en zeggen dat we bleven mailen en bellen en dat ze snel langs zouden komen. Ik zuchtte nog eens diep. “Mam, je wereld vergaat niet als ik niet in Nederland woon hoor”. Waarop mijn vader zei dat ik wel helemaal alleen naar Amerika ging en of ik dat wel goed besefte. “Jaha” riep ik lachend voor de allerlaatste keer. Ik hoorde voor de 5e keer een luide toeter voor onze boerderij door de straat galmen. Het was mijn taxi. Ik liep naar beneden en riep nog een keer “Ik hou van jullie” naar boven en ik hoorde mijn moeder nog harder snikken dan dat ze al deed en in de taxi dacht ik na over het geld dat mijn ouders eigenlijk hadden. Ja mijn ouders en ik hadden het niet zo breed, eigenlijk helemaal niet en we hadden dan ook geen auto. Waarom, vroeg ik mij weleens af. Hoe komt het dat we ons niet eens een auto kunnen veroorloven ?? Vervolgens zeg ik tegen mijzelf dat mijn ouders dit voor mij hebben gedaan en ik moet mijn droom waarmaken al is het niet voor mijzelf (elke minuut dat het vertrek dichterbij kwam ging ik mij schuldiger voelen ) dan was het wel voor mijn ouders. JA. Dit was het, dit moest ik gewoon doen. Alleen naar Amerika en daar een topcarrière tegemoet gaan en al het geld wat ik van mijn ouders had geleend terugbetalen. Nou ja geleend, ze wilde het zelf betalen maar ik voel mij wel schuldig. Mijn moeder moet nu elke dag boodschappen doen in plaats van 1 keer in de week omdat ze al die zware tassen niet op de fiets mee kan nemen. Ze werkt zelfs als cassiere om daar mee een klein beetje geld extra te verdienen en mijn vader? Die werkt zich al helemaal drie slagen in de rondte om het huis te betalen. We wonen in een grote boerderij. Ja je ziet mensen wel denken zozo een heel groot huis maar geen auto ? Hoe kan dat? Mijn vader werkt zich dus drie slagen in de rondte. Thuis werkt hij ook nog om nog meer te verdienen. Hij werkt bijna dag en nacht voor een of ander computer bedrijf waarvan ik van mening ben dat ze mijn vader uitputten. Die arme man krijgt nooit eens een weekje vrij. Maar goed we hadden het over ons huis. Dat is en blijft de grootste droom van mijn moeder en stiekem ook wel van mijn vader en daarom wil mijn moeder niet weg en daarom werkt mijn vader zo hard. Hij moet nu nog harder werken omdat ze een hele tijd geld opzij hebben gelegd voor mijn droom: Amerika!
------
Stoppen of Verdergaan ??
xX
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-06 18:46, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag in titel plus die verduidelijkt.